Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Nowa inicjatywa na rynku tworzyw sztucznych w Polsce

2020-10-01

Powstał Polski Pakt Plastikowy. To inicjatywa działająca pod parasolem Kampanii 17 Celów, mobilizującej biznes w Polsce do podjęcia działań na rzecz realizacji Agendy 2030. Przyczynia się do osiągnięcia Celów Zrównoważonego Rozwoju.

Polski Pakt Plastikowy jest częścią globalnej sieci Plastics Pact koordynowanej przez Fundację Ellen MacArthur. Wszystkie te inicjatywy łączy wspólna wizja nowej gospodarki, w której tworzywa sztuczne cały czas pozostają w obiegu zamkniętym. Jest pierwszym w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i ósmym paktem krajowym na świecie. Wraz z nim sieć tworzą Europejski Pakt Plastikowy oraz lokalne Pakty Plastikowe w krajach takich jak, Chile, Francja, Holandia, Portugalia, RPA, Wielka Brytania i USA.

Pakt skierowany jest do producentów wprowadzających na rynek produkty w opakowaniach z tworzyw sztucznych; sieci handlowych i sklepów; producentów opakowań i materiałów opakowaniowych; producentów wyrobów z tworzyw sztucznych; firm zajmujących się odzyskiem i recyklingiem tworzyw sztucznych; organizacji branżowych i innych. Konkretnym celem działania jest doprowadzenie do zmian na polskim rynku w zakresie zamykania obiegu tworzyw sztucznych. Ma to być osiągnięte poprzez realizację następujących działań, do których firmy wpływające na rynek opakowań z tworzyw sztucznych będą dążyć do końca 2025 r.:

  • Identyfikacja, a następnie eliminacja wskazanych, nadmiernych i problematycznych opakowań z tworzyw sztucznych poprzez przeprojektowanie, innowacje i alternatywne modele dostawy,
  • Dążenie do zmniejszenia o 30% użycia pierwotnych tworzyw sztucznych w opakowaniach wprowadzanych na rynek.
  • Postanowienie, iż do 2025 roku 100% opakowań z tworzyw sztucznych na polskim rynku ma nadawać się do ponownego wykorzystania lub recyklingu.
  • Zwiększenie udziału surowców wtórnych w opakowaniach z tworzyw sztucznych do poziomu 25%
  • Efektywne wsparcie systemu zbiórki i recyklingu opakowań tak, aby osiągnąć poziom recyklingu w wysokości co najmniej 55% na polskim rynku.
  • Podniesienie podniesieniu jakości i efektywności edukacji konsumentów w zakresie segregacji, recyklingu, ponownego wykorzystania i ograniczenia zużycia opakowań.

Pakt zrzesza następujące firmy: Alpla Polska, Carrefour, Grupa Spółek Danone w Polsce, Jeronimo Martins Polska, Kaufland Polska Markety, Korporacja KGL, Lidl Polska, LPP, Nestlé Polska, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań, Santander Bank Polska, Unilever Polska oraz 20 instytucji jako członków wspierających. Wśród nich znajdują się organizacje pozarządowe, biznesowe i uczelnie wyższe.

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy ceny energii mają wpływ na działalność Twojej firmy?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie