2020-10-01
Powstał Polski Pakt Plastikowy. To inicjatywa działająca pod parasolem Kampanii 17 Celów, mobilizującej biznes w Polsce do podjęcia działań na rzecz realizacji Agendy 2030. Przyczynia się do osiągnięcia Celów Zrównoważonego Rozwoju.
Polski Pakt Plastikowy jest częścią globalnej sieci Plastics Pact koordynowanej przez Fundację Ellen MacArthur. Wszystkie te inicjatywy łączy wspólna wizja nowej gospodarki, w której tworzywa sztuczne cały czas pozostają w obiegu zamkniętym. Jest pierwszym w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i ósmym paktem krajowym na świecie. Wraz z nim sieć tworzą Europejski Pakt Plastikowy oraz lokalne Pakty Plastikowe w krajach takich jak, Chile, Francja, Holandia, Portugalia, RPA, Wielka Brytania i USA.
Pakt skierowany jest do producentów wprowadzających na rynek produkty w opakowaniach z tworzyw sztucznych; sieci handlowych i sklepów; producentów opakowań i materiałów opakowaniowych; producentów wyrobów z tworzyw sztucznych; firm zajmujących się odzyskiem i recyklingiem tworzyw sztucznych; organizacji branżowych i innych. Konkretnym celem działania jest doprowadzenie do zmian na polskim rynku w zakresie zamykania obiegu tworzyw sztucznych. Ma to być osiągnięte poprzez realizację następujących działań, do których firmy wpływające na rynek opakowań z tworzyw sztucznych będą dążyć do końca 2025 r.:
Pakt zrzesza następujące firmy: Alpla Polska, Carrefour, Grupa Spółek Danone w Polsce, Jeronimo Martins Polska, Kaufland Polska Markety, Korporacja KGL, Lidl Polska, LPP, Nestlé Polska, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań, Santander Bank Polska, Unilever Polska oraz 20 instytucji jako członków wspierających. Wśród nich znajdują się organizacje pozarządowe, biznesowe i uczelnie wyższe.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 5/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...
Workshops&Networking PIPC „Cyfrowa i Bezpieczna Chemia” – podsumowanie II edycji
19-20 września 2024 r. w Hotelu Novotel City West w Krakowie odbyło się wydarzenie Polskiej Izby Przemysłu...
Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu
W Warszawie odbyła się konferencja „Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu – o...