Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Niemcy: wzrost wartości sprzedaży detergentów i kosmetyków

2022-12-12

Niemieckie Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków, Wyrobów Toaletowych, Perfum i Detergentów (IKW) podsumowało rok 2022 w branży. W ocenie organizacji, „atrakcyjny wygląd, zadbane ubrania i piękny dom są ważne dla ludzi w Niemczech, nawet w trudnych czasach”. To zaś przekłada się na znaczący wzrost przychodów ze sprzedaży w branży kosmetycznej i środków czystości.

W 2022 roku wartość produktów kosmetycznych i detergentów, produktów pielęgnacyjnych i czyszczących sprzedawanych w Niemczech i eksportowanych przez niemieckie firmy wzrosła o 7,9% w względem roku 2021 i sięgnęła kwoty 30,1 miliarda euro – to nowy rekord. Szczególnie silnie wzrosła sprzedaż eksportowa, która podskoczyła o 15,6% do 10,6 mld euro. Mimo to sytuacja ekonomiczna przedsiębiorstw ulega pogorszeniu. Głównym powodem jest wzrost kosztów energii i surowców. Branża, na którą składają się głównie małe i średnie przedsiębiorstwa, znajduje się obecnie pod silną presją.

Produkty firm zrzeszonych w IKW utrzymują się na szczycie list zakupów – mimo że konsumenci generalnie mniej chętnie robią zakupy pod wpływem inflacji i obaw o przyszłość. W Niemczech kupujący wydali 14,3 miliarda euro na produkty do pielęgnacji ciała i kosmetyki. To o 5,4% więcej niż rok wcześniej. Szczególnym zainteresowaniem przy kasach cieszyły się produkty zapachowe (plus 33,8%) i dezodoranty (plus 8,2%). Tusze do rzęs, szminki, lakiery do paznokci i wszystkie inne dekoracyjne produkty kosmetyczne sprzedały się za kwotę o 16% wyższą niż w 2021 r. Spadek zanotowano z kolei z tytułu sprzedaży mydła (-8%). Produkt ten cieszył się jednak szczególnie dużym zainteresowaniem w pierwszym roku pandemii, czyli w 2020 i najwyraźniej wysoka baza porównawcza sprawiła, że poprawa wyników z 2020 r. dla mydeł była niemożliwa.

- Wszystkie badania pokazują, że pielęgnacja urody jest dla ludzi niezbędna. Po dwóch latach COVID-19 i związanych z tym lockdownach ludzie mają teraz silną potrzebę nadrobienia zaległości w życiu towarzyskim Atrakcyjny wygląd osobisty jest tego istotną częścią – komentuje Georg Held, prezes IKW.

Wzrosła także wartość sprzedaży detergentów. Niemcy wydali o 8,8% więcej pieniędzy na lekkie i specjalne detergenty do prania i detergenty ogólnego przeznaczenia. Detergenty intensywne i kolorowe osiągnęły wzrost o 6,7%, a detergenty wspomagające pranie wzrost o 5,%. Z kolei nieznaczny spadek zanotowano w przypadku produktów do sprzątania i zmywania naczyń oraz zapachów do pomieszczeń.

- Nasz przemysł boryka się z gwałtownie rosnącymi kosztami energii i surowców. W niedawnej ankiecie przeprowadzonej wśród firm członkowskich IKW, 82% uczestniczących firm wskazało obciążenia kosztowe jako największe wyzwanie gospodarcze. Ponad połowa wspomniała w tym kontekście o trudnych zakupach surowców i przerwanych łańcuchach dostaw. Rosnące koszty i zwiększone wydatki z powodu coraz większej liczby regulacji i biurokracji powodują problemy dla naszych firm. Nasza branża osiąga swoje granice. Szybka ulga, ograniczenie biurokracji i poczucie proporcji w regulacjach są teraz koniecznością. W związku z dalszym wzrostem kosztów oraz przewidywanymi skutkami recesji na nadchodzący rok, spółkom trudno jest prognozować rozwój biznesu. Obecnie nie można przewidzieć rozluźnienia sytuacji na rynku surowców i energii. Pomimo wszystkich niepewności jesteśmy jednak optymistami, że nasze usługi i produkty nadal będą spotykać się z dużą gotowością zakupową wśród konsumentów. Prognozujemy wzrost przychodów ze sprzedaży o 2,5 procent na rok 2023 – ocenia Thomas Keiser, dyrektor generalny IKW.


przemysł kosmetycznyprzemysł detergentowyIKW

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA

WięcejW obiektywie