2020-02-26
CIECH Sarzyna ma nową strategię biznesową. Przewiduje ona realizację największego w historii firmy planu inwestycji w nowe produkty, a także intensywną ekspansję zagraniczną.
Podstawowym celem nowej strategii CIECH Sarzyna jest pełne wykorzystanie potencjału produkcyjnego zakładu w Nowej Sarzynie. Ma to nastąpić poprzez przeniesienie produkcji z przejętej w 2018 r. hiszpańskiej spółki Proplan - dostawcy środków ochrony roślin działającego na trzech kontynentach. Znaczącą przewagą konkurencyjną polskiej spółki, będącej liderem na krajowym rynku herbicydów zbożowych, jest bowiem największa w Europie instalacja do produkcji MCPA. Nowoczesna linia produkcyjna gwarantuje najwyższą jakość produktów wytwarzanych przez CIECH Sarzyna, pozbawionych zanieczyszczeń
Przedstawiciele CIECH Sarzyna przypominają, że spółka realizuje aktualnie największy w swojej historii plan inwestycyjny w nowe produkty, napędzany przez innowacje opracowywane we własnym, nowoczesnym laboratorium badawczo-rozwojowym. Laboratorium to otrzymało niedawno prestiżową certyfikację „GLP”, zapewniającą jakość i wiarygodność uzyskiwanych wyników badań od momentu ich planowania. Umożliwia to CIECH Sarzynie prowadzenie szybszych procesów rejestracyjnych, a w połączeniu z dostępem do wielu substancji aktywnych, uzyskanym dzięki integracji z hiszpańskim oddziałem, znacząco przyspieszy rozwój biznesu AGRO Grupy CIECH.
Przykładem intensywnie prowadzonych działań badawczo-rozwojowych, których celem jest doskonalenie obecnych produktów, jest znaczące poszerzenie zakresu stosowania produktów z rodziny CHWASTOX i to zarówno pod kątem zwalczanych chwastów, jak i chronionych gatunków zbóż. Poszerzeniu uległo m.in. spektrum chwastów zwalczanych przez CHWASTOX EXTRA 300 SL – do dotychczasowych dołączyły gorczyca polna, kurzyślad polny i wilczomlecz obrotny. Z kolei CHWASTOX Nowy Trio 390 SL można teraz stosować dodatkowo w jęczmieniu ozimym i pszenżycie jarym, a środek zwalcza o pięc chwastów więcej - rumian polny, komosę białą, dymnicę pospolitą, iglicę pospolitą oraz szarłat szorstki. Z kolei produkt CHWASTOX Turbo 340 SL uzyskał możliwość stosowania w jęczmieniu ozimym, pszenicy jarej i pszenżycie jarym. Środek zwalcza teraz również aż 14 dodatkowych chwastów.
- W Polsce dopuszczonych jest około 300 substancji aktywnych obecnych w ponad 2,3 tys. produktów. Lista produktów ciągle się rozszerza, ale jednocześnie liczba substancji aktywnych, w związku z ich wycofywaniem na poziomie unijnym, maleje. Dlatego rolnicy stają przed coraz większym problemem planowania skutecznej ochrony swoich upraw. Znamy ich oczekiwania i potrzeby, dlatego CIECH systematycznie rozbudowuje swoje portfolio w oparciu o dostępne substancje, tworząc kompleksowe programy ochrony najważniejszych upraw w Polsce. Łączymy przy tym wysoką jakość produktów CIECH wynikającą z działań badawczo-rozwojowych z prawie 60-letnią tradycją produkcji środków ochrony roślin – powiedział Wojciech Babski, prezes zarządu CIECH Sarzyna.
Elementem konsekwentnego rozwoju oferty CIECH Sarzyna o nowe produkty dla rolnictwa (asortyment spółki w ciągu ostatnich trzech lat został prawie podwojony) jest również oferowanie klientom pełnych programów ochrony roślin dla kluczowych upraw.
Podsumowując najważniejsze wydarzenia minionego roku, przedstawiciele CIECH Sarzyna podkreślają przede wszystkim bardzo dobrą sprzedaż produktów marki CHWASTOX, najchętniej stosowanych herbicydów do wiosennej ochrony zbóż w Polsce. Ich udział rynkowy w aplikacji wiosennej systematycznie rośnie – w sezonie 2019 co trzeci hektar polskich zbóż był chroniony tymi preparatami. Produkty z rodziny CHWASTOX to najczęstszy wybór kolejnych pokoleń rolników, ponieważ mechanizm działania MCPA, będącej analogiem naturalnych auksyn, powoduje, że chwasty nie uodparniają się na ich działanie. Dodatkowo szeroki wybór środków w ofercie marki pozwala na właściwy dobór odpowiedniego rozwiązania do typu uprawy i poziomu jej zachwaszczenia.
Nowa strategia CIECH Sarzyna zakłada również dalszy rozwój sprzedaży na rynkach zagranicznych. Celem spółki jest obecność na ponad 60 rynkach zbytu z możliwością budowy struktur sprzedażowych (dziś produkty CIECH Sarzyna trafiają do około 50 różnych krajów na wszystkich kontynentach). W ostatnich latach przychody spółki z eksportu wzrosły 3,5-krotnie, a środki ochrony roślin z Nowej Sarzyny trafiły m.in. na rynek australijski, kanadyjski czy tajlandzki.
Władze CIECH Sarzyna informują też o bardzo dobrym przebiegu integracji z hiszpańskim Proplanem. Płynące z tego korzyści to przejęcie obszernego portfela produktów i substancji aktywnych przez CIECH, dostęp do nowych rynków zbytu oraz dostęp do nowej infrastruktury badawczo-rozwojowej. Ważną korzyścią tej akwizycji jest również możliwość wymiany portfeli produktowych obu spółek na ich głównych rynkach. CIECH rozpoczął już projekty mające na celu zaoferowanie w Hiszpanii środków zawierających produkowaną w polskich zakładach Grupy substancję MCPA, wykorzystywaną m.in. do ochrony zbóż i kukurydzy, a także plantacji trwałych, w tym gajów oliwnych. Z kolei na polski rynek trafiły już produkty z oferty Proplanu, m.in. TOSCANA 75 WG.
CIECH Sarzyna będzie również kontynuować rozwój programów lojalnościowych: „Teraz Sarzyna” i „Twoja Sarzyna”. Wśród licznych korzyści, które oferuje CIECH Sarzyna, warto wskazać na atrakcyjne bonusy i rabaty dla stałych klientów, możliwość udziału w spotkaniach oraz szkoleniach.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...