2023-09-01
Grupa INCO sukcesywnie umacnia swoją pozycję na rynku chemii gospodarczej, oferując płyny do mycia naczyń, środki do zmywarek, kapsułki do prania i zmywania, uniwersalne środki czyszczące, mleczka czyszczące, preparaty do sanitariatów, podłóg i obuwia oraz środki do szamb i przydomowych oczyszczalni ścieków. Sprzedaż tych produktów prowadzona jest pod markami handlowymi Ludwik, Ludwik Ekologiczny, Lucek, Flesz, Buwi, Biofos, Biostar Cleaning Products.
W większości wymienionych kategorii Grupa INCO osiąga znaczne udziały rynkowe, jednocześnie konkurując z silnymi globalnymi graczami. Gdy chodzi o płyny do mycia naczyń, to marka Ludwik jest marką numer dwa w Polsce z wartościowym średniorocznym udziałem w rynku na poziomie 25%, notując wzrost udziałów wartościowych o 0,2 pkt proc. oraz wzrost wartości zakupów konsumenckich rok do roku o 7%. Główni konkurenci to marka Fairy (Procter & Gamble - lider rynku) oraz marka Pur (Henkel).
Jeśli chodzi o środki do mycia naczyń w zmywarkach, to Ludwik jest marką numer cztery z wartościowym średniorocznym udziałem w segmencie tabletek do zmywarek na poziomie 7,1%, notując wzrost udziałów w ciągu roku o 0,8 pkt proc. oraz wartości zakupów konsumenckich o 6% rok do roku, konkurując markami Finish (Reckitt Benckiser, lider rynku) oraz Fairy (Procter & Gamble), Somat (Henkel) i Sunlight (Unilever).
W odniesieniu do płynów do czyszczenia podłóg marka Ludwik jest czwartą najczęściej używaną, konkurując z markami Ajax (Colgate Palmolive), Sidolux (Lakma) oraz Pronto (SC Johnson).
W segmencie płynów do szyb marka Ludwik jest piątą najczęściej używaną, konkurując z markami Clin (Henkel), Ajax (Colgate Palmolive), Mr Muscle (SC Johnson) i Window Plus (Gold Drop).
W 2022 r. Grupa INCO poszerzyła asortyment produktów z obszaru EKO sprzedawanych pod marką Ludwik Ekologiczny o płyn do mycia smoczków i butelek. Oprócz tego, pod linią tą znajdują się tabletki do zmywarek, płyn do naczyń, płyn uniwersalny do mycia podłóg oraz pianki do czyszczenia łazienki, kuchni i kabin prysznicowych. Linia Ludwik Ekologiczny spełnia wysokie wymagania środowiskowe i użytkowe, a wszystkie produkty pod nią sprzedawane mają certyfikat EU Ecolabel.
Gama oferowanych produktów spółki z obszaru Bio i EKO zawiera także innowacyjną markę Biostar Cleaning Products. Pod tą marką oferowane są produkty, które łączą naturalne składniki czyszczące oraz naturalne ekstrakty roślinne i Naturalny Czynnik Bioaktywny z zawartością specjalnie wyselekcjonowanych szczepów pożytecznych bakterii probiotycznych. Ich zawartość zapewnia biologiczną czystość powierzchni i przedmiotów jeszcze po procesie czyszczenia. To innowacyjne rozwiązanie zostało zgłoszone do Urzędu Patentowego RP.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 2/2025
20.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego
639.60 zł
Bilety - I Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Kosmetycznego
639.60 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi in-cosmetics Global areną kosmetycznych nowości
Targi in-cosmetics Global 2025, które odbyły się w dniach 8–10 kwietnia w Amsterdamie,...
Targi Labs Expo spełniły oczekiwania
W dniach 19-20 marca 2025 odbyła się 3. edycja Targów Wyposażenia i Technologii Laboratoryjnych LABS...
Kosmetyczne targi w Bolonii przyciągnęły tysiące gości
Targi Cosmoprof w Bolonii to jedno z najważniejszych wydarzeń w branży kosmetycznej na świecie, przyciągające...
World of Build Expo zgromadziły branżę budowlaną
Targi World of BUILD Expo zgromadziły w Nadarzynie czołowych ekspertów i innowatorów w branży...