Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA
REKLAMA

Marki własne w Kielcach

2024-11-14

W Kielcach odbyły się Targi Marek Własnych. W wydarzeniu uczestniczyło ponad 90 wystawców z 14 krajów, a także kupcy z Polski i zagranicy.

- Wielką zaletą tych targów jest różnorodność oferty z wielu krajów. Miałam dostęp do firm nie tylko z Polski, ale i z Hiszpanii, Czech, Węgier, czy Chin. W ich ofertach są produkty, które mają dużą szansę na wprowadzenie do naszej sieci pod marką własną – przyznała Lea Saliby, general menager katarskiej sieci Luxury Beauty.      

– Po targach mamy inspiracje do tworzenia nowych marek własnych. Znaleźliśmy bardzo unikatowe produkty, więc może się okazać, że będziemy pierwsi na rynku z ich prowadzeniem pod marką własną - dodała Dorota Skrzypczyk z sieci Dino.

Na stoiskach kupcy znaleźli m.in. żywność dla sportowców; produkty ekologiczne, naturalnie produkowane; wódki regionalne, czarną lemoniadę, piwa kraftowe. Firma W.Lewandowski zaprezentowała kompostowalne opakowanie na papier higieniczny, za które otrzymała nagrodę Future Private Label Award.

– Targi Marek Własnych to mocno specyficzne wydarzenie, inne od teoretycznie konkurencyjnych. Wyróżnia je merytoryka rozmów handlowych. Co więcej, tu spotykamy przedstawicieli branży, także naszą konkurencję, bierzemy udział w Forum Marek Własnych, dzięki czemu zdobywamy cenną wiedzę do analizy sytuacji na rynku - komentuje Artur Krzeszowiak z Departamentu Marketingu Grupy Kapitałowej Krajowej Grupy Spożywczej.

Ujawnione podczas targów trendy w branży marek własnych wskazują, że coraz więcej spośród tego typu produktów będzie wyrobami premium, a kluczem stanie się odpowiedni balans między markami własnymi a brandami producentów. 

- Przegrają ci, którzy nie myślą o tym, że warto mądrze budować swoją markę. Przegrają ci, którzy będą myśleli, że tylko niska cena ma znaczenie. Wygrają ci, którzy będą zachowywali balans między brandem producenckim a marką produkowaną dla sieci handlowych. Wygrają te sieci, które zrozumieją, że dzięki zarabianym na swoim brandzie pieniądzom, producenci mogą inwestować w swoje parki maszynowe, w nowe kategorie i budowanie świadomości konsumenckiej dla poszczególnych kategorii - podsumowuje Marek Bąk, dyrektor ds. ekspansji i rozwoju Grupy Dawtona.


targimarki własneTargi Kielce

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA

WięcejW obiektywie