2025-06-03 / Autor: Piotr Zimolzak, wiceprezes SW Research, kierownik projektu „EKObarometr – na drodze do zielonego społeczeństwa”
Entuzjaści, dla których dbałość o środowisko jest integralną częścią stylu życia, często angażują się nie tylko w działania proekologiczne, ale także w dyskusje na ten temat. To głównie osoby powyżej 50. roku życia (47% osób w tej grupie wiekowej deklaruje przynależność do tego segmentu). Natomiast Pozoranci, czyli grupa, która podejmuje prośrodowiskowe działania jedynie wtedy, gdy wymaga tego presja społeczna lub prawo, najczęściej reprezentowana jest przez młodszych konsumentów, szczególnie poniżej 35. roku życia (45% osób w tej grupie wiekowej to właśnie osoby z tego segmentu). Taki podział pokazuje, że komunikacja związana z ekologią powinna być dostosowana do odbiorców, uwzględniając ich rzeczywiste zaangażowanie w ten temat.
Ekologia – wartość dodana marki, czy jedynie dodatek?
Działania ekologiczne mogą być dla marek istotnym elementem budowania lojalności klientów. Jak pokazuje najnowszy raport[2] na ten temat, nie są one jednak kluczowym czynnikiem, który sprawia, że marka staje się tzw. lovebrandem. Dla większości konsumentów najważniejsze okazują się tradycja i długie funkcjonowanie marki na rynku (45%) oraz jej przystępność cenowa (44%). Ekologiczny charakter marki znajduje się dopiero na trzecim miejscu. I również tu konsumenci nie są jednomyślni – dbałość o ochronę środowiska w kontekście działań marketingowych jest ważna dla osób powyżej 50. roku życia, natomiast ma mniejsze znaczenie dla młodszych konsumentów. Z drugiej strony warto zauważyć, że chociaż ekologia nie jest priorytetem, to blisko dwie trzecie (63%) badanych uważa, że zaangażowanie marki w ochronę środowiska działa na jej korzyść. To umiarkowane miejsce ekologii w hierarchii czynników wyboru powoduje, że bardziej niż o jej wartości „dodanej” możemy mówić o wartości „dodatkowej”.

"Kosmetyki i Detergenty" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...