Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Marketing ukierunkowany na różne pokolenia konsumentów – co wynika z badań dla sektora kosmetycznego?

2025-06-03  / Autor: Piotr Zimolzak, wiceprezes SW Research, kierownik projektu „EKObarometr – na drodze do zielonego społeczeństwa”

Entuzjaści, dla których dbałość o środowisko jest integralną częścią stylu życia, często angażują się nie tylko w działania proekologiczne, ale także w dyskusje na ten temat. To głównie osoby powyżej 50. roku życia (47% osób w tej grupie wiekowej deklaruje przynależność do tego segmentu). Natomiast Pozoranci, czyli grupa, która podejmuje prośrodowiskowe działania jedynie wtedy, gdy wymaga tego presja społeczna lub prawo, najczęściej reprezentowana jest przez młodszych konsumentów, szczególnie poniżej 35. roku życia (45% osób w tej grupie wiekowej to właśnie osoby z tego segmentu). Taki podział pokazuje, że komunikacja związana z ekologią powinna być dostosowana do odbiorców, uwzględniając ich rzeczywiste zaangażowanie w ten temat.

Ekologia – wartość dodana marki, czy jedynie dodatek?

Działania ekologiczne mogą być dla marek istotnym elementem budowania lojalności klientów. Jak pokazuje najnowszy raport[2] na ten temat, nie są one jednak kluczowym czynnikiem, który sprawia, że marka staje się tzw. lovebrandem. Dla większości konsumentów najważniejsze okazują się tradycja i długie funkcjonowanie marki na rynku (45%) oraz jej przystępność cenowa (44%). Ekologiczny charakter marki znajduje się dopiero na trzecim miejscu. I również tu konsumenci nie są jednomyślni – dbałość o ochronę środowiska w kontekście działań marketingowych jest ważna dla osób powyżej 50. roku życia, natomiast ma mniejsze znaczenie dla młodszych konsumentów. Z drugiej strony warto zauważyć, że chociaż ekologia nie jest priorytetem, to blisko dwie trzecie (63%) badanych uważa, że zaangażowanie marki w ochronę środowiska działa na jej korzyść. To umiarkowane miejsce ekologii w hierarchii czynników wyboru powoduje, że bardziej niż o jej wartości „dodanej” możemy mówić o wartości „dodatkowej”.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Kosmetyki i Detergenty" nr 2/2025

"Kosmetyki i Detergenty" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


przemysł kosmetycznykosmetykimarketing

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie