Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Co ma robić petrochemia, by osiągnąć sukces za 10 lat?

2025-03-05

Analitycy Boston Consulting Group wskazują sześć kluczowych czynników dla firm petrochemicznych, które wpłyną na możliwości osiągnięcia przez nie sukcesu w perspektywie kolejnych 10 lat.

- Następne 10–20 lat w branży petrochemicznej nie będzie wyglądać jak ostatnie 10 lat, ani nawet ostatnie pieć lat - zauwazają eksperci BCG. Wymieniają sześć kluczowych działań, aby firmy petrochemiczne poradziły sobie z wyzwaniami najbliższej dekady.

1. Wykorzystać nowe możliwości wzrostu. W miarę jak nowe centra popytu w Indiach i Azji Południowo-Wschodniej stają się bardziej ugruntowane, firmy petrochemiczne powinny rozszerzyć swój dostęp do priorytetowych segmentów klientów i kanałów, poprzez inicjatywy takie jak partnerstwa strategiczne i joint ventures z partnerami z Indii i Azji Południowo - Wschodniej.

2. Opracować solidną strategię dotyczącą Chin. W miarę jak rynek chiński staje się samowystarczalny i bardziej konkurencyjny, eksport produktów masowych do Chin przestanie działać. Gracze muszą udoskonalić swoje podejście do Chin — poprzez znalezienie zakładów tworzących wartość, które nadal mogą odnieść sukces na największym rynku świata lub opracowanie planu B (w tym odsunięcie ryzyka konkurencji ze strony chińskiego eksportu)

3. Przemyśleć swoje pozycjonowanie na rynku europejskim. Europejscy producenci powinni szukać nowych sposobów na zwiększenie swojej konkurencyjności kosztowej i proaktywnie rozwijać zielone rynki z decydentami i klientami końcowymi. Tymczasem kluczowi eksporterzy do regionu powinni zidentyfikować swoje przyszłe przewagi konkurencyjne w różnych scenariuszach regulacyjnych.

4. Upewnić się, że dysponuje się odpowiednim potencjałem i kompetencjami intelektualnymi. Wszystkie branże przetwórcze, w tym petrochemiczne, stoją w obliczu pułapki talentów. Mają trudności z rekrutacją młodszych pracowników, ponieważ fale starszych pracowników z głęboką wiedzą instytucjonalną przechodzą na emeryturę. Aby poradzić sobie z tymi zmianami, gracze powinni skupić się na poprawie swojej propozycji wartości dla młodszych talentów i zatrzymaniu wiedzy, wykorzystując nowe narzędzia (takie jak generatywna sztuczna inteligencja).

5. Ożywiać podejście do sprzedaży i marketingu. Aby poradzić sobie z zaostrzoną konkurencją, rosnącą złożonością produktów i skutkami przechodzenia na emeryturę doświadczonych pracowników, priorytetowo należy traktować wzmocnienie podstawowych umiejętności i taktyk sprzedaży — łącząc najlepsze praktyki z przeszłości z nową wiedzą, narzędziami i potrzebami przyszłych klientów.

6. Tworzyć kreatywne partnerstwa w całym łańcuchu wartości. Aby przyspieszyć postęp i czas wprowadzania na rynek w powstających pulach wartości, należy strategicznie oceniać i zabezpieczać możliwości poprzez partnerstwa (w tym inwestycje w technologię i rozwój), zwłaszcza w zakresie recyklingu i gospodarki o obiegu zamkniętym. Partnerstwa można zawierać z klientami, liderami technologicznymi lub poprzez zabezpieczenie dostępu do nowych surowców.


Boston Global Consultingprzemysł petrochemiczny

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie