2025-03-05
Analitycy Boston Consulting Group wskazują sześć kluczowych czynników dla firm petrochemicznych, które wpłyną na możliwości osiągnięcia przez nie sukcesu w perspektywie kolejnych 10 lat.
- Następne 10–20 lat w branży petrochemicznej nie będzie wyglądać jak ostatnie 10 lat, ani nawet ostatnie pieć lat - zauwazają eksperci BCG. Wymieniają sześć kluczowych działań, aby firmy petrochemiczne poradziły sobie z wyzwaniami najbliższej dekady.
1. Wykorzystać nowe możliwości wzrostu. W miarę jak nowe centra popytu w Indiach i Azji Południowo-Wschodniej stają się bardziej ugruntowane, firmy petrochemiczne powinny rozszerzyć swój dostęp do priorytetowych segmentów klientów i kanałów, poprzez inicjatywy takie jak partnerstwa strategiczne i joint ventures z partnerami z Indii i Azji Południowo - Wschodniej.
2. Opracować solidną strategię dotyczącą Chin. W miarę jak rynek chiński staje się samowystarczalny i bardziej konkurencyjny, eksport produktów masowych do Chin przestanie działać. Gracze muszą udoskonalić swoje podejście do Chin — poprzez znalezienie zakładów tworzących wartość, które nadal mogą odnieść sukces na największym rynku świata lub opracowanie planu B (w tym odsunięcie ryzyka konkurencji ze strony chińskiego eksportu)
3. Przemyśleć swoje pozycjonowanie na rynku europejskim. Europejscy producenci powinni szukać nowych sposobów na zwiększenie swojej konkurencyjności kosztowej i proaktywnie rozwijać zielone rynki z decydentami i klientami końcowymi. Tymczasem kluczowi eksporterzy do regionu powinni zidentyfikować swoje przyszłe przewagi konkurencyjne w różnych scenariuszach regulacyjnych.
4. Upewnić się, że dysponuje się odpowiednim potencjałem i kompetencjami intelektualnymi. Wszystkie branże przetwórcze, w tym petrochemiczne, stoją w obliczu pułapki talentów. Mają trudności z rekrutacją młodszych pracowników, ponieważ fale starszych pracowników z głęboką wiedzą instytucjonalną przechodzą na emeryturę. Aby poradzić sobie z tymi zmianami, gracze powinni skupić się na poprawie swojej propozycji wartości dla młodszych talentów i zatrzymaniu wiedzy, wykorzystując nowe narzędzia (takie jak generatywna sztuczna inteligencja).
5. Ożywiać podejście do sprzedaży i marketingu. Aby poradzić sobie z zaostrzoną konkurencją, rosnącą złożonością produktów i skutkami przechodzenia na emeryturę doświadczonych pracowników, priorytetowo należy traktować wzmocnienie podstawowych umiejętności i taktyk sprzedaży — łącząc najlepsze praktyki z przeszłości z nową wiedzą, narzędziami i potrzebami przyszłych klientów.
6. Tworzyć kreatywne partnerstwa w całym łańcuchu wartości. Aby przyspieszyć postęp i czas wprowadzania na rynek w powstających pulach wartości, należy strategicznie oceniać i zabezpieczać możliwości poprzez partnerstwa (w tym inwestycje w technologię i rozwój), zwłaszcza w zakresie recyklingu i gospodarki o obiegu zamkniętym. Partnerstwa można zawierać z klientami, liderami technologicznymi lub poprzez zabezpieczenie dostępu do nowych surowców.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...