2013-01-10
W 2012 roku eksport zanotował najlepsze w historii Lotos Oil wyniki. Do odbiorców w 50 krajach trafiło ponad 19 tysięcy ton wyrobów gotowych. To 12% więcej niż w rekordowym 2011 roku. W ciągu ostatnich dwóch lat eksport zwiększył się o 29%. Przybyło także kilkudziesięciu nowych dystrybutorów.
Na rynku ukraińskim odnotowano 19% wzrost sprzedaży, a spółka awansowała do grona 5 największych dostawców środków smarnych. Zupełnie nieoczekiwanie o 14% wzrosła sprzedaż na rynkach afrykańskich i azjatyckich. Między innymi w Nigerii i Maroku. Na zaliczanym do strategicznych, czeskim rynku, od ubiegłego roku spółka realizuje między innymi dostawy dla kopalń z koncernu OKD, do Vitkovice Heavy Machinery i należącej do ArcelorMittal huty w Ostravie. Następstwem tej obecności jest sprzedaż olejów turbinowych Remiz do fińskich Porvoon Energia Oy i Tolkkisten Voimalaitos i estońskiej DAP Eesti Energia Olitootstus AS - elektrowni, które kupiły produkowane w Czechach turbiny Siemensa.
Bardzo dobrze rozwija się sprzedaż na rynku rosyjskim, chociaż tutaj ciągle istnieją olbrzymie przestrzenie do zagospodarowania. – W Rosji działamy organicznie i od podstaw z dobrymi efektami. Z ciekawą sytuacją mamy też do czynienia w Azerbejdżanie i Gruzji, gdzie w ubiegłym roku rozszerzyliśmy sprzedaż o bezpośrednią współpracę z generalnymi importerami samochodów KIA, a więc miejscowymi sieciami autoryzowanych serwisów tej marki. Na finalizację czekają umowy w kolejnych krajach – dodaje Cezary Kogucik, z-ca dyrektora handlowego spółki ds. eksportu.
Eksport to naturalna konsekwencja rozwoju firmy. W sytuacji, gdy rynek krajowy jest podzielony i mocno konkurencyjny, gdy zdobywanie każdego kolejnego procenta udziału niesie za sobą koszty niewspółmierne do osiąganych rezultatów – każda firma staje przed pytaniem o strategię rozwoju. – Nie zamierzamy oczywiście ujawniać wszystkich informacji, niemniej odpowiedzią na wyzwania w naszym przypadku jest systematycznie rozbudowywany eksport. Źródłem sukcesu jest konsekwencja w rozwoju, doskonałej jakości produkty, bliskie kontakty z dystrybutorami i wsparcie techniczne, na jakie mogą liczyć z naszej strony - podkreśla Cezary Kogucik. – Efekty? Zgodne z założeniami. Na kluczowych rynkach z roku na rok notujemy minimum kilkunastoprocentowe wzrosty sprzedaży. Co ważne i warte podkreślenia cały czas mówimy o wyrobach gotowych, sprzedawanych pod naszymi markami – zdecydowanie mówi Kogucik.
W przypadku olejów półsyntetycznych wzrost sprzedaży wyniósł 28%, a olejów syntetycznych aż 79%. Na bardzo dobrym poziomie utrzymuje się również sprzedaż olejów mineralnych i cieczy hydraulicznych.
- Nie tylko sprzedajemy oleje i smary, ale i bierzemy udział w licznych projektach modernizacyjnych i inwestycyjnych, jako doradcy i konsultanci. Przez ostatnie kilka lat ciężko pracowaliśmy na pozycje ekspertów w dziedzinie utrzymania ruchu i to teraz procentuje. Za sukcesem stoją nasze doświadczenia, praktyka i wiedza – wyjaśnia Jacek Matracki, dyrektor handlowy spółki Lotos Oil. – Nasi doradcy z Serwisu Olejowego stale konsultują dziesiątki kontrahentów w Czechach, Rosji, Azerbejdżanie, Irlandii, Szwecji czy Ukrainie. Czasem jest to następstwem kontraktu na sprzedaż, a czasem kluczem do podpisania umowy handlowej – dodaje Matracki.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...