2019-04-17
11 mln ton asfaltów sprzedała przez 15 lat swojej działalności spółka Lotos Asfalt. Z tej ilości ok. 2 mln ton stanowiły asfalty modyfikowane.
Lotos Asfalt jest czołowym producentem asfaltów drogowych klasycznych i modyfikowanych. Sprzedaje je zarówno w kraju, jak i zagranicą. Pierwsze kroki rynkowe przedsiębiorstwo stawiało tuż po akcesji Polski do UE. Z biegiem czasu ruszały w kraju inwestycje drogowe, co napędzało popyt na asfalty.
- Wprowadziliśmy jako pierwsi w Polsce szereg usług z zakresu obsługi klienta, koncentrując się na sprzedaży do klienta końcowego. Zbudowaliśmy logistykę dostaw do klientów, zapewniając im ciągłość i terminowość. Dzięki temu potrafiliśmy sprostać wyzwaniom związanym z kumulacją inwestycji drogowych – ocenia Cezary Godziuk, prezes zarządu Lotos Asfalt.
Dzisiaj specjalnością firmy są asfalty modyfikowane, które znajdują zastosowanie przy budowie prawie wszystkich autostrad i dróg szybkiego ruchu oraz przy budowie lotnisk. Lotos sprzedaje ich dwukrotnie więcej niż jego największy konkurent. Jako jedyny wytwórca w kraju wprowadził do produkcji asfalty modyfikowane miałem gumowym. Jego asfalty wysokomodyfikowane pozwalają na budowę dróg o trwałości nawet do 50 lat.
– Wysoki popyt na asfalty w Polsce i Europie kształtują korzystne dla nas otoczenie rynkowe. Planujemy utrzymanie dotychczasowej wysokiej sprzedaży na terenie Polski, by sprostać wymaganiom budowanej infrastruktury drogowej. Stawiamy na innowacyjny rozwój. Spółka realizuje strategiczne cele związane z rozwojem sprzedaży asfaltów specjalnych. Wdrażamy nowe produkty i zastosowania funkcjonalne dla asfaltów. Widocznym efektem tych działań jest wybudowanie innowacyjnej, długowiecznej nawierzchni o zwiększonej odporności na deformacje trwałe w ramach infrastruktury drogowej przy instalacjach Projektu EFRA – opowiada prezes Lotos Asfalt.
Dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii i zastosowaniu asfaltów wysokomodyfikowanych we wszystkich trzech warstwach nawierzchni drogowej w mieszankach typu SMA uzyskano unikalną na skalę światową konstrukcję nawierzchni drogowej. Tego typu nawierzchnie to przyszłość drogownictwa i odpowiedź na poszukiwania branży w dziedzinie wydłużenia cyklu życia dróg. Rozwiązanie to rekomendowane jest również do stosowania w miejscach, na których odbywa się ciężki, powolny ruch towarowy, takich jak porty czy terminale lotnicze. Wprowadzanie asfaltów modyfikowanych i wysokomodyfikowanych do dolnych warstw konstrukcji nawierzchni to przyszłościowy kierunek pozwalający na znaczne wydłużenie trwałości zmęczeniowej dróg.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 1/2025
20.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...