Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Lotos Asfalt: 11 mln ton sprzedanych produktów

2019-04-17

11 mln ton asfaltów sprzedała przez 15 lat swojej działalności spółka Lotos Asfalt. Z tej ilości ok. 2 mln ton stanowiły asfalty modyfikowane.

Lotos Asfalt jest czołowym producentem asfaltów drogowych klasycznych i modyfikowanych. Sprzedaje je zarówno w kraju, jak i zagranicą. Pierwsze kroki rynkowe przedsiębiorstwo stawiało tuż po akcesji Polski do UE. Z biegiem czasu ruszały w kraju inwestycje drogowe, co napędzało popyt na asfalty.

- Wprowadziliśmy jako pierwsi w Polsce szereg usług z zakresu obsługi klienta, koncentrując się na sprzedaży do klienta końcowego. Zbudowaliśmy logistykę dostaw do klientów, zapewniając im ciągłość i terminowość. Dzięki temu potrafiliśmy sprostać wyzwaniom związanym z kumulacją inwestycji drogowych – ocenia Cezary Godziuk, prezes zarządu Lotos Asfalt.

Dzisiaj specjalnością firmy są asfalty modyfikowane, które znajdują zastosowanie przy budowie prawie wszystkich autostrad i dróg szybkiego ruchu oraz przy budowie lotnisk. Lotos sprzedaje ich dwukrotnie więcej niż jego największy konkurent. Jako jedyny wytwórca w kraju wprowadził do produkcji asfalty modyfikowane miałem gumowym. Jego asfalty wysokomodyfikowane pozwalają na budowę dróg o trwałości nawet do 50 lat.

– Wysoki popyt na asfalty w Polsce i Europie kształtują korzystne dla nas otoczenie rynkowe. Planujemy utrzymanie dotychczasowej wysokiej sprzedaży na terenie Polski, by sprostać wymaganiom budowanej infrastruktury drogowej. Stawiamy na innowacyjny rozwój. Spółka realizuje strategiczne cele związane z rozwojem sprzedaży asfaltów specjalnych. Wdrażamy nowe produkty i zastosowania funkcjonalne dla asfaltów. Widocznym efektem tych działań jest wybudowanie innowacyjnej, długowiecznej nawierzchni o zwiększonej odporności na deformacje trwałe w ramach infrastruktury drogowej przy instalacjach Projektu EFRA – opowiada prezes Lotos Asfalt.

Dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii i zastosowaniu asfaltów wysokomodyfikowanych we wszystkich trzech warstwach nawierzchni drogowej w mieszankach typu SMA uzyskano unikalną na skalę światową konstrukcję nawierzchni drogowej. Tego typu nawierzchnie to przyszłość drogownictwa i odpowiedź na poszukiwania branży w dziedzinie wydłużenia cyklu życia dróg. Rozwiązanie to rekomendowane jest również do stosowania w miejscach, na których odbywa się ciężki, powolny ruch towarowy, takich jak porty czy terminale lotnicze. Wprowadzanie asfaltów modyfikowanych i wysokomodyfikowanych do dolnych warstw konstrukcji nawierzchni to przyszłościowy kierunek pozwalający na znaczne wydłużenie trwałości zmęczeniowej dróg.


asfaltyLotos Asfalt

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie