Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Lanxess zwiększył produkcję kompozytów

Data publikacji: 2019-09-24

Koncern Lanxess uruchomił dwie dodatkowe linie produkcyjne materiału kompozytowego Tepex, które podniosą dotychczasowe moce wytwórcze o 50%. To odpowiedź na rosnące wykorzystanie takich materiałów w przemyśle motoryzacyjnym i branży elektroniki użytkowej.

Inwestycję w zakładzie w Brilon w Niemczech zrealizowała spółka Bond-Laminates, podmiot zależny Lanxessa. 

- Nasze dwie nowe linie termoplastycznego kompozytu Tepex wzmacnianego włóknami ciągłymi to reakcja na duże zapotrzebowanie na masową produkcję elementów wytrzymujących duże naprężenia, wykorzystywanych w lekkich samochodach i elektronice użytkowej – mówi Christian Obermann, dyrektor zarządzający firmy Bond-Laminates. 
Aby pomieścić zwiększoną z sześciu do ośmiu liczbę linii produkcyjnych, zbudowano nową halę o powierzchni około 1500 m2. Całkowity koszt inwestycji wyniósł kilka milionów euro i obejmował również trzy wycinarki, w tym nową czterogłowicową wycinarkę wodną do cięcia elementów prefabrykowanych.

Kompozyt Tepex cieszy się rosnącą popularnością w przemyśle motoryzacyjnym w wielkoskalowej produkcji lekkich elementów konstrukcyjnych, takich jak wsporniki przednie i wsporniki zderzaków, pedały hamulca czy elementy osłony podwozia. Jednym z najnowszych przykładów są dwa elektrycznie regulowane pojedyncze siedzenia tylne dla modelu Audi A8, w których pokrycia siedziska są produkowane w procesie formowania hybrydowego z wykorzystaniem materiału kompozytowego Tepex dynalite opartego na poliamidzie 6. Dzięki temu siedziska są o blisko 45% lżejsze w porównaniu z wersją metalową o zbliżonych parametrach.

Koncern Lanxess dostrzega również potencjał wykorzystywania kompozytu Tepex do produkcji oparć, podłokietników i siedzisk w ramach nowych, niezwykle złożonych rozwiązań w pojazdach autonomicznych, jak również wygodnych siedzeń do autobusów wahadłowych, luksusowych oraz mikrobusów rodzinnych. Samochody elektryczne stanowią atrakcyjne pole do zastosowań kompozytu Tepex.

– Szeroki zakres zastosowań obejmuje wsporniki przednie, wsporniki do drzwi i zderzaków, wnękę bagażnika, obudowy akumulatorów, jak również wsporniki modułów elektrycznych i elektronicznych, a także elementy konstrukcyjne w części przeszklonej oraz konstrukcyjne listwy w podwoziu chroniące akumulatory – zauważa Henrik Plaggenborg, szef Tepex Automotive w koncernie Lanxess.

Typowe zastosowania materiału kompozytowego Tepex w elektronice użytkowej obejmują cienkościenne, a jednocześnie wytrzymałe i sztywne elementy konstrukcyjne telefonów komórkowych, tabletów, laptopów i telewizorów. W branży sportowej kompozyt Tepex jest wykorzystywany do produkcji podeszw, części rowerowych, butów narciarskich, ochraniaczy i kasków.


Lanxesskompozyty

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Co jest obecnie największym wyzwaniem dla polskich firm chemicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie