Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA
REKLAMA

Lanxess zaprezentował kompleksowe portfolio do produkcji akumulatorów

2024-07-02  / Autor: Materiał Partnera

Podczas Battery Show Europe w Stuttgarcie Lanxess zaprezentował szeroką gamę produktów do produkcji akumulatorów litowo-jonowych i zastosowań w obszarze elektromobilności. Obejmują one liczne kluczowe surowce i rozwiązania materiałowe w całym łańcuchu wartości.

Szerokie portfolio produktów

Portfolio Lanxess obejmuje surowce do materiałów katodowych i komponentów elektrolitu, żywice jonowymienne do ekstrakcji ultraczystych związków metali do materiałów katodowych i recyklingu baterii, chłodziwa i barwniki do zastosowań wysokonapięciowych, a także związki odlewnicze do ochrony elektronicznych komponentów baterii. Inny kluczowy obszar produktów obejmuje środki zmniejszające palność dla wysokowydajnych tworzyw sztucznych i niepalnych elektrolitów, które pomagają poprawić bezpieczeństwo ogniw akumulatorowych.

Zmiana łańcuchów dostaw

Według niedawnej analizy przeprowadzonej przez agencję Transport & Environment (T&E), która działa w całej Europie, przeniesienie łańcuchów dostaw z Chin do Europy może pomóc zmniejszyć emisję CO2 uwalnianego podczas produkcji baterii o 37%. Jeśli dodatkowo wykorzystywana byłaby energia elektryczna ze źródeł odnawialnych, możliwe byłoby zmniejszenie emisji nawet o 60%. Zatem, gdyby europejskie zapotrzebowanie na ogniwa akumulatorowe i komponenty było produkowane w Europie, do 2030 roku można byłoby zaoszczędzić około 133 milionów ton metrycznych CO2.

Lanxess wspiera rozwój regionalnych łańcuchów dostaw materiałów do produkcji akumulatorów

Lanxess jest zrównoważonym i niezawodnym dostawcą materiałów dla europejskich producentów baterii. Dzięki naszemu szerokiemu portfolio kluczowych surowców i prekursorów, a także istniejącym aktywom w Europie, możemy wspierać rozwój lokalnych łańcuchów wartości. Nasza wiedza specjalistyczna w zakresie opracowywania procesów pozwala nam również otwierać nowe obszary w dziedzinie recyklingu baterii, a tym samym aktywnie promować zrównoważony rozwój w produkcji ogniw i produkcji chemicznej - komentuje Harry Zumaqué, dyrektor ds. rozwoju nowego biznesu w dziale rozwoju korporacyjnego Lanxess.

Niestandardowe tlenki żelaza i fosforan żelaza dla materiałów katodowych LFP

Fosforan litowo-żelazowy (LFP) staje się coraz bardziej rozpowszechniony jako aktywny materiał katodowy, który stanowi zrównoważoną alternatywę dla materiałów zawierających kobalt i nikiel. Obecnie baterie LFP produkowane są niemal wyłącznie w Chinach. Zachodni producenci OEM opowiadają się zatem za ustanowieniem regionalnych łańcuchów wartości w celu uzyskania większej niezależności i zapewnienia dostaw na rynki zrównoważonych materiałów pochodzenia lokalnego.

Aby zmniejszyć tę zależność, Lanxess oferuje obecnie dostosowane prekursory do syntezy LFP. Obejmują one gatunki tlenku żelaza do nowego typu baterii, a także fosforan żelaza, który Lanxess zamierza rozpocząć produkować. Dzięki zdolności produkcyjnej wynoszącej ponad 300 tys. ton rocznie, firma jest jednym z wiodących światowych producentów tlenków żelaza i działa jako główny producent w Niemczech i Brazylii.

- Większość tlenku żelaza produkowanego poza Chinami pochodzi z zakładów produkcyjnych Lanxess. Oferujemy obecnie dwa przetestowane w praktyce gatunki tlenku żelaza do baterii pod marką Bayoxide. Pod względem czystości, właściwości powierzchniowych, krystaliczności i wielkości cząstek są one produkowane w sposób zapewniający optymalne właściwości elektrochemiczne dla materiałów katodowych. IPG zamierza również stać się dostawcą fosforanu żelaza, który jest również wykorzystywany w syntezie LFP i dla którego obecnie istnieją jedynie ograniczone moce produkcyjne - mówi Stefano Bartolucci, szef segmentu rynku Specialties w jednostce biznesowej Inorganic Pigments (IPG). 

Środki zmniejszające palność komponentów z tworzyw sztucznych

Wysokowydajne tworzywa sztuczne stosowane w pojazdach elektrycznych, na przykład w modułach akumulatorowych i obudowach akumulatorów, złączach wysokiego napięcia i komponentach infrastruktury ładowania, wymagają szczególnie skutecznych właściwości zmniejszających palność. Aby to zapewnić, Lanxess oferuje liczne środki zmniejszające palność na bazie fosforu i bromu dla różnych polimerów.

Pomarańczowe tworzywa sztuczne sygnalizujące niebezpieczeństwo

Pomarańczowy kolor sygnalizacyjny jest stosowany w komponentach wysokiego napięcia w samochodach elektrycznych, aby zapewnić bezpieczeństwo i ochronę mechaników i osób udzielających pierwszej pomocy, zarówno podczas prac konserwacyjnych i montażowych, jak i podczas akcji ratunkowych po wypadku. Tworzywa sztuczne barwione przy użyciu BAYPLAST Orange TP LXS 51137 oferują doskonałą stabilność koloru nawet w wysokich temperaturach.

Syntetyczne płyny do skutecznego chłodzenia akumulatorów

Podczas szybkiego ładowania akumulatorów samochodowych generowane są znaczne ilości ciepła, które muszą być skutecznie odprowadzane, aby zapobiec późniejszym uszkodzeniom. Aby to osiągnąć, ogniwa akumulatorów są chłodzone bezpośrednio za pomocą chłodziwa zanurzeniowego. W tym przypadku Lanxess może wykorzystać swoje doświadczenie w zarządzaniu płynami termicznymi dzięki wysoce odpowiednim produktom: płyny syntetyczne, takie jak estry fosforowe, nie przewodzą prądu elektrycznego i są wysoce odporne na płomienie. Właściwości te są niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa przez cały czas podczas szybkiego ładowania.

Formuły elektrolitów i surowce dla soli przewodzących

Spółka zależna Lanxess – Saltigo z siedzibą w Leverkusen produkuje preparaty elektrolitowe do baterii litowo-jonowych we współpracy z Guangzhou Tinci Materials Technology Co. Chińska firma, która jest jednym z wiodących na świecie producentów soli przewodzących i elektrolitów, dostarcza europejskim producentom ogniw te ultraczyste preparaty.

Produkcja soli przewodzących, takich jak heksafluorofosforan litu (LiPF6) i bis(fluorosulfonylo)imidek litu (LiFSI) do formulacji elektrolitów, wymaga niezbędnych kluczowych surowców. Należą do nich bezwodne kwasy fluorowodorowe, związki chemiczne fosforu, chlorek tionylu i kwas fluorosulfonowy. Lanxess jest tutaj jednym z wiodących producentów i może przyczynić się do uruchomienia lokalnej produkcji soli przewodzących dla zrównoważonej produkcji ogniw w Europie dzięki zintegrowanej sieci zakładów w Leverkusen.

Recykling baterii za pomocą żywic Lewatit

Żywice jonowymienne Lewatit firmy Lanxess są od dawna stosowane w przetwórstwie rud do ekstrakcji i rafinacji niklu i kobaltu o jakości akumulatorowej oraz oczyszczania wszystkich rodzajów koncentratów litowych. Żywice te otwierają kolejne zastosowanie w dziedzinie produkcji baterii, a mianowicie recykling baterii litowo-jonowych.

- Produkujemy selektywne żywice Lewatit, które mogą być używane do oczyszczania metali o jakości baterii, takich jak lit, nikiel, kobalt i mangan, ekstrahowanych z czarnej masy. Można je następnie ponownie wykorzystać do produkcji materiałów katodowych - wyjaśnia Dirk Steinhilber, kierownik ds. marketingu technicznego w jednostce biznesowej Liquid Purification Technologies w LANXESS.

Więcej szczegółowych informacji na temat portfolio produktów LANXESS dla pojazdów elektrycznych można znaleźć na stronie https://lanxess.com/en/Products-and-Solutions/Focus-Topics/LANXESS-e-Mobility.



Lanxessprzemysł motoryzacyjnytworzywa sztucznebaterieżywice

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA

WięcejW obiektywie