2016-03-23
Koncern Lanxess przekonuje, iż w dalszej części roku należy spodziewać się utrzymania trudnych warunków rynkowych w branży kauczuków syntetycznych.
Lanxess, producent specjalistycznych środków chemicznych, podsumował wyniki osiągnięte w minionym roku. Osiągnął w tym czasie sprzedaż w wysokości 7,9 mld euro, wobec 8 mld euro w 2014 r. Zysk netto wyniósł 165 mln euro, podczas gdy w 2014 r. było to 47 mln euro. Przychody segmentu Performance Polymers spadły o 4,5% w porównaniu z rokiem wcześniejszym i sięgnęły 3,9 mld euro. W segmencie Advanced Intermediates sprzedaż także nieznacznie zmalała i wyniosła 1,8 mld euro. Z kolei w segmencie Performance Chemicals zwiększyła się o 4,8% do kwoty 2,1 mld euro.
Jednocześnie ze względu na wzrost wyniku operacyjnego, połączony ze zmniejszeniem wydatków kapitałowych oraz dalszą redukcją kapitału obrotowego, Lanxess znacząco zmniejszył swoje zobowiązania finansowe. Spadły one o 125 mln euro do kwoty ok. 1,2 mld euro. Oznacza to ich ograniczenie o blisko 30% w ciągu dwóch lat.
– 2015 r. był dla nas owocny pod każdym względem. Szybciej niż zakładaliśmy wdrożyliśmy plan dostosowawczy, a jednocześnie znacząco poprawiła się nasza sytuacja finansowa i dochody. Położyliśmy więc stabilne podwaliny pod dalszy wzrost – mówi Matthias Zachert, prezes zarządu Lanxess.
Firma jest na etapie sporych przeobrażeń. Jest to efekt powołania spółki Arlanxeo (joint venture Lanxess i Saudi Aramco), która zacznie działać już od 1 kwietnia br. i obejmie nadzór m.in. nad segmentem Performance Polymers, w ramach którego Lanxess zajmował się do tej pory m.in. produkcją kauczuków syntetycznych.
- „Nowy” Lanxess pragnie się skupić na rosnących rynkach średniej wielkości Ameryki Północnej, Chin i Azji Południowo-Wschodniej. W nadchodzących latach planujemy zainwestować we wzrost organiczny ok. 400 mln euro z oczekiwanych 1,2 mld euro wpływów ze sprzedaży kauczuków. Warunkiem wszelkich wydatków kapitałowych jest ich wkład w tworzenie wartości. Poszczególne segmenty dysponują budżetami na wydatki kapitałowe w granicach od 50 do 150 mln euro. Planujemy również przeznaczyć blisko 200 mln euro na program wykupu akcji własnych oraz 400 mln euro na zmniejszenie zobowiązań finansowych – dodaje Matthias Zachert.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...