2017-05-15
Sprzedaż niemieckiego koncernu chemicznego Lanxess wzrosła w pierwszym kwartale 2017 r. o 25% do poziomu 2,4 mld euro. Firma przewiduje teraz osiągnięcie najwyższych w swoich dziejach wyników za pełny rok, co ma związek m.in. z przejęciem amerykańskiego przedsiębiorstwa Chemtura.
Za bardzo pozytywne rezultaty pierwszych trzech miesięcy roku odpowiedzialny jest przede wszystkim znaczący przyrost wolumenu sprzedaży we wszystkich segmentach. Jednocześnie w okresie styczeń – marzec 2017 r. zwiększył się także zysk netto – o 47% – i osiągnął pułap 78 mln euro. Dotychczas najlepszym rokiem był 2012, kiedy to Lanxess osiągnął zysk operacyjny sięgający 1,2 mld euro.
– Dynamicznie rozpoczęliśmy nowy rok podatkowy, odnotowując przyrost popytu we wszystkich segmentach i większą sprzedaż we wszystkich regionach geograficznych. Wydaje się, że dobry przepływ zamówień i dynamiczne otoczenie biznesowe towarzyszą nam także w drugim kwartale, zaś w perspektywie całego roku przewidujemy rekordowe zyski. Świadczy to o naszej skuteczności operacyjnej, którą wzmocni jeszcze niedawne przejęcie firmy Chemtura. Sprawne zintegrowanie jej struktur i włączenie do naszej działalności jest teraz naszym zadaniem – podkreślił Matthias Zachert, prezes zarządu Lanxessa.
W ramach kolejnego etapu realizacji programu dostosowania koncernu do sytuacji rynkowej trzy tygodnie temu sfinalizowano transakcję przejęcia amerykańskiej firmy chemicznej Chemtura. To największa transakcja tego typu w historii Lanxessa, pozwalająca mu na znaczne rozszerzenie portfela dodatków oraz dołączenie do największych światowych graczy na tym rozwijającym się rynku.
Sprzedaż należącego do Lanxessa segmentu biznesowego Advanced Intermediates w pierwszym kwartale 2017 r. wyniosła 518 mln euro, czyli o 12% więcej niż w roku poprzednim.
W segmencie Performance Chemicals sprzedaż zwiększyła się o 14% i osiągnęła poziom 607 mln euro. Motorem wzrostu był duży popyt na dodatki, środki biobójcze i środki chemiczne do skór, a także udział w sprzedaży środków dezynfekcyjnych i czyszczących – możliwy dzięki przejęciu spółki Chemours.
W segmencie High Performance Materials sprzedaż zwiększyła się o 15% do poziomu 315 mln euro. Również i w tym segmencie siłą napędową dobrych wyników była wyższa sprzedaż we wszystkich regionach i we wszystkich kategoriach produktów, a przy tym bardzo efektywne wykorzystanie mocy produkcyjnych oraz koncentracja na produktach z wyższymi marżami.
Sprzedaż w segmencie Arlanxeo wzrosła o 48% do poziomu 948 mln euro. Ta pozytywna zmiana stała się faktem dzięki silnemu popytowi w Azji, wydajnemu wykorzystaniu globalnej sieci produkcyjnej, a także dzięki sprzyjającym rozliczeniom kursowym.
Koncern Lanxess jest jednym z najważniejszych producentów specjalistycznych środków chemicznych na świecie. W 2016 r. osiągnął sprzedaż w wysokości 7,7 mld euro. Zatrudnia ok. 19,2 tys. pracowników w 25 krajach i jest reprezentowany przez 75 zakładów produkcyjnych.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...