2010-09-22
Firma Lanxess ogłosiła swoje aktualne cele rozwojowe, zakładające między innymi zwiększenie głównego wskaźnika dochodów o około 80% w ciągu najbliższych pięciu lat. Firma, będąca producentem specjalistycznych środków chemicznych, wyznaczyła sobie cel w postaci zysku EBITDA w wysokości około 1,4 mld euro do roku 2015 i potwierdzenia prognoz na rok 2010 przewidujących zysk EBITDA przed wydatkami specjalnymi w wysokości 800 mln euro. Firma Lanxess planuje osiągnąć ten średniookresowy cel dzięki dwutorowej strategii rozwoju organicznego i zewnętrznego, przy czym wzrost ma odgrywać rolę dominującą.
– Jesteśmy gotowi do wejścia w nową erę rozwoju. Wyznaczyliśmy sobie ambitne cele, które możemy osiągnąć w oparciu o strategiczną pozycję produktów wchodzących w skład naszej oferty – powiedział Axel C. Heitmann, dyrektor naczelny firmy Lanxess podczas czwartego Dnia dla Mediów zorganizowanego przez Grupę w Dusseldorfie.
– Nasze osiągnięcia odzwierciedlają potencjał operacyjny. Mimo światowego kryzysu gospodarczego do końca tego roku osiągniemy wzrost EBITDA przed wydatkami specjalnymi wyższy o około 80% niż w roku 2004.
Poszczególne działy firmy Lanxess osiągają sukcesy dzięki szczególnemu naciskowi, jaki firma kładzie na podporządkowanie produktów premium czterem wielkim megatrendom – mobilności, rolnictwu, urbanizacji i racjonalnemu wykorzystaniu wody. Oczekiwany rozwój w branżach oraz strategia działania w krajach grupy BRIC, które należą do głównych klientów firmy Lanxess, pomoże każdej z firm wchodzących w skład grupy w osiągnięciu wzrostu zysku EBITDA w wysokości co najmniej 5% rocznie, do roku 2015. W ciągu ostatnich pięciu lat odsetek sprzedaży w krajach grupy BRIC wzrósł ponad dwukrotnie.
Jako wiodący na świecie producent kauczuków syntetycznych firma kładzie szczególny nacisk na megatrendy, a w szcze¬gólności na mobilność. Przewiduje się, że średni wskaźnik wzrostu w przemyśle oponiarskim, który jest jednym z największych odbiorców firmy, będzie wynosić około 5% rocznie do 2015 roku. Aby sprostać rosnącym wymaganiom tego przemysłu, firma rozpoczęła budowę nowego zakładu produkcyjnego kauczuku butylowego w Singapurze. Koszt inwestycji sięgnął ponad 400 mln euro. Nowy zakład będzie zaspokajał przede wszystkim potrzeby dynamicznie rozwijającego się rynku opon w Azji. Ponadto Lanxess rozbudowuje swój belgijski zakład produkcji kauczuku butylowego, który zaopatruje rynki na całym świecie. Firma rozważa również budowę nowej fabryki kauczuków w Azji, której wydajność wynosiłaby od 100 tys. do 150 tys. ton rocznie. Obecnie przeprowadza się studium wykonalności, a ostateczna decyzja w sprawie projektu zostanie podjęta w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.
Odpowiedzią firmy na megatrendy związane z mobilnością są również nowoczesne tworzywa sztuczne Durethan i Pocan, które sprawiają, że samochody są lżejsze i bardziej oszczędne. Rosnący popyt na te produkty skłonił firmę do rozszerzenia produkcji w chińskim zakładzie w Wuxi oraz do budowy nowego zakładu w Jhagadia w Indiach.
Lanxess prowadzi również projekty inwestycyjne związane z rolnictwem, urbanizacją i racjonalnym wykorzystaniem wody. Jednym z przykładów takich inwestycji jest budowa nowego zakładu filtrów membranowych w niemieckim mieście Bitterfeld. Zakład ten pozwoli firmie do 2011 roku zaoferować nowej klasy produkty do uzdatniania wody. Ponadto, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na wodę w Azji, pod koniec tego roku zostanie uruchomiony nowy zakład produkcji żywic jonowymiennych w Jhagadii.
Jednocześnie firma będzie nadal poszukiwać nowych możliwości rozwoju zewnętrznego w celu wzmocnienia istniejącego portfela firmy. Matthias Zachert, dyrektor finansowy Lanxess podkreślił, że obecnie firma koncentruje się na przejęciach przedsiębiorstw małych i średnich podobnych do tych, które stanowiły obiekty poprzednich przejęć. Matthias Zachert dodał również, że zarówno projekty organiczne, jak i przejęcia muszą spełniać surowe kryteria finansowe.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...