2022-05-12
Lanxess, producent specjalistycznych środków chemicznych, odnotowuje silny wzrost na polskim rynku. W 2021 roku sprzedaż wzrosła do 118,5 mln euro, co oznacza wzrost o 34% w porównaniu z 88,1 mln euro rok wcześniej. O swoich osiągnięciach firma poinformowała w trakcie specjalnego spotkania online z mediami.
Największy udział w sprzedaży miały trzy jednostki biznesowe: High Performance Materials, która skorzystała na ożywieniu w przemyśle motoryzacyjnym, elektryczno-elektronicznym i budowlanym, Advanced Industrial Intermediates oraz Polymer Additives. Ta ostatnia skorzystała w szczególności z rozpoczynającego się ożywienia w przemyśle lotniczym oraz dobrego popytu ze strony przemysłu budowlanego, naftowego i gazowego.
Nowa jednostka biznesowa Lanxess – Flavors & Fragrances – z powodzeniem rozpoczęła działalność w Polsce. Jednostka utworzona w 2021 roku, w wyniku połączenia nowo nabytej spółki Emerald Kalama Chemical i obszaru działalności Lanxess w dziedzinie produktów benzylowych, oferuje składniki o wysokiej czystości do produktów konsumenckich, w tym składniki aromatyzujące, konserwanty i środki wielofunkcyjne.
– Polska jest największym pod względem sprzedaży rynkiem Lanxess w Europie Środkowej i Wschodniej. Szczególnie dzięki przejęciu Emerald Kalama Chemical wzmocniliśmy nasz segment Consumer Protection i weszliśmy na nowe rynki w tym kraju – podkreśla Ralf Krueger, dyrektor regionalny na obszar EMEA.
– W przypadku Flavors & Fragrances spotkaliśmy się z dużym popytem w Polsce. Udało nam się już pozyskać dodatkowych klientów z różnych segmentów rynku, koncentrując się przede wszystkim na branży opieki osobistej i domowej. W tym obszarze wyraźnie widać tendencję do stosowania produktów z „zieloną etykietą” i naturalnych składników – jesteśmy w stanie doskonale obsłużyć to zapotrzebowanie - dodaje Christophe Jaeger, Sales Director DACH, BNL, Nordics and CEE w nowej jednostce biznesowej.
Koncern Lanxess odnotował też dobry początek roku: w pierwszym kwartale sprzedaż w Polsce wzrosła aż o 65% – do 44 mln euro.
Oprócz zakupu Emerald Kalama Chemical w 2021 roku koncern Lanxess przeprowadził jeszcze trzy inne przejęcia, istotnie wzmacniając segment Consumer Protection pomimo trudnych warunków związanych z pandemią. Po przejęciu francuskiego specjalisty w dziedzinie biocydów INTACE, producent specjalistycznych środków chemicznych rozszerzył ofertę preparatów grzybobójczych do papieru i opakowań. Lanxess znacząco rozbudował również asortyment produktów dla rozwijającego się rynku weterynaryjnego poprzez przejęcie dostawcy środków dezynfekcyjnych i higienicznych Theseo. W sierpniu 2021 roku zawarto również umowę o przejęciu działu kontroli mikrobiologicznej od amerykańskiej firmy International Flavors & Fragrances Inc. (IFF) – jednego z czołowych dostawców aktywnych składników antybakteryjnych i preparatów do ochrony materiałów, środków konserwujących i dezynfekujących. Zakończenie transakcji zaplanowano na trzeci kwartał 2022 roku.
WięcejSklep
"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 1/2022
25.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 3/2022
35.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 2/2022
35.00 zł
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Bilety - XI Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
479.70 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
VIII Konferencja Przemysłu Chemii Budowlanej w formule wirtualnej zgromadziła ponad 70 osób
7 grudnia 2021 r. odbyła się VIII Konferencja Przemysłu Chemii Budowlanej. Wydarzenie było transmitowane...
TransLogistica Poland: ważne spotkanie dla branży TSL
3-5 listopada 2021 r. odbyła się VIII edycja Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki w...
Co powinien wiedzieć kierownik laboratorium XXI wieku?
VII edycja konferencji „Kierownik Laboratorium XXI wieku”, organizowana przez CE2 Centrum...
Sporo nowości na targach Taropak
Tegoroczne Targi Taropak zgromadziły w Poznaniu blisko 200 wystawców z 13 krajów. Swoją ofertę...