Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Lanxess: kwartał pod znakiem pandemii

Data publikacji: 2020-11-24

Koncern Lanxess w trzecim kwartale tego roku uzyskał przychody ze sprzedaży w kwocie 1,461 mld euro, co oznacza spadek o 14,3% względem minionego roku. Zysk netto spadł o 68,4%: z 79 mln euro do 25 mln euro.

Kryzys koronawirusowy wciąż wpływa na wyniki biznesowe koncernu. Poza pandemią oddziaływał na nie również poważny przestój remontowy w Belgii oraz spadek cen sprzedaży i niekorzystne wahania kursowe (w szczególności dolara amerykańskiego).

– Szczęśliwie w wielu jednostkach dostrzegamy oznaki poprawy sytuacji. Popyt w kluczowych branżach, w tym w sektorze motoryzacyjnym, ponownie wzrósł w porównaniu z drugim kwartałem. Pozytywne sygnały docierają do nas zwłaszcza z Chin i Stanów Zjednoczonych – podkreśla Matthias Zachert, prezes koncernu Lanxess.

Popyt w segmencie Advanced Intermediates ustabilizował się w obu jednostkach bizne­so­wych w porównaniu z drugim kwartałem. W efekcie wielkość sprzedaży niemal osiągnęła poziom z roku poprzedniego. Biorąc jednak pod uwagę niższe ceny i niekorzystne wahania kursowe, sprzedaż i zyski były słabsze w porównaniu z rokiem ubiegłym. Sprzedaż spadła o 14,4% – z 549 mln do 470 mln euro.

Pandemia wywarła niekorzystny wpływ na segment Specialty Additives. Wielkość sprzedaży znacznie się zmniejszyła – szczególnie z powodu niższego popytu ze strony przemysłu motoryzacyjnego i lotniczego. Negatywny wpływ miały również niższe ceny sprzedaży i niekorzystne wahania kursowe. W efekcie przychody zmalały o 18,5%: z 503 mln euro do 410 mln euro.

Segment Consumer Protection pozostaje mocnym filarem Grupy dzięki świetnym wynikom w zakresie produktów agrochemicznych i dużemu zapotrzebowaniu na środki dezynfekujące. Pozytywny wpływ na portfolio miało ponadto przejęcie brazylijskiego producenta biocydów IPEL – pozwoliło to skompensować niekorzystne wahania kursowe. W efekcie sprzedaż utrzymała się na stabilnym poziomie 278 mln euro.

Na segment Engineering Materials wpływ miał słaby popyt w przemyśle motoryza­cyjnym, szczególnie w Europie, choć uległ on poprawie w porównaniu do poprzedniego kwartału. Sprzedaż wyniosła 285 mln euro i była o 19,3% niższa w porównaniu do poziomu 353 mln euro w roku ubiegłym.

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy posiadasz akcję polskich spółek giełdowych z przemysłu chemicznego?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie