Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Lakier bezbarwny ze zużytych opon

2024-10-03

BASF Coatings wprowadza pierwsze produkty operte na technologii ChemCycling® na rynek rozwiązań renowacyjnych dla branży motoryzacyjnej. Jest to pierwsze wykorzystanie zaawansowanej technologii ChemCycling opartej na bilansie biomasy na rynku produktów do renowacji.

Realizując koncepcję zrównoważonego rozwoju w branży produktów renowacyjnych, firma BASF zastosowała autorską technologię ChemCycling w nowej generacji lakierów bezbarwnych. Produkty z nowych linii, wytwarzane z wykorzystaniem surowców z recyklingu, są oferowane przez BASF pod markami premium Glasurit i RM, a ich stosowanie przy naprawach nadwozi sprzyja poprawie efektywności warsztatu. Produkty te wpisują się w koncepcję gospodarki o obiegu zamkniętym i przyczyniają się do ograniczania emisji CO2.

„W BASF Coatings konsekwentnie staramy się pokonywać kolejne technologiczne bariery i zachęcamy serwisy blacharskie do wdrażania unikatowych na rynku zrównoważonych technik naprawy. Chcielibyśmy wykorzystać naszą technologię ChemCycling do wspierania gospodarki o obiegu zamkniętym poprzez ograniczanie zużycia surowców kopalnych, minimalizację odpadów oraz zmniejszanie emisji CO2 w całym łańcuchu dostaw. Chcemy zmieniać rzeczywistość naszymi nowymi produktami, zastępując część zasobów kopalnych surowcami z recyklingu. To ważny krok ku ograniczaniu wpływu na środowisko oraz emisji i odpadów - powiedział Chris Titmarsh, starszy wiceprezes ds. motoryzacyjnych powłok renowacyjnych w BASF.

Dzięki technologii ChemCycling BASF, surowiec pozyskany ze zużytych opon może być użyty do wytwarzania produktów z certyfikatem Ccycled® zamiast trafiać na wysypiska lub do spalarni odpadów. Udział surowca z recyklingu jest przypisywany do lakierów bezbarwnych z certyfikatem Ccycled zgodnie z podejściem bilansu masy. Oferowane przez BASF Coatings lakiery bezbarwne Glasurit AraClass AC-24 Eco Balance i R-M Race FinishR eSense to pierwsze produkty do renowacji nadwozi, w których wykorzystano tę technologię, z pożytkiem dla warsztatów i środowiska.

Produkty te mają także inne zalety. Szybkie tempo schnięcia lakieru bezbarwnego pozwala na przyspieszenie procesu naprawy: powłoka jest sucha już po 20 minutach wygrzewania w temperaturze 40 st. C. Skrócenie czasu suszenia przekłada się na znaczne obniżenie zużycia energii, a więc poprawę efektywności i ograniczenie oddziaływania na środowisko. Ta cecha jest też szczególnie istotna w przypadku samochodów elektrycznych, którym zbyt długie narażenie na działanie wysokiej temperatury nie służy.


BASFpowłokitechnologiarecyklinglakiery

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie