2024-10-03
BASF Coatings wprowadza pierwsze produkty operte na technologii ChemCycling® na rynek rozwiązań renowacyjnych dla branży motoryzacyjnej. Jest to pierwsze wykorzystanie zaawansowanej technologii ChemCycling opartej na bilansie biomasy na rynku produktów do renowacji.
Realizując koncepcję zrównoważonego rozwoju w branży produktów renowacyjnych, firma BASF zastosowała autorską technologię ChemCycling w nowej generacji lakierów bezbarwnych. Produkty z nowych linii, wytwarzane z wykorzystaniem surowców z recyklingu, są oferowane przez BASF pod markami premium Glasurit i RM, a ich stosowanie przy naprawach nadwozi sprzyja poprawie efektywności warsztatu. Produkty te wpisują się w koncepcję gospodarki o obiegu zamkniętym i przyczyniają się do ograniczania emisji CO2.
„W BASF Coatings konsekwentnie staramy się pokonywać kolejne technologiczne bariery i zachęcamy serwisy blacharskie do wdrażania unikatowych na rynku zrównoważonych technik naprawy. Chcielibyśmy wykorzystać naszą technologię ChemCycling do wspierania gospodarki o obiegu zamkniętym poprzez ograniczanie zużycia surowców kopalnych, minimalizację odpadów oraz zmniejszanie emisji CO2 w całym łańcuchu dostaw. Chcemy zmieniać rzeczywistość naszymi nowymi produktami, zastępując część zasobów kopalnych surowcami z recyklingu. To ważny krok ku ograniczaniu wpływu na środowisko oraz emisji i odpadów - powiedział Chris Titmarsh, starszy wiceprezes ds. motoryzacyjnych powłok renowacyjnych w BASF.
Dzięki technologii ChemCycling BASF, surowiec pozyskany ze zużytych opon może być użyty do wytwarzania produktów z certyfikatem Ccycled® zamiast trafiać na wysypiska lub do spalarni odpadów. Udział surowca z recyklingu jest przypisywany do lakierów bezbarwnych z certyfikatem Ccycled zgodnie z podejściem bilansu masy. Oferowane przez BASF Coatings lakiery bezbarwne Glasurit AraClass AC-24 Eco Balance i R-M Race FinishR eSense to pierwsze produkty do renowacji nadwozi, w których wykorzystano tę technologię, z pożytkiem dla warsztatów i środowiska.
Produkty te mają także inne zalety. Szybkie tempo schnięcia lakieru bezbarwnego pozwala na przyspieszenie procesu naprawy: powłoka jest sucha już po 20 minutach wygrzewania w temperaturze 40 st. C. Skrócenie czasu suszenia przekłada się na znaczne obniżenie zużycia energii, a więc poprawę efektywności i ograniczenie oddziaływania na środowisko. Ta cecha jest też szczególnie istotna w przypadku samochodów elektrycznych, którym zbyt długie narażenie na działanie wysokiej temperatury nie służy.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...