Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Kremy do rąk przestają być produktem premium

2020-10-28  / Autor: Anna Jarosik

Zgodnie z najnowszym raportem opublikowanym przez Agencję Allied Market Research, wartość globalnego rynku kremów do rąk wyceniono na 336,2 mln dolarów na koniec 2019 roku. Przewiduje się, że średnioroczny wzrost do 2027 r. wynosić będzie 6,2%.

Kremy do rąk to produkty do niedawna klasyfikowane jako premium, przeznaczone do pielęgnacji skóry rąk, które pomagają zachować miękkość, gładkość oraz dobre nawilżenie skóry przez dłuższy czas. Obecnie na rynku dostępne są różne warianty kremów do rąk, które obejmują produkty regenerujące skórę, kremy ochronne, kremy z filtrem słonecznym (SPF), jak również zapachowe i bezzapachowe.

Globalny rynek kremów do rąk przeżywa gwałtowny wzrost, przede wszystkim ze względu na rosnącą świadomość konsumentów, dotyczącą nawilżania rąk zaraz po ich umyciu i odkażeniu. Ponadto rozwój nowoczesnych kanałów dystrybucji, takich jak sklepy internetowe, supermarkety, sklepy specjalistyczne sprawił, że kremy ​​do rąk stały się stosunkowo łatwo dostępne dla klientów. Co więcej, stosowanie kremów do rąk zawierających składniki aktywne czy zapachowe, typu owocowo-gourmand (zapach o słodkiej nucie przypraw, np. wanilii oraz słodyczy, np. karmelu czy czekolady), kremowo-orzechowy, super food, świeże nuty kwiatowe oraz o intensywnym i długotrwałym, odprężającym zapachu z kategorii aromaterapeutycznych, to obecnie jedne z wiodących trendów na rynku kremów do rąk.

Przed pandemią COVID-19 kremy do rąk były uważane za kosmetyki z kategorii bardziej luksusowych, przez co mniej powszechnie stosowanych. Choć potrzeba miękkich i gładkich rąk istniała również przed pandemią, to jednak głównie wśród konsumentów segmentu niszowego. Aktualnie ta kategoria produktów przenosi się do przestrzeni kosmetyków niezbędnych w pielęgnacji. Obecny scenariusz wydarzeń zwrócił uwagę konsumentów na nawilżanie rąk po ich umyciu i odkażaniu oraz na utrzymanie ich higieny.

Według rodzaju produktu rynek kremów do rąk dzieli się na kremy regenerujące, przeciwstarzeniowe, wybielające, kremy nawilżające na noc oraz inne. Natomiast według danych demograficznych dzieli się ja na kremy skierowane do mężczyzn i do kobiet.

Ze względu na kanał sprzedaży, prognozuje się, że segment e-commerce będzie najszybciej rosnącym segmentem pod względem wartości sprzedaży. Wynika to z łatwej dostępności różnych marek oraz przejrzystości wzorów i rodzajów kremów do rąk dostępnych na platformach internetowych. Ponadto sklep internetowy ma praktyczne funkcje związane, m.in. z oszczędnością czasu i możliwością dostawy do domu, co dodatkowo skłania konsumentów do korzystania z tego typu sklepów.

W przypadku rodzaju produktu, regenerujące kremy do rąk miały największy udział w rynku w 2019 roku. Wskaźnik wzrostu CAGR sięga dla nich 4,9% do 2027 r.

Głównymi graczami działającymi w globalnej branży kremów do rąk są Unilever; Philosophy INC.; Johnson & Johnson; Procter & Gamble; Beiersdorf; Shanghai Jahwa United Co., Ltd.; Sanofi Consumer Health Inc.; Henkel AG & Co. oraz Marks and Spencer plc.

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy fake newsy w branży chemicznej to problem?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie