Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Koszty energii utrudniają przetwórstwo tworzyw sztucznych

2025-02-25

W ocenie Krzysztofa Wiśniewskiego, prezesa spółki Eurocast, sytuacja w branży przetwórstwa tworzyw sztucznych w Polsce pozostaje niezwykle dynamiczna i pełna wyzwań. Pierwsza połowa minionego roku upłynęła pod znakiem intensywnego ożywienia, jednak w drugiej połowie nastąpiło wyraźne spowolnienie, prowadzące do stagnacji.  

W pierwszej połowie 2024 roku widoczne było silne ożywienie w branży przetwórstwa tworzyw sztucznych, po trudniejszym okresie w latach 2021-2023. Stabilizacja cen energii i otoczenia biznesowego stworzyła korzystne warunki dla rozwoju inwestycji, oraz komercjalizacji biznesu, ale nie wszystko jest tak jednoznaczne. Polska znajduje się w wyjątkowej sytuacji w kontekście rynku energetycznego. Choć z jednej strony możemy dostrzec pewną stabilizację cen, co daje nadzieję na poprawę sytuacji, z drugiej strony, paradoksalnie, ceny energii w Polsce pozostają jednymi z najwyższych w Europie. Aktualnie są niemal dwukrotnie wyższe niż w takich krajach, jak Hiszpania, Francja czy Włochy. Mimo uspokojenia na globalnych rynkach, koszty energii w Polsce wciąż pozostają w znacznej mierze nieproporcjonalnie wysokie w porównaniu do innych państw europejskich - komentuje prezes Eurocast.

Dodaje przy tym, iż w 2024 roku przedsiębiorcy z praktycznie wszystkich branż doświadczyli echa stagnacji na rynku w Niemczech - jednego z najważniejszych partnerów handlowych Polski. Kondycja europejskiej gospodarki stale ma znaczący wpływ na Polskę i wymaga od przedsiębiorców dużej elastyczności w przystosowywaniu się do czasem radykalnych i krótkoterminowych zmian.

- Pomimo wymagającej sytuacji rynkowej, Eurocast zamknął miniony rok z dobrymi wynikami produkcji na poziomie  powyżej 34 tys. ton i sprzedaży przekraczającej 320 mln zł., w dużej części odzwierciedlającymi zakładane cele. Firma, choć rozmiarowo klasyfikowana jako MŚP, wyróżnia się dynamicznym rozwojem i ugruntowaną pozycją lidera w Europie Środkowo-Wschodniej. Nieprzerwanie utrzymujemy średnioroczny kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży, a ambitny plan na 2025 r. i kolejne lata zakłada utrzymanie tego tempa. Pomimo rynkowego spowolnienia w okresie jesienno-zimowym, Eurocast stara się osiągać zakładane cele przyrostu produkcji i jej komercjalizacji na rynkach światowych. Założenia budżetowe na 2025 r. to wzrost sprzedaży w segmencie folii sztywnych o 11% - przekonuje Krzysztof Wiśniewski.

Firma konsekwentnie realizuje również szeroko zakrojone plany w zakresie zrównoważonego rozwoju i strategii ESG, dostrzegając w nich klucz do przyszłości.


Eurocasttworzywa sztucznefolia

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie