Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA
REKLAMA

Kosmetyki kolorowe i chemia gospodarcza pod lupą Euromonitora

2022-11-24

Firma Euromonitor przedstawiła wartości poszczególnych kategorii produktowych wchodzących w skład polskiego rynku kosmetyków kolorowych oraz środków do pielęgnacji powierzchni.

Analiza w części kosmetycznej objęła takie kategorie wyrobów, jak kosmetyki do makijażu oczu, kosmetyki do makijażu twarzy, produkty do ust i produkty do paznokci. Łączna wartość wszystkich kosmetyków kolorowych szacowana jest na 2,162 mld zł i w porównaniu z rokiem wcześniejszym wzrosła o 8,3%.

Wyniki dla poszczególnych kategorii przedstawiają się następująco:

- kosmetyki do makijażu oczu – 631,5 mln zł i wzrost o 15% w ujęciu rok do roku;

- kosmetyki do makijażu twarzy – 851,1 mln zł i wzrost o 9,5% r/r;

- produkty do ust – 272,3 mln zł – spadek o 7,7% r/r;

- produkty do paznokci – 340,6 mln zł – wzrost o 8,4%.

Pięciu największych sprzedawców w tej branży to: Coty Polska, L'Oréal Polska, Eveline Cosmetics, Avon Cosmetics Polska oraz Estée Lauder Poland.

W obszarze chemii gospodarczej analiza Euromonitora skupiła się większej liczbie kategorii. Były to:

- chusteczki do pielęgnacji domowej i systemy do czyszczenia podłóg – 16,5 mln zł i wzrost o 7,9% w ujęciu rok do roku;

- środki do czyszczenia łazienek - 30,4 mln zł i wzrost o 10,2% w ujęciu rok do roku;

- odkamieniacze – 41,5 mln zł i wzrost o 3,4% w ujęciu rok do roku;

- otwieracze odpływów – 16,8 mln zł i wzrost o 4,1% w ujęciu rok do roku;

- środki do czyszczenia podłóg – 79 mln zł i wzrost o 5% w ujęciu rok do roku;

- środki dezynfekujące do pielęgnacji domowej – 4,9 mln zł i wzrost o 9,4% w ujęciu rok do roku;

- środki do czyszczenia kuchni – 53,6 mln zł i wzrost o 6,6% w ujęciu rok do roku;

- uniwersalne środki czyszczące – 435,4 mln zł i wzrost o 8,1% w ujęciu rok do roku;

- środki do czyszczenia piekarników – 33,9 mln zł i wzrost o 4,9% w ujęciu rok do roku;

- środki czyszczące – 82,9 mln zł i wzrost o 5,1% w ujęciu rok do roku;

- środki do czyszczenia okien/szkła – 145,3 mln zł i wzrost o 5,7% w ujęciu rok do roku..

Pięciu największych sprzedawców w tej branży to Colgate-Palmolive Polska, Unilever Polska, Jeronimo Martins Polska, SC Johnson, Henkel Polska.


Euromonitor, chemia gospodarczadetergentyśrodki czystościkosmetykiprzemysł kosmetyczny

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 2/2025

Nowość!Dostęp online

20.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania

108.00 zł

Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego

Nowość!

639.60 zł

Bilety - I Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Kosmetycznego

Nowość!

639.60 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie