2018-10-04 / Autor: Izabela Leśniak, Barbara Mickunas, Intertek Poland Sp. z o.o., www.intertek.pl
W Polsce działa około 100 dużych i średnich producentów kosmetyków i ponad 300 małych i bardzo małych firm kosmetycznych.
Krajowy rynek ma strukturę podobną do innych rynków europejskich. Największą jego część stanowią kosmetyki do pielęgnacji włosów i skóry oraz perfumy. Kosmetyki kolorowe odpowiadają obecnie za 10% całego rynku kosmetycznego, podczas gdy w 2011 roku było to 9,7%. Widoczny jest więc niewielki trend wzrostowy.
Prognozy przewidują, że produkcja kosmetyków w Polsce nadal będzie się dobrze rozwijać. Jest to spowodowane między innymi wzrostem zamożności społeczeństwa oraz bardzo aktywnymi akcjami promocyjnymi w drogeriach. Na wzrost produkcji ma również wpływ duże zainteresowanie polskich producentów eksportem na rynki europejskie oraz pozaeuropejskie. Bardzo popularnym kierunkiem eksportu jest między innymi Turcja, Arabia Saudyjska czy Zjednoczone Emiraty Arabskie.
Trendy na rynku kosmetyków kolorowych
W 2016 r. wartość sprzedaży kosmetyków kolorowych w Polsce została oszacowana na ok. 1,79 mld zł (dane Euromonitor International). W ciągu dwóch ostatnich lat dynamika sprzedaży kosmetyków kolorowych była wyższa niż całego krajowego rynku kosmetyków.
Wśród trendów w sektorze kosmetyków kolorowych szczególne znaczenie mają:
Kosmetyki dla dzieci
Skóra dzieci nie ma w pełni wykształconych właściwości ochronnych, jest bardziej wrażliwa i delikatna niż skóra osób dorosłych. Nie stanowi zatem odpowiedniej bariery dla czynników zewnętrznych, takich jak drobnoustroje, promieniowanie UV, środki chemiczne oraz mechaniczne. Z tego też względu jest bardziej podatna na podrażnienia. Jest również cieńsza, a przez to bardziej przepuszczalna, co powoduje zwiększoną transepidermalną utratę wody. Może również zwiększać wchłanianie substancji stosowanych zewnętrznie, a więc także powodować ich kumulację. Przez pierwsze trzy lata życia skóra dzieci ulega przemianom, stopniowo upodabniając się funkcjonalnie i czynnościowo do skóry dorosłego człowieka.
CAŁY ARTYKUŁ ZNAJDĄ PAŃSTWO W NR 3/2018 KWARTALNIKA "CHEMIA I BIZNES. RYNEK KOSMETYCZNY I CHEMII GOSPODARCZEJ". ZAPRASZAMY.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...