Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Kosmetyki kolorowe dla dzieci

2018-10-04  / Autor: Izabela Leśniak, Barbara Mickunas, Intertek Poland Sp. z o.o., www.intertek.pl

W Polsce działa około 100 dużych i średnich producentów kosmetyków i ponad 300 małych i bardzo małych firm kosmetycznych.

Krajowy rynek ma strukturę podobną do innych rynków europejskich. Największą jego część stanowią kosmetyki do pielęgnacji włosów i skóry oraz perfumy. Kosmetyki kolorowe odpowiadają obecnie za 10% całego rynku kosmetycznego, podczas gdy w 2011 roku było to 9,7%. Widoczny jest więc niewielki trend wzrostowy.

Prognozy przewidują, że produkcja kosmetyków w Polsce nadal będzie się dobrze rozwijać. Jest to spowodowane między innymi wzrostem zamożności społeczeństwa oraz bardzo aktywnymi akcjami promocyjnymi w drogeriach. Na wzrost produkcji ma również wpływ duże zainteresowanie polskich producentów eksportem na rynki europejskie oraz pozaeuropejskie. Bardzo popularnym kierunkiem eksportu jest między innymi Turcja, Arabia Saudyjska czy Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Trendy na rynku kosmetyków kolorowych

W 2016 r. wartość sprzedaży kosmetyków kolorowych w Polsce została oszacowana na ok. 1,79 mld zł (dane Euromonitor International). W ciągu dwóch ostatnich lat dynamika sprzedaży kosmetyków kolorowych była wyższa niż całego krajowego rynku kosmetyków.

 

Wśród trendów w sektorze kosmetyków kolorowych szczególne znaczenie mają:

  • pielęgnacja i makijaż w jednym, na fali trendów zaczerpniętych z krajów azjatyckich. Idea kosmetyków pielęgnacyjnych, a jednocześnie podkreślających urodę wywodzi się z Azji, gdzie szczególny nacisk jest kładziony na właściwą pielęgnację. Dobrze wypielęgnowana, zadbana skóra podkreślona jedynie delikatnie makijażem jest niezwykle popularna wśród Azjatek. Producenci wychodzą naprzeciw tym trendom, proponując konsumentom kosmetyki o cechach definiowanych jako pielęgnujące i podkreślające naturalne piękno. Pierwowzorem był krem BB. W ślad za nim podążają kolejne propozycje,takie jak kosmetyki mineralne: pudry, cienie do powiek, róże czy delikatne tinty.
  • „makijaż bez makijażu”, czyli efekt nude. Trend spotkał się z niezwykle dobrym przyjęciem. Są to kosmetyki w tonacjach brązów, beży i delikatnych brązo-szarości, które nałożone w odpowiedni sposób dają efekt makijażu naturalnego, prawie niewidocznego.
  • efekt kameleona, efekt żuka, efekt holograficzny – to trend, który na dobre zadomowił się w cieniach do powiek oraz w lakierach do paznokci. Dzięki zastosowaniu odpowiednich pigmentów duochromowych uzyskuje się niepowtarzalny efekt zmiany odcienia wraz ze zmianą kąta padania światła.

Kosmetyki dla dzieci

Skóra dzieci nie ma w pełni wykształconych właściwości ochronnych, jest bardziej wrażliwa i delikatna niż skóra osób dorosłych. Nie stanowi zatem odpowiedniej bariery dla czynników zewnętrznych, takich jak drobnoustroje, promieniowanie UV, środki chemiczne oraz mechaniczne. Z tego też względu jest bardziej podatna na podrażnienia. Jest również cieńsza, a przez to bardziej przepuszczalna, co powoduje zwiększoną transepidermalną utratę wody. Może również zwiększać wchłanianie substancji stosowanych zewnętrznie, a więc także powodować ich kumulację. Przez pierwsze trzy lata życia skóra dzieci ulega przemianom, stopniowo upodabniając się funkcjonalnie i czynnościowo do skóry dorosłego człowieka.


CAŁY ARTYKUŁ ZNAJDĄ PAŃSTWO W NR 3/2018 KWARTALNIKA "CHEMIA I BIZNES. RYNEK KOSMETYCZNY I CHEMII GOSPODARCZEJ". ZAPRASZAMY.



kosmetyki koloroweprzemysł kosmetycznykosmetyki dla dziecikosmetyki kolorowe dla dzieci

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie