Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Kosmetyki i perfumy to najczęstsze produkty kupowane w internecie

2023-12-13

Rośnie częstotliwość zakupów internetowych, przy czym online najczęściej kupujemy kosmetyki i perfumy. To wniosek z badania firmy Inquiry, przeprowadzonego w listopadzie tego roku i odnoszącego się do polskich konsumentów.

Badanie wskazuje, że Allegro jest liderem w niemal wszystkich kategoriach produktów kupowanych przez internet; usługi zaś są najczęściej kupowane na serwisach konkretnych usługodawców. Średnia kwota wydawana na jednorazowy zakupów produktów wynosi 338 zł, zaś usług 277 zł. Ponad 1/3 badanych w internecie kupuje minimum raz na tydzień, a aż 80% przynajmniej raz w miesiącu. Po kosmetyki i perfumy sięga aż 51% ankietowanych.

Porównując tegoroczne wydatki na produkty i usługi zakupione przez internet do wydatków z poprzedniego roku, kupujący najczęściej deklarują, że ich wysokość nie uległa zmianie (43% produkty i 43% usługi). Niemniej w obu przypadkach blisko 1/3 kupujących przyznaje, że zwiększyła swoje nakłady finansowe. Najczęściej preferowaną formą dostawy produktów zakupionych przez internet, m.in., kosmetyków i perfum, jest dostawa do paczkomatu. Popularność tej formy dostawy znacznie wzrosła na przestrzeni ostatnich pięciu lat. Równocześnie zmalała popularność dostawy kurierem (do domu lub do pracy), która z roku na rok jest coraz rzadziej wskazywana. W porównaniu do poprzedniego roku wzrósł ponadto odsetek osób, które preferują po prostu najtańszą formę dostaw.

Na kosmetyki i perfumy średnio Polacy wydają w internecie 184 zł rocznie. 2% ankietowanych robi zakupy za kwotę większą niż 500 zł rocznie, a 5% za poniżej niż 50 zł. Największa grupa osób, bo 34% wydaje na przywoływany cel 100 – 200 zł rocznie.

Dlaczego natomiast zakupy w internecie? Niskie ceny to zdecydowanie najważniejsze kryterium wyboru sklepu lub platformy internetowej – wskazało je 36% badanych. Na dwóch kolejnych miejscach znalazły się darmowa dostawa (28%), szeroka oferta (26%) oraz promocje i obniżki cen (25%).


Inquiryprzemysł kosmetycznyperfumy

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 1/2025

Nowość!Dostęp online

20.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 6/2024

Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024

Dostęp online

30.00 zł

Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania

108.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie