2023-12-13
Rośnie częstotliwość zakupów internetowych, przy czym online najczęściej kupujemy kosmetyki i perfumy. To wniosek z badania firmy Inquiry, przeprowadzonego w listopadzie tego roku i odnoszącego się do polskich konsumentów.
Badanie wskazuje, że Allegro jest liderem w niemal wszystkich kategoriach produktów kupowanych przez internet; usługi zaś są najczęściej kupowane na serwisach konkretnych usługodawców. Średnia kwota wydawana na jednorazowy zakupów produktów wynosi 338 zł, zaś usług 277 zł. Ponad 1/3 badanych w internecie kupuje minimum raz na tydzień, a aż 80% przynajmniej raz w miesiącu. Po kosmetyki i perfumy sięga aż 51% ankietowanych.
Porównując tegoroczne wydatki na produkty i usługi zakupione przez internet do wydatków z poprzedniego roku, kupujący najczęściej deklarują, że ich wysokość nie uległa zmianie (43% produkty i 43% usługi). Niemniej w obu przypadkach blisko 1/3 kupujących przyznaje, że zwiększyła swoje nakłady finansowe. Najczęściej preferowaną formą dostawy produktów zakupionych przez internet, m.in., kosmetyków i perfum, jest dostawa do paczkomatu. Popularność tej formy dostawy znacznie wzrosła na przestrzeni ostatnich pięciu lat. Równocześnie zmalała popularność dostawy kurierem (do domu lub do pracy), która z roku na rok jest coraz rzadziej wskazywana. W porównaniu do poprzedniego roku wzrósł ponadto odsetek osób, które preferują po prostu najtańszą formę dostaw.
Na kosmetyki i perfumy średnio Polacy wydają w internecie 184 zł rocznie. 2% ankietowanych robi zakupy za kwotę większą niż 500 zł rocznie, a 5% za poniżej niż 50 zł. Największa grupa osób, bo 34% wydaje na przywoływany cel 100 – 200 zł rocznie.
Dlaczego natomiast zakupy w internecie? Niskie ceny to zdecydowanie najważniejsze kryterium wyboru sklepu lub platformy internetowej – wskazało je 36% badanych. Na dwóch kolejnych miejscach znalazły się darmowa dostawa (28%), szeroka oferta (26%) oraz promocje i obniżki cen (25%).
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 1/2025
20.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...