2023-12-13
Rośnie częstotliwość zakupów internetowych, przy czym online najczęściej kupujemy kosmetyki i perfumy. To wniosek z badania firmy Inquiry, przeprowadzonego w listopadzie tego roku i odnoszącego się do polskich konsumentów.
Badanie wskazuje, że Allegro jest liderem w niemal wszystkich kategoriach produktów kupowanych przez internet; usługi zaś są najczęściej kupowane na serwisach konkretnych usługodawców. Średnia kwota wydawana na jednorazowy zakupów produktów wynosi 338 zł, zaś usług 277 zł. Ponad 1/3 badanych w internecie kupuje minimum raz na tydzień, a aż 80% przynajmniej raz w miesiącu. Po kosmetyki i perfumy sięga aż 51% ankietowanych.
Porównując tegoroczne wydatki na produkty i usługi zakupione przez internet do wydatków z poprzedniego roku, kupujący najczęściej deklarują, że ich wysokość nie uległa zmianie (43% produkty i 43% usługi). Niemniej w obu przypadkach blisko 1/3 kupujących przyznaje, że zwiększyła swoje nakłady finansowe. Najczęściej preferowaną formą dostawy produktów zakupionych przez internet, m.in., kosmetyków i perfum, jest dostawa do paczkomatu. Popularność tej formy dostawy znacznie wzrosła na przestrzeni ostatnich pięciu lat. Równocześnie zmalała popularność dostawy kurierem (do domu lub do pracy), która z roku na rok jest coraz rzadziej wskazywana. W porównaniu do poprzedniego roku wzrósł ponadto odsetek osób, które preferują po prostu najtańszą formę dostaw.
Na kosmetyki i perfumy średnio Polacy wydają w internecie 184 zł rocznie. 2% ankietowanych robi zakupy za kwotę większą niż 500 zł rocznie, a 5% za poniżej niż 50 zł. Największa grupa osób, bo 34% wydaje na przywoływany cel 100 – 200 zł rocznie.
Dlaczego natomiast zakupy w internecie? Niskie ceny to zdecydowanie najważniejsze kryterium wyboru sklepu lub platformy internetowej – wskazało je 36% badanych. Na dwóch kolejnych miejscach znalazły się darmowa dostawa (28%), szeroka oferta (26%) oraz promocje i obniżki cen (25%).
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...