2022-01-25 / Autor: Karolina Szałas, Senior Analyst, PMR Ltd. Sp. z o.o.
Pasta do zębów, czyli podstawowy produkt do higieny jamy ustnej, jest produktem kosmetycznym, który kupuje największy odsetek Polaków. Według badania PMR na reprezentatywnej grupie Polaków, 79% konsumentów deklaruje zakup pasty do zębów. Zdecydowanie częściej takiego zakupu dokonują kobiety (84% w porównaniu do 73% mężczyzn), co pokazuje, że to kobiety najczęściej robią zakupy kosmetyczne do domu.
Według danych PMR, kosmetyki do higieny jamy ustnej (np. pasty do zębów, płyny do płukania ust, odświeżacze do ust) są szóstym pod względem sprzedaży segmentem rynku artykułów kosmetycznych w Polsce, z udziałem w rynku na poziomie 6%. Segmentami mniejszymi są tylko dermokosmetyki, kosmetyki do depilacji oraz kosmetyki dla dzieci. Co więcej, w ciągu najbliższych pięciu lat pozycja tego segmentu nie ulegnie zmianie.
W 2020 r. segment kosmetyków do higieny jamy ustnej osiągnął wartość sprzedaży na poziomie 1,5 mld zł, odnotowując dynamikę na poziomie 0,5% r/r. W latach 2021-2026 segment ten wzrośnie o 21% względem roku 2020.
Kosmetyki do higieny jamy ustnej ze stabilnym udziałem w rynku kosmetycznym
Na przestrzeni analizowanych przez PMR lat, segment będzie zachowywał się stabilnie. Dynamika w granicach 2-4% rocznie spowoduje, że udział sektora w całkowitym rynku kosmetyków w 2026 r. będzie jedynie o 0,3 p.p. niższy aniżeli w 2020 r. Będzie miał na to wpływ fakt, że jest to segment mocno już nasycony, a oferowane w nim produkty są stosowane powszechnie. Ponadto, w przeciwieństwie do innych segmentów, ma stosunkowo niewielki potencjał do wprowadzania innowacji produktowych. Z drugiej strony, w segmencie spada sprzedaż past bazowych, najtańszych. Polacy są skłonni do sięgania po specjalistyczne produkty – do wybielania, na nadwrażliwe zęby i chore dziąsła. Wynika to ze wzrostu świadomości konsumentów, na co wpływ mają m.in. kampanie reklamowe, w których tego typu pasty są promowane. Wciąż rośnie popularność produktów pomocniczych, jak płyny do płukania jamy ustnej czy odświeżacze do ust.

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...