Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Kosmetyki do higieny jamy ustnej nieustannie na fali wzrostu

2022-01-25  / Autor: Karolina Szałas, Senior Analyst, PMR Ltd. Sp. z o.o.

Pasta do zębów, czyli podstawowy produkt do higieny jamy ustnej, jest produktem kosmetycznym, który kupuje największy odsetek Polaków. Według badania PMR na reprezentatywnej grupie Polaków, 79% konsumentów deklaruje zakup pasty do zębów. Zdecydowanie częściej takiego zakupu dokonują kobiety (84% w porównaniu do 73% mężczyzn), co pokazuje, że to kobiety najczęściej robią zakupy kosmetyczne do domu.

Według danych PMR, kosmetyki do higieny jamy ustnej (np. pasty do zębów, płyny do płukania ust, odświeżacze do ust) są szóstym pod względem sprzedaży segmentem rynku artykułów kosmetycznych w Polsce, z udziałem w rynku na poziomie 6%. Segmentami mniejszymi są tylko dermokosmetyki, kosmetyki do depilacji oraz kosmetyki dla dzieci. Co więcej, w ciągu najbliższych pięciu lat pozycja tego segmentu nie ulegnie zmianie.

W 2020 r. segment kosmetyków do higieny jamy ustnej osiągnął wartość sprzedaży na poziomie 1,5 mld zł, odnotowując dynamikę na poziomie 0,5% r/r. W latach 2021-2026 segment ten wzrośnie o 21% względem roku 2020.

Kosmetyki do higieny jamy ustnej ze stabilnym udziałem w rynku kosmetycznym

Na przestrzeni analizowanych przez PMR lat, segment będzie zachowywał się stabilnie. Dynamika w granicach 2-4% rocznie spowoduje, że udział sektora w całkowitym rynku kosmetyków w 2026 r. będzie jedynie o 0,3 p.p. niższy aniżeli w 2020 r. Będzie miał na to wpływ fakt, że jest to segment mocno już nasycony, a oferowane w nim produkty są stosowane powszechnie. Ponadto, w przeciwieństwie do innych segmentów, ma stosunkowo niewielki potencjał do wprowadzania innowacji produktowych. Z drugiej strony, w segmencie spada sprzedaż past bazowych, najtańszych. Polacy są skłonni do sięgania po specjalistyczne produkty – do wybielania, na nadwrażliwe zęby i chore dziąsła. Wynika to ze wzrostu świadomości konsumentów, na co wpływ mają m.in. kampanie reklamowe, w których tego typu pasty są promowane. Wciąż rośnie popularność produktów pomocniczych, jak płyny do płukania jamy ustnej czy odświeżacze do ust.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 4/2021

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


przemysł kosmetycznykosmetykihigiena jamy ustnejpasty do zębów

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejSklep

"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 1/2022

Nowość!Dostęp online

25.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 3/2022

Nowość!Dostęp online

35.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 2/2022

Dostęp online

35.00 zł

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

Nowość!

95.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

Nowość!

78.00 zł

Bilety - XI Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej

Nowość!

479.70 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy rezygnacja z rosyjskiej ropy i gazu to dobre rozwiązanie?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie