2017-03-29
Synthos przekonuje, że branża wielkotonażowych chemikaliów organicznych cechuje się wysoką konkurencyjnością i firma może mieć w przyszłości kłopot z zachowaniem swojej obecnej pozycji rynkowej.
W ocenie władz spółki z Oświęcimia, branża, w której ona działa jest narażona na silną konkurencję ze strony dużych producentów międzynarodowych oraz ze strony mniejszych konkurentów regionalnych. Do najważniejszych konkurentów Synthosu na rynku kauczuków syntetycznych należą firmy Arlanxeo, Trinseo, Versalis i Sibur. Z kolei na rynku tworzyw styrenowych rywalizację Synthos toczy z takimi potentami, jak BASF, Ravago, Sunpor, Styrolution, Total, Trinseo oraz Versalis.
Konkurencja ta opiera się na szeregu czynników, głównie zaś jakości produktu, obsłudze i cenie. Biznesowi rywale Synthosu mogą poprawiać swoją pozycję na podstawowych rynkach końcowych poprzez udane wprowadzanie nowych produktów, udoskonalanie procesów produkcyjnych lub zwiększenie mocy wytwórczych.
Władze polskiej spółki przekonują, że jeżeli tylko Synthos zostanie zmuszony do podwyższenia cen kauczuków, surowców lateksowych, tworzyw polistyrenowych lub butadienu, to inni producenci, którzy oferują podobne produkty wykonane z tańszych surowców, np. w wyniku stosowania innego układu chemicznego, natychmiast mogą być w stanie poprawić swoją pozycję rynkową i zmusić Synthos do obniżenia cen celem sprostania konkurencji.
Aktualnie rynkowa walka między wyrobami chemicznymi opartymi o styren, a także między innymi wyrobami na rynkach końcowych jest bardzo silna. Podaż przekracza potencjalny popyt i Synthos nie wyklucza, że może być zmuszony do korekty swoich cen celem sprostania ofercie innych podmiotów. Jednocześnie jednak Synthos wie, że zwiększenie konkurencji ze strony istniejących i nowych produktów może wpłynąć na zmniejszenie popytu na produkty spółki w przyszłości, a jej klienci zdecydować się na korzystanie z alternatywnych źródeł zaspokojenia potrzeb.
Zdaniem przedstawicieli polskiego producenta kauczuków i tworzyw styrenowych, część jego konkurentów może obniżyć ceny produktów, jeżeli tylko będą oni mieć niższe koszty operacyjne. Alternatywnie, część konkurentów może także dysponować większymi zasobami finansowymi i technologicznymi przez co będzie rosła ich odporność na zmiany kosztów i popytu na rynku. Tacy konkurenci mogą być w stanie wytrzymywać lepiej zmiany warunków rynkowych niż Synthos. Mogą być również w stanie szybciej reagować na nowe technologie lub zmiany wymagań klientów. Jeżeli Synthos nie będzie w stanie dotrzymać kroku innowacjom produktów i procesów produkcyjnych wprowadzanych przez innych graczy rynkowych, wówczas może nie utrzymać swojej obecnej pozycji.
Jednocześnie władze firmy do ryzyk zaliczają sytuację, w której dojdzie do konsolidacji konkurentów lub klientów, gdyż może to spowodować zmniejszenie popytu na produkty Synthosu.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 2/2025
20.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego
639.60 zł
Bilety - I Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Kosmetycznego
639.60 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi in-cosmetics Global areną kosmetycznych nowości
Targi in-cosmetics Global 2025, które odbyły się w dniach 8–10 kwietnia w Amsterdamie,...
Targi Labs Expo spełniły oczekiwania
W dniach 19-20 marca 2025 odbyła się 3. edycja Targów Wyposażenia i Technologii Laboratoryjnych LABS...
Kosmetyczne targi w Bolonii przyciągnęły tysiące gości
Targi Cosmoprof w Bolonii to jedno z najważniejszych wydarzeń w branży kosmetycznej na świecie, przyciągające...
World of Build Expo zgromadziły branżę budowlaną
Targi World of BUILD Expo zgromadziły w Nadarzynie czołowych ekspertów i innowatorów w branży...