2024-03-25
Od 1 lipca 2024 roku przedsiębiorcy sprzedający napoje w jednorazowych kubkach będą musieli zapewnić swoim klientom alternatywne opakowania, które będą bardziej przyjazne dla środowiska. Zmiana ta ma na celu ograniczenie ilości plastikowych odpadów i jest jednym z najbardziej kontrowersyjnych posunięć legislacyjnych dotyczących ochrony środowiska w ostatnich latach.
- Choć dla wielu może to wydawać się tylko kolejną formalnością prawno-biurową, właścicielom firm może spędzać sen z powiek, ponieważ oznacza konieczność podjęcia zdecydowanych działań i poszukiwania skutecznych rozwiązań. Koniec z kawą na wynos w plastikowych kubkach to jedno z najbardziej kontrowersyjnych posunięć legislacyjnych dotyczących ochrony środowiska w ostatnich latach. Te słowa mogą wydawać się nieco dramatyczne, ale od lipca staną się rzeczywistością, co może spowodować niemałe zamieszanie. Punkty oferujące napoje na wynos od lat korzystały z wygody i niedrogiego rozwiązania w postaci plastikowych kubków. Teraz muszą zmierzyć się z koniecznością znalezienia bardziej zrównoważonych alternatyw. W obliczu rosnącej świadomości społecznej w kwestiach ekologii, zniknięcie plastikowych kubków staje się codziennością, wręcz koniecznością, a nie tylko kaprysem legislatorów. Klienci, coraz bardziej zaniepokojeni wpływem plastiku na środowisko, oczekują od przedsiębiorców bardziej odpowiedzialnych rozwiązań - mówi Zbigniew Skowronek, pełnomocnik zarządu ds. Nowych Rozwiązań Interzero.
Zdaniem firmy, choć zmiana może być wyzwaniem, otwiera też drzwi do innowacyjnych i bardziej zrównoważonych rozwiązań. Coraz popularniejsze stają się kubki i opakowania wykonane z materiałów biodegradowalnych, kompostowalnych lub nadających się do recyklingu. Firmy, które wcześnie zaadoptują te nowości, mogą liczyć na wsparcie klientów, ceniących sobie ekologiczne podejście.
- Łatwym sposobem na zaadaptowanie się do zmian ma być Looping - propozycja firmy Interzero. To rozwiązanie oparte na modelu Made4Loop, skierowane do przedsiębiorców, którzy pragną dostosować się do nowych regulacji prawnych związanych z jednorazowymi opakowaniami. W ramach tego systemu klientom oferowane są zrównoważone opakowania wielokrotnego użytku, które można wypożyczać za kaucją, a następnie zwracać w systemie depozytowym. Dzięki temu opakowania pozostają w obiegu zamkniętym, co pozwala na ich wielokrotne wykorzystanie. Wprowadzenie systemu Made4Loop przynosi szereg korzyści zarówno przedsiębiorcom, jak i klientom, a przede wszystkim środowisku. Obejmuje to m.in. sprawnie działający system depozytowy, dostosowany do procesów przedsiębiorstwa, wsparcie ekspertów na każdym etapie implementacji, redukcję ilości wytwarzanych odpadów i obniżenie kosztów gospodarki odpadami. Ponadto, przedsiębiorstwa korzystające z tego systemu mogą kształtować swój wizerunek jako firma odpowiedzialna społecznie i stosująca zrównoważone praktyki. Usługa Made4Loop, dostarczana przez Interzero, jest kompleksowym rozwiązaniem dostosowanym do potrzeb różnych firm, w tym kawiarni, restauracji, punktów gastronomicznych i stacji benzynowych. Składa się z sześciu etapów, obejmujących analizę potrzeb firmy, wsparcie w opracowaniu modelu biznesowego, dostarczenie opakowań, serwis, rozliczanie kaucji oraz przeprowadzenie kampanii edukacyjnych - dodaje Zbigniew Skowronek.
W ramach usługi Made4Loop, Interzero zapewnia kompleksowe doradztwo, wsparcie w projektowaniu opakowań, wdrożenie systemu, dostęp do narzędzi cyfrowych do monitorowania opakowań w obiegu, a także logistykę systemu. Pełna obsługa systemu depozytowego opakowań zwrotnych obejmuje m.in. dostarczanie i odbiór opakowań, serwis mycia i dezynfekcji, rozliczanie kaucji i prowadzenie kampanii edukacyjnych związanych z Rozszerzoną Odpowiedzialnością Producenta (ROP). Dzięki Looping przedsiębiorcy nie tylko spełnią nowe regulacje prawne, ale także zainwestują w zrównoważone i ekologiczne praktyki, co przyniesie obustronne korzyści. Zmiana prawa stawia pytanie nie tylko o konieczność dostosowania się do nowych regulacji, ale także o kierunek, w którym zmierza społeczeństwo i środowisko biznesowe. To wyzwanie, które wymaga odwagi i zaangażowania w poszukiwaniu rozwiązań, spełniających wymogi prawa, ale też wpisujących się w ducha czasu, gdzie troska o planetę staje się jednym z priorytetów.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 4/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu
W Warszawie odbyła się konferencja „Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu – o...
Ciekawe targi PCI Days
W dniach 19-20 czerwca 2024 r. w Warszawie odbyło się spotkanie przedstawicieli przemysłu kosmetycznego,...
Międzynarodowe Targi Dostawców dla Przemysłu Kosmetycznego CosmeticBusiness 2024 potwierdziły wiodącą pozycję na rynku
Tegoroczne targi CosmeticBusiness dla przemysłu kosmetycznego zgromadziły w Monachium 418 właścicieli...
Sukces XIII Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Chemii Gospodarczej
11 czerwca 2024 r. odbyła się trzynasta edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Chemii Gospodarczej. Tym...