2018-09-18 / Autor: Anna Jarosik
Według MarketsandMarkets INC, globalny rynek kompozytów skierowanych do przemysłu morskiego i stoczniowego szacowany jest na 3,83 mld dolarów. W 2023 r. osiągnąć ma wartość 5,04 miliarda dolarów (skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) powinien utrzymać się na poziomie 5,6% do 2023 r.).
Rynek kompozytów morskich jest napędzany przez rosnące zapotrzebowanie na lekkie, odporne na korozję i wytrzymałe na uderzenia łodzie. Jednocześnie rozwija się branża rekreacyjna i rośnie zapotrzebowanie na szybkie łodzie i motorówki. Ponadto wysoka elastyczność projektowania, oferowana przez materiały kompozytowe do zastosowań morskich oraz popyt na paliwooszczędne jednostki pływające, nadają branży dynamiki.
Kompozyty z osnową polimerową są obecnie najpopularniejszym materiałem kompozytowym w zastosowaniach morskich. Można je stosunkowo łatwo wytwarzać, ponieważ temperatura przetwarzania i utwardzania jest zwykle w dolnym zakresie. Ponadto gęstość polimerów jest przeważnie bardzo niska; z tego względu koszt wytwarzania kompozytów z osnową polimerową jest znacznie niższy w porównaniu z kompozytami z osnową metalową i kompozytami z osnową ceramiczną. Dodatkowo prognozuje się, że segment kompozytów z włóknami szklanymi będzie dominowało na rynku w kolejnych latach. Wzrost ten przypisuje się lepszym właściwościom i niższym cenom w przeciwieństwie do kompozytów z włóknami węglowymi. Kompozyty z włókien szklanych są praktycznie głównym rodzajem kompozytów z włóknami, które na szeroką skalę są wykorzystywane do budowy łodzi.
Jeśli chodzi o rodzaj żywicy stosowanej w produkcji kompozytów morskich, to prym wiedzie tutaj żywica poliestrowa. Jest dostępna w niższych cenach niż żywice epoksydowe i winyloestrowe.
To branża zajmującą się budową jachtów jest dziś największym konsumentem kompozytów morskich w całym przemyśle morskim, w skali globalnej. W jachtach kompozyty morskie są stosowane w elementach pokładowych, jako stery, w kadłubach, drabinach pływackich i masztach. Kompozyty na bazie włókien węglowych są najczęściej używane do produkcji elementów masztu lub trzonu sterowego, a nawet całych łodzi. Obecnie ponad 90% jachtów jest produkowanych z kompozytów na bazie włókien szklanych.
W kolejnych latach to Ameryka Północna będzie dominowała na światowym rynku kompozytów morskich. Powodem jest obecność w tym regionie dużej liczby producentów łodzi motorowych. Od wielu lat obserwuje się, że zapotrzebowanie na łodzie rekreacyjne jest właśnie najwyższa w USA. Europa jest drugim co do wielkości rynkiem. Rynek kompozytów morskich w Azji i Pacyfiku będzie wzrastał przy najwyższej wartości wskaźnika CAGR ze względu na nowe kontrakty przyznane budowniczym statków wycieczkowych oraz rosnący popyt na rekreacyjne łodzie w regionie, głównie z powodu rosnącej aktywności sportowej. Wspierają to kraje, takie jak Japonia, Korea Południowa i Chiny.
WięcejSklep
"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 2/2022
25.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 4/2022
35.00 zł
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Artykuł sponsorowany
2,460.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
XI Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej - spotkanie dla ponad 170 osób
7 czerwca w Warszawie, w obecności ponad 170 gości, odbyła się XI Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii...
Plastpol prawdziwie międzynarodowym wydarzeniem dla branży
Targi Plastpol są środkowoeuropejskim liderem imprez branży przetwórstwa tworzyw sztucznych i...
VIII Konferencja Przemysłu Chemii Budowlanej w formule wirtualnej zgromadziła ponad 70 osób
7 grudnia 2021 r. odbyła się VIII Konferencja Przemysłu Chemii Budowlanej. Wydarzenie było transmitowane...
TransLogistica Poland: ważne spotkanie dla branży TSL
3-5 listopada 2021 r. odbyła się VIII edycja Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki w...