Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Kompozycje zapachowe w produktach chemii gospodarczej

2024-03-20  / Autor: Karolina Sadłoń-Szot, technolog, Amtra

Produkty do odświeżania powietrza są przykładem preparatów o długim czasie uwalniania. Kompozycje zapachowe użyte w formułach tego typu produktów powinny być zaprojektowane w taki sposób, by budujące je lotne substancje zapachowe wolno uwalniały się w powietrzu, zapewniając dużą intensywność oraz długą wyczuwalność zapachu w pomieszczeniu. Z kolei płyny do mycia naczyń są przykładem preparatów, które powinny charakteryzować się przyjemnym zapachem podczas aplikacji i użytkowania produktu, jednak nie powinien on pozostawać długo na umytych naczyniach. Jego intensywność powinna zanikać z czasem (w przeciwieństwie do odświeżaczy powietrza). Dobór kompozycji zapachowej stworzonej w odpowiedniej technologii jest zatem kluczowy przy jej wykorzystaniu w poszczególnych produktach chemii gospodarczej. Wymaga to dużej wiedzy, ciągłego monitorowania trendów panujących na rynku, jak i oczekiwań oraz indywidualnych preferencji konsumentów na całym świecie.

Zapach jako dodatek niefunkcjonalny

Potrzeby konsumentów stale się zmieniają, dlatego branża perfumeryjna prężnie się rozwija, cały czas szukając innowacji technologicznych, nowych molekuł oraz inspiracji, by dostarczać pomysłów, wyznaczać trendy, jak i prezentować nowe możliwości technologiczne dotyczące bezpieczeństwa stosowania. Niemal każdy lubi przebywać w pomieszczeniach wypełnionych przyjemnymi zapachami. Są one bardzo ważnym elementem utrzymania czystości, gdyż odczucia sensoryczne coraz częściej są klasyfikatorem do oceny jakości usługi sprzątania. Zapach w produkcie jest dodatkiem niefunkcjonalnym, nie mającym wpływu na właściwości czyszczące danego preparatu, jednak sprawia on, że produkt może stać się bardziej rozpoznawalny na rynku. Odgrywa zatem kluczową rolę w budowaniu wrażeń sensorycznych podczas stosowania wyrobu oraz po zakończeniu procesu sprzątania. Dzieje się tak, ponieważ zapach wpływa na emocje, samopoczucie, pojęcie czystości oraz świeżości. Detergenty zawierają środki powierzchniowo czynne odpowiadające za właściwości użytkowe danego preparatu, które często posiadają swój charakterystyczny, chemiczny zapach. Dodatek odpowiednio dobranej kompozycji zapachowej pozwala na przykrycie drażniącego, chemicznego zapachu detergentów. Wówczas stają się one niewyczuwalne, co podnosi walory estetyczne całego środka czyszczącego.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024

"Kosmetyki i Detergenty" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


chemia gospodarczadetergentykompozycje zapachowezapach

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie