Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Kompozycje zapachowe – trendy w dobie pandemii

2021-04-08  / Autor: Aneta Kołaczek, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Sp z o.o.

Odpowiedzialny konsumpcjonizm. Daje o sobie znać bardziej racjonalnymi zakupami, jak i zainteresowaniem produktami przyjaznymi dla środowiska. Konsumenci wybierają te marki, które swoimi działaniami przyczyniają się do ochrony zasobów naturalnych, minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko, poprawy warunków życia lokalnych społeczności. Producenci zapachów mają świadomość, że naturalne źródła surowców nie są niewyczerpalne, stąd przyglądają się metodom ich bardziej zrównoważonego pozyskiwania. Firmy perfumeryjne wdrażają do swej działalność model zero-waste, sprawdzają możliwości wytwarzania składników aktywnych z surowców odpadowych pozostałych po procesie produkcji olejków eterycznych. Testują metody białej biotechnologii do pozyskiwania surowców perfumeryjnych (o czym dalej).

Personalizacja. Perfumy od dawna oferowały możliwość wyrażenia siebie i swojego stylu życia oraz podkreślenia przynależności do określonej grupy społecznej. Rosnąca – zwłaszcza w pokoleniu Z – potrzeba personalizacji i nowe technologie stwarzają szerokie możliwości rozwoju personalizowanych perfum. Przykładowo, firma Coty opracowała koncept dający konsumentom możliwość dodania lub wzmocnienia zapachu istniejących perfum w celu stworzenia zapachu na życzenie, dostosowanego idealnie do użytkownika. Patent firmy Coty, ogłoszony w maju 2020 roku, oferuje „ramową formulację” zawierającą określone nuty głowy, serca i podstawy, do której konsument może dodać wybrane przez siebie nuty. 


CAŁY ARTYKUŁ DOSTĘPNY JEST W NR 1/2021 KWARTALNIKA "CHEMIA I BIZNES. RYNEK KOSMETYCZNY I CHEMII GOSPODARCZEJ". ZAPRASZAMY



kompozycje zapachoweprzemysł kosmetycznykosmetyki

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy w Twojej firmie realizowane są projekty z zakresu Europejskiego Zielonego Ładu?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie