2021-04-08 / Autor: Aneta Kołaczek, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Sp z o.o.
Pandemia COVID-19 zmieniła nawyki zakupowe, a lock-down i ograniczenie kontaktów towarzyskich sprawiły, że kosmetyki kolorowe i perfumy w 2020 roku rzadziej trafiały do zakupowych koszyków. Z drugiej strony, aromaterapia od lat wykorzystywana bywa w łagodzeniu następstw stresującego trybu życia, terapii lęków, stanów nerwowych, depresji, o które w czasach pandemii nietrudno. Jak wygląda obecnie rynek perfum? Artykuł stanowi krótkie podsumowanie tematu.
Trendy, czyli zapach nowości
Trendy, które pojawiły się lub nasiliły w wyniku pandemii w kategorii perfum i zapachów to m.in.: Pielęgnacja w domu. Wellbeing wysunął się na prowadzenie w peletonie trendów. Stres związany z codziennością, podsycany dodatkowo niepokojem wywołanym pandemią, niepewnością jutra i ryzykiem zarażenia sprawiły, że w roku 2020 szukano kosmetyków, które będą dawać poczucie bezpieczeństwa i ochrony przed czynnikami środowiska zewnętrznego. Podobnie z zapachami. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Firmenich, w minionym roku konsumenci poszukiwali zapachów przywodzących na myśl poczucie bezpieczeństwa, łagodności, czystości. Według International Fragrance Association (IFRA), zapach kosmetyku potrafi wyrażać emocje i komunikować poczucie wellbeing (słowo to nie posiada w polskim słowniku odpowiednika w pełni przekazującego jego znaczenie) jak żaden inny składnik receptury. Poza tym wiosenne zamknięcie salonów fryzjerskich, gabinetów kosmetycznych i studiów fitness niejako zmusiło do przekształcenia mieszkania w domowe spa, oazę spokoju i relaksu. Emocjonalny aspekt kompozycji zapachowych jest narzędziem ułatwiającym to zadanie.
Health&wellness. Popularnością cieszą się produkty, które dostarczają konsumentom wartości dodanej. Pojawiają się na rynku m.in. połączenia kosmetyków i suplementów diety, zapewniające pielęgnację od zewnętrz i od wewnątrz. Również firmy perfumeryjne pracują nad wartością dodaną dla perfum, a dokładnie benefitami zdrowotnymi. Nieocenioną pomocą w tych pracach jest znana od lat aromaterapia, wspomagająca leczenie wybranych schorzeń w ramach metod medycyny alternatywnej.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...