Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Kompozycje zapachowe – trendy w dobie pandemii

2021-04-08  / Autor: Aneta Kołaczek, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Sp z o.o.

Pandemia COVID-19 zmieniła nawyki zakupowe, a lock-down i ograniczenie kontaktów towarzyskich sprawiły, że kosmetyki kolorowe i perfumy w 2020 roku rzadziej trafiały do zakupowych koszyków. Z drugiej strony, aromaterapia od lat wykorzystywana bywa w łagodzeniu następstw stresującego trybu życia, terapii lęków, stanów nerwowych, depresji, o które w czasach pandemii nietrudno. Jak wygląda obecnie rynek perfum? Artykuł stanowi krótkie podsumowanie tematu.

Trendy, czyli zapach nowości

Trendy, które pojawiły się lub nasiliły w wyniku pandemii w kategorii perfum i zapachów to m.in.: Pielęgnacja w domu. Wellbeing wysunął się na prowadzenie w peletonie trendów. Stres związany z codziennością, podsycany dodatkowo niepokojem wywołanym pandemią, niepewnością jutra i ryzykiem zarażenia sprawiły, że w roku 2020 szukano kosmetyków, które będą dawać poczucie bezpieczeństwa i ochrony przed czynnikami środowiska zewnętrznego. Podobnie z zapachami. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Firmenich, w minionym roku konsumenci poszukiwali zapachów przywodzących na myśl poczucie bezpieczeństwa, łagodności, czystości. Według International Fragrance Association (IFRA), zapach kosmetyku potrafi wyrażać emocje i komunikować poczucie wellbeing (słowo to nie posiada w polskim słowniku odpowiednika w pełni przekazującego jego znaczenie) jak żaden inny składnik receptury. Poza tym wiosenne zamknięcie salonów fryzjerskich, gabinetów kosmetycznych i studiów fitness niejako zmusiło do przekształcenia mieszkania w domowe spa, oazę spokoju i relaksu. Emocjonalny aspekt kompozycji zapachowych jest narzędziem ułatwiającym to zadanie.

Health&wellness. Popularnością cieszą się produkty, które dostarczają konsumentom wartości dodanej. Pojawiają się na rynku m.in. połączenia kosmetyków i suplementów diety, zapewniające pielęgnację od zewnętrz i od wewnątrz. Również firmy perfumeryjne pracują nad wartością dodaną dla perfum, a dokładnie benefitami zdrowotnymi. Nieocenioną pomocą w tych pracach jest znana od lat aromaterapia, wspomagająca leczenie wybranych schorzeń w ramach metod medycyny alternatywnej.


kompozycje zapachoweprzemysł kosmetycznykosmetyki

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 1/2024

Nowość!Dostęp online

20.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2023

25.00 zł

Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej

Nowość!

553.50 zł

Wpis zaawansowany w Katalogu Firm

Dostęp online

861.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie