Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA
REKLAMA

Kolejowy transport produktów ropopochodnych

2024-08-19

PERN  i Colas Rail Polska podpisały umowę na budowę masowego frontu kolejowego w Bazie Paliw PERN w Nowej Wsi Wielkiej. Dzięki temu dwukrotnie zwiększona zostanie możliwość przyjęcia produktów ropopochodnych drogą kolejową, co pozwoli zaspokoić rosnący popyt klientów PERN na tego typu usługi. Inwestycja ta utworzy najkorzystniejszy łańcuch logistyczny pod kątem szybkości, kosztów i wolumenów dla importu paliw z hubu paliwowego w Dębogórzu, a także transferu paliw z Rafinerii Gdańskiej w kierunku południowym.

PERN podpisał umowę z Colas Rail Polska na budowę masowego frontu kolejowego i nowych torów postojowych w należącej do PERN Bazie Paliw nr 2 w Nowej Wsi Wielkiej. Inwestycja jest odpowiedzią spółki na zmieniające się potrzeby rynku i zwiększone zapotrzebowanie klientów na usługę dostaw produktów naftowych drogą kolejową. Wybudowana infrastruktura przyspieszy obsługę wagonów i znacząco zwiększy wydajność samego frontu rozładunkowego. W przyszłości natomiast, zwiększony potencjał frontu kolejowego w Bazie Paliw PERN w Nowej Wsi Wielkiej może być również wykorzystany pod rozwój usługi przyjęcia nowych produktów, w tym paliw HVO (ang. Hydrogenated Vegetable Oil), czyli biopaliw, będących alternatywą dla oleju napędowego stosowanego w silnikach diesla.

Zaplanowane prace inwestycyjne obejmą budowę 21 dwustronnych stanowisk rozładunkowych umożliwiających jednoczesny rozładunek aż 30 cystern kolejowych. Każde stanowisko będzie wyposażone w trzy przyłącza do odbioru różnych produktów naftowych, tj. oleju napędowego, benzyny oraz oleju opałowego. Ponadto, w celu sprawnej obsługi cystern kolejowych, zostaną wybudowane nowe odcinki torów o łącznej długości 3,5 km.

– Budowa masowego frontu kolejowego w Bazie Paliw PERN w Nowej Wsi Wielkiej stanowi jeden z ważnych elementów realizacji strategii spółki, która zakłada umocnienie się Grupy PERN na pozycji lidera logistyki surowcowo-paliwowej w Polsce. Chcemy aktywnie odpowiadać na wyzwania gospodarcze i geopolityczne, m.in. poprzez budowę mocnych fundamentów do dywersyfikacji naszego biznesu. Odważnie patrzymy w przyszłość i już teraz tworzymy podwaliny pod nowe usługi, które będziemy świadczyć w perspektywie kolejnych lat – zaznacza Daniel Świętochowski, prezes zarządu PERN.

Baza Paliw PERN w Nowej Wsi Wielkiej jest największą bazą paliwową w Polsce. Pełni ona funkcję kluczowego ogniwa dla systemu zaopatrywania Polski w paliwa płynne.

Termin zakończenia budowy masowego frontu kolejowego w Bazie Paliw PERN został zaplanowany na 2025 rok.

PERN S.A. jest liderem logistyki naftowej i paliwowej w Polsce, spółką zarządzającą strategiczną infrastrukturą energetyczną, która gwarantuje bezpieczeństwo naszego kraju. Dysponuje w całej Polsce 19 bazami paliwowymi, których pojemność wynosi w sumie około 2,65 mln m³ i czterema bazami ropy naftowej, o łącznej pojemności ponad 4,1 mln m³.


PERNtransportropa naftowaColas Rail Polska

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy Grupa Azoty ponownie stanie się zyskowna w przeciągu kolejnych 12 miesięcy?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie