Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA
REKLAMA

Kleje Henkla dobrze się sprzedają

2023-05-09

Bardzo dobre wyniki sprzedaży zanotował w pierwszym kwartale 2023 r. sektor biznesowy Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) koncernu Henkel. Przychody wyniosły 2,791 mld euro i wzrosły o 6,1% względem analogicznego okresu poprzedniego roku. Łącznie stanowiły 50% przychodów całego koncernu Henkel.      

Wzrost sprzedaży klejów i technologii dla przemysłu był pochodną wyników osiągniętych we wszystkich obszarach działalności tego sektora. W obszarze Mobility & Electronics (produkty dla branży mobilności i branży elektronicznej) odnotowano wzrost przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym o 12,6%. Został on osiągnięty za sprawą wyników w kategorii Automotive and Industrial (produkty dla branży motoryzacyjnej i przemysłu), natomiast w kategorii Electronics (produkty dla branży elektronicznej) odnotowano spadek przychodów ze względu na trudne warunki rynkowe. Obszar biznesowy Packaging & Consumer Goods (produkty dla branży opakowań i towarów konsumpcyjnych) wygenerował wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 1%, przy czym bardzo silny wzrost w kategorii Consumer Goods (produkty dla branży towarów konsumpcyjnych) z nawiązką skompensował spadek w kategorii Packaging (produkty dla branży opakowań). Sprzedaż w obszarze Craftsmen, Construction & Professional (produkty dla branży rzemieślniczej, budowlanej i klientów profesjonalnych) zwiększyła się w ujęciu organicznym o 7% w porównaniu z analogicznym kwartałem 2022 r., do czego przyczyniły się wszystkie kategorie produktów.

Z punktu widzenia wyników osiągniętych w poszczególnych regionach, sektor biznesowy Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) wygenerował znaczny wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym w Europie. Na rynku europejskim niekorzystny wynik w obszarze biznesowym Packaging & Consumer Goods (produkty dla branży opakowań i towarów konsumpcyjnych) został z nawiązką zrekompensowany przez wzrost w obszarze Mobility & Electronics (produkty dla branży mobilności i branży elektronicznej). W Ameryce Północnej również odnotowano znaczny wzrost sprzedaży, głównie za sprawą obszaru Mobility & Electronics (produkty dla branży mobilności i branży elektronicznej). Zarówno w regionie IMEA, jak i w regionie Ameryki Łacińskiej nastąpił dwucyfrowy wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym, napędzany w obu wypadkach przez obszar biznesowy Mobility & Electronics (produkty dla branży mobilności i branży elektronicznej). Jedocześnie w regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż obniżyła się w ujęciu organicznym w porównaniu z poprzednim rokiem, co było spowodowane przede wszystkim sytuacją w Chinach, gdzie trudne warunki rynkowe utrzymywały się nawet po zniesieniu ograniczeń związanych z pandemią COVID-19, a także wynikającym z czynników rynkowych spadkiem odnotowanym w kategorii Electronics (produkty dla branży elektronicznej). 


Henkelklejewyniki finansowe

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 2/2025

Nowość!Dostęp online

20.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania

108.00 zł

Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego

Nowość!

639.60 zł

Bilety - I Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Kosmetycznego

Nowość!

639.60 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie