2025-01-23
L’Oreal, Nivea, Eveline Cosmetics, Ziaja, Avon, Bielenda, Adidas, Old Spice, Dove, Dior, Maybelline, Garnier – to najczęściej wskazywane przez polskich konsumentów, w sposób spontaniczny, marki kosmetyczne, które ich zdaniem zasługują na miano love brandów. Tak wynika z badania, które zrealizowała agencja LoveBrands Group wraz z SW Research. Nie tylko budzą one wyraźnie pozytywne emocje Polaków, ale także są markami, do których chcą oni wracać i są skłonni polecać je innym.
Pod koniec 2024 roku agencja komunikacji marketingowej 360° LoveBrands Group wraz z agencją badawczą SW Research zbadały, co decyduje o tym, że Polacy po pewne marki sięgają chętniej niż po inne, żywiąc wobec nich cieplejsze uczucia. Badaniu poddano marki z różnych kategorii, w tym te z branży kosmetycznej. Okazuje się, że Polacy mają dość pragmatyczne podejście, a palmę pierwszeństwa przyznają raczej markom dostępnym finansowo, a nie tym luksusowym. Oczywiście o ile oferują one także inne benefity: dbają o jakość obsługi, doceniają lojalnych klientów, a także angażują się w kwestie ochrony środowiska.
Polacy zakładają bowiem, że aby móc markę pokochać, trzeba mieć możliwość korzystania z niej (94% wskazań), a doświadczenia te powinny być jak najlepsze. Zaledwie 6% ankietowanych deklaruje, że istnieje marka, do której aspirują i traktują ją jako swój love brand, pomimo tego że jest poza ich zasięgiem – choćby finansowym.
- Polacy jako konsumenci to wciąż tradycjonaliści i lokalni patrioci. Z perspektywy przeciętnego Kowalskiego największe szanse na zostanie love brandem mają zatem marki, które mają długą tradycję (45% wskazań) i, tu zaskoczenie, są dostępne finansowo (44% wskazań). Fory mają także marki mogące pochwalić się polskimi korzeniami lub też tym, że są produkowane w Polsce (30% wskazań) – zauważa Dorota Bieniek, Chairman LoveBrands Group.
Czy to wyklucza zatem szanse marek zagranicznych na zostanie love brandem Polaków?
- Rzecz jasna nie, jednak – jak wskazują badania – powinny one zadbać o wysoki standard obsługi klientów (35% wskazań), a tych najwierniejszych nagradzać benefitami, np. w postaci programu lojalnościowego (również 33% wskazań). Z pewnością marce na drodze do zostania love brandem Polaków pomoże, jeśli ze szczególną troską dba o środowisko. A to dlatego, że blisko ¼ Polaków (24%) zwraca uwagę na ten właśnie aspekt działalności marek. Jak widać jednak, nie jest on kluczowy – podkreśla Piotr Zimolzak, wiceprezes zarządu w SW Research.
Z badania wynika również, że marka, by zostać love brandem, nie potrzebuje wcale sławnego założyciela czy też znanej twarzy jako jej ambasadora. Na te cechy zwraca uwagę odpowiednio 11% i 7% ankietowanych. Ważniejsze jest to, co konkretnie robi dobrego, a nie kto za nią stoi. Okazuje się więc, że w technice brand storytellingu element budowania historii założycielskich nie jest tak ważny, jak mogłoby się wydawać, żeby zbudować trwałą więź z klientami i sprawić, że pokochają markę.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 1/2025
20.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego
639.60 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...