Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA
REKLAMA

Jak Polki pielęgnują swoje włosy?

2024-01-25

Firma Mudii zrealizowała badanie na temat pielęgnacji włosów przez Polki.

Wnioski z badania są nastepuące:

  • 28,5% badanych kobiet zadeklarowało, że ich wiedza na temat pielęgnacji włosów jest znikoma. 53,4% respondentek uważa, że ich poziom wiedzy jest dobry, a 12,8% – bardzo dobry.
  • Największą wiedzę dotyczącą pielęgnacji włosów deklarują kobiety w wieku 18-26 lat – 22,4% bardzo dobra, 56,4% dobra. Z wiekiem możemy zaobserwować spadek pod względem wiedzy na temat pielęgnacji. W przedziale wieku 27-42 lata kobiety deklarują wiedzę na poziomie bardzo dobrym w 12,2%, a na poziomie dobrym w 52%. W wieku 43-59 lat jest to 6,3% na poziomie dobrym i 54,1% na poziomie bardzo dobrym. W wieku 59+ mamy niewielki przewrót, ponieważ 12% ankietowanych deklaruje bardzo dobry poziom wiedzy dotyczący pielęgnacji włosów, a 50% przyznaje, że ich wiedza jest dobra,
  • 46,6% ankietowanych nie jest zadowolona z kondycji swoich włosów. 43,1% respondentek odpowiedziało, że jest zadowolona, ale mogłoby być lepiej. Jedynie 10,3% jest z nich bardzo zadowolona. 
  • 30% ankietowanych kobiet śledzi trendy związane z pielęgnacją włosów w mediach społecznościowych. 21,5% korzysta z wielu źródeł przekazu. 19,7% deklaruje, że nie śledzi żadnych trendów. 13,6% swoją wiedzę pozyskuje z artykułów eksperckich. 8,7% pyta swojego fryzjera o trendy w pielęgnacji włosów, a 6,4% rozmawia o tym z koleżankami
  • najwięcej osób, które nie śledzą trendów w pielęgnacji włosów są kobiety zarabiające od 0-3500 zł – 24,5%, następnie Panie deklarujące dochody na poziomie 5001-8000 zł – 14,5%, +8000 zł – 12,5% oraz 3501-5000 zł – 12,3%.
  • 51,4% kobiet korzysta z kosmetyków do pielęgnacji włosów kilka razy w tygodniu. 27,9% kobiet deklaruje, że po kosmetyki sięga kilka razy w miesiącu. 11,5% respondentek odpowiedziało, że stosuje produkty do włosów kilka razy w roku, a 9,3% deklaruje, że używa wyłącznie szamponu do włosów.  
  • 48,7% kobiet w Polsce wydaje do 30 zł miesięcznie na kosmetyki do pielęgnacji włosów.24,2% deklaruje, że wydaje od 151 do 200 zł miesięcznie. 17,6% respondentek zadeklarowało, że za kosmetyki płaci powyżej 200 zł. 7,2% płaci od 31 do 100 zł miesięcznie, natomiast 2,3% zadeklarowało, że na kosmetyki przeznacza od 101 do 150 zł.
  • Najwięcej za kosmetyki – bo od 150 zł w górę – są w stanie zapłacić kobiety w wieku 27-42 lata – 11,7% oraz kobiety w wieku 43-58 lat – 11,7%.
  • Najmniej na kosmetyki do włosów wydają kobiety – do 30 zł – kobiety w wieku +59 – 27,5% oraz kobiety w wieku 27-42 – 26,4%. Najczęściej są to osoby rozwiedzione z dzieckiem 32,4% oraz zamężne z dziećmi – 26,7%.
  • 54,8% ankietowanych najczęściej wybiera marki drogeryjne. 21,7% respondentek zadeklarowało, że stawia na kosmetyki ekologiczne. 15,4% ankietowanych twierdzi, że wybiera kosmetyki marek premium. Natomiast 8% kobiet odpowiedziało, że wybiera marki niskopółkowe. 
  • Marki premium są ulubieńcami kobiet z wysokim portfelem – 25,9% respondentek tej grupy, wybiera marki wysokopółkowe. Zazwyczaj są to kobiety w wieku 27-42 lata – 19,2% oraz panie w wieku 43-58 lat. Najwięcej respondentek deklarujących wybór kosmetyków marek ekologicznych to kobiety z wysokim portfelem – 25,9% w wieku +59 lat – 40,5% oraz kobiety w wieku 43-58 lat. Kosmetyki niskopółkowe zazwyczaj są wybierane przez kobiety z niskim portfelem – 11,8%. Największy odsetek pań, które deklarują ten rodzaj kosmetyków jest w wieku 43-58 lat oraz 18-26 lat.
  • kobiety oprócz szamponu najczęściej używają: odżywki – 84,6%, maski do włosów – 57,9% oraz wcierki – 57,9%, 
  • najczęstszym problemem, z jakim borykają się kobiety to: cienkie włosy – 44,9%, puszące się włosy – 39,7% oraz zniszczone włosy – 39,2%,
  • 79,3% respondentek przy wyborze kosmetyków kieruje się ceną, 56,9% składnikami odżywczymi, 17,6% badaniami klinicznymi,
  • 35% ankietowanych odpowiedziało, że jest w stanie wydać więcej na kosmetyki, jeśli te są dobrej jakości,
  • 23,9% kobiet deklaruje, że chodzi do fryzjera rzadziej niż raz na 12 miesięcy, 
  • 12,5% respondentek uważa, że jednorazowy zabieg pielęgnacyjny wykonany w profesjonalnym salonie jest w stanie zastąpić im codzienną pielęgnację.

przemysł kosmetycznypielęgnacja włosówMudii

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie