2018-08-09 / Autor: Michiel van Zeeland, DuPont Industrial Biosciences
Okazuje się, że plamy na ubraniach w poszczególnych częściach świata są całkiem inne. To regionalne zróżnicowanie stanowi nie lada wyzwanie dla producentów detergentów.
Jak podejść do kwestii różnic lokalnych w skali globalnej? Aby pomóc producentom detergentów, firma DuPont opracowała kilka ciekawych rozwiązań, wspierających klientów w procesie tworzenia detergentów, które zapewnią im to, czego konsumenci pożądają najbardziej – a więc wysoką skuteczność prania.
Jeśli chodzi o skuteczność, producenci detergentów przeprowadzili tysiące testów na wcześniej przygotowanych próbkach plam. Plamy techniczne są odwzorowaniem tego, co przytrafia się konsumentom w rzeczywistości. Tworzy się je w taki sposób, aby móc zawsze uzyskać te same wyniki podczas badań w tych samych warunkach. Poza „zabrudzeniami technicznymi" branża detergentowa wykorzystuje „zabrudzenia istotne dla konsumenta", jako narzędzia do uzyskiwania wymiernych korzyści w postaci usuwania plam, z którymi konsumenci borykają się na co dzień.
Aby laboratoryjne badania detergentów odzwierciedlały rzeczywiste problemy trapiące konsumentów, u podstaw innowacji tworzonych przez firmę DuPont leżą badania konsumenckie. Ważne jest, aby określić, z jakiego rodzaju plamami borykają się klienci na poszczególnych rynkach i sprawdzić, czy przykładowo plamy, z którymi zmagają się konsumenci w Indiach, różnią się od tych, które dokuczają Niemcom.
Kiedy analizuje się tego typu informacje, szuka się dwóch rzeczy. Po pierwsze, bada się podobieństwa między krajami i regionami w celu określenia, które plamy są istotne dla konsumentów we wszystkich częściach świata. Dzięki temu można wyznaczyć globalny kierunek rozwoju technologii.
Po drugie, można przyjrzeć się różnicom regionalnym, aby dostrzec potrzeby, które mogą wskazywać pojawiające się trendy globalne, lub dostrzega się potrzeby lokalne, które należy uwzględnić, aby odnieść sukces na konkretnym rynku. O ile technologia ma charakter globalny, konsumenci – a także ich plamy – są zawsze lokalni.
Następnie należy sprawdzić, czy (techniczne) plamy stosowane w branży stanowią dobre odwzorowanie problemów trapiących konsumentów. Ciekawym przykładem jest ogólnoświatowy problem plam w okolicach pach i na kołnierzyku. Tego rodzaju plamy wielokrotnie wymieniano jako te, które są częste i trudne do usunięcia w większości zbadanych obszarów geograficznych.
CAŁY ARTYKUŁ ZNAJDĄ PAŃSTWO W NR 2/2018 KWARTALNIKA "CHEMIA I BIZNES. RYNEK KOSMETYCZNY I CHEMII GOSPODARCZEJ". ZAPRASZAMY.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 1/2025
20.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego
639.60 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...