Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Jak konsument rozumie przekaz marketingowy produktu kosmetycznego – trend naturalności?

2022-01-25  / Autor: Michalina Świerczyńska-Kraska, starszy specjalista ds. Oceny Bezpieczeństwa Kosmetyków i Produktów Chemicznych, THETA Consulting Sp. z o.o.

Zgodnie z zawartymi w niej definicjami:

• składniki naturalne to składniki kosmetyczne pozyskiwane wyłącznie z roślin, zwierząt, mikroorganizmów lub minerałów, w tym uzyskane z tych substancji poprzez procesy fizyczne (np. mielenie, suszenie, destylacja), reakcje fermentacji występujące w przyrodzie i prowadzące do związków występujących w przyrodzie, oraz inne procesy bez zamierzonej modyfikacji chemicznej z uwzględnieniem zapisów załącznika A ww. normy,
• składniki pochodzenia naturalnego to składniki kosmetyczne, które są w ponad 50% naturalnego pochodzenia – w odniesieniu do: masy cząsteczkowej lub zawartości węgla odnawialnego lub innych odpowiednich metod – uzyskane za pomocą określonych procesów chemicznych i/lub biologicznych mających na celu modyfikację chemiczną. W badanej grupie ponad 20% ankietowanych wskazało, że składnik „naturalny” i składnik „pochodzenia naturalnego” to pojęcia tożsame, zaś prawie 63% przyznało, że nie oznaczają one tego samego, ale nie byliby w stanie wskazać różnic między nimi.
• surowce nienaturalne to surowce kosmetyczne, które w 50% lub więcej (pod względem masy cząsteczkowej) pochodzą z paliw kopalnych lub innych składników, które nie spełniają żadnej z kategorii/definicji podanych w normie. Do takich surowców zaliczamy np. wazelinę (nazwa INCI: Petrolatum), o którą zapytano w badaniu. Ponad 35% ankietowanych uznało, że surowce kosmetyczne otrzymywane z paliw kopalnych mogą być deklarowane jako surowce naturalne, zaś blisko 31% było przeciwnego zdania. Natomiast 1/3 badanych przyznała, że nie ma wiedzy na ten temat.

W zakresie naturalności zapytano bardziej szczegółowo o to, jakie produkty kosmetyczne uważa się za naturalne (możliwość wyboru kilku cech). Zdecydowana większość ankietowanych wskazała, że należą do nich te, które zawierają składniki roślinne, niezawierające składników syntetycznych, produkty certyfikowane, choć tylko 6,9% uwzględniła również składniki pochodzenia zwierzęcego. Co trzeci wskazał na produkty biodegradowalne, nieprzetworzone, zawierające składniki mineralne. Aż 17% odniosło się do naturalnego zapachu, zaś co dziesiąty wskazał, że w kwestii naturalności produktu duże znaczenie ma fakt udostępniania produktu w opakowaniach pochodzących z recyklingu.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 4/2021

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


przemysł kosmetycznykosmetykiekologianaturalność

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie