Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Jak konsument rozumie przekaz marketingowy produktu kosmetycznego – trend naturalności?

2022-01-25  / Autor: Michalina Świerczyńska-Kraska, starszy specjalista ds. Oceny Bezpieczeństwa Kosmetyków i Produktów Chemicznych, THETA Consulting Sp. z o.o.

W obecnych czasach bez wątpienia nie jest łatwe zachęcenie konsumenta do zakupu produktu kosmetycznego. Analizując ostatnie 20 lat widzimy, jak nieustannie zmieniają się trendy rynkowe – od pięknego pakowania produktów dla poczucia odrobiny luksusu dla każdego, poprzez zastosowanie wyjątkowych składników, jak kwas hialuronowy, nanomateriały (nano srebro, nano złoto), surowce konopne aż po modę na naturalność. Wzrost świadomości społecznej w zakresie szeroko rozumianej ,,ekologii” spowodował, iż cechy produktu związane z ich wpływem na środowisko stały się niezwykle istotne, a wytwórcy produktów spełniających te oczekiwania zyskali olbrzymią grupę odbiorców.

Obecnie coraz więcej konsumentów nastawionych jest proekologicznie, wykazując troskę o środowisko naturalne w życiu codziennym. Nabywcy produktów kosmetycznych częściej zwracają uwagą na skład produktu, pochodzenie surowców, ich biodegradowalność, zawartość składników syntetycznych. Na etykietach produktów oraz w komunikacji produktowej poprzez np. reklamy telewizyjne coraz częściej, oprócz informacji o ich właściwościach i skuteczności, można spotkać deklaracje dotyczące ekologiczności, organiczności. Celem stosowania tych oświadczeń jest wyróżnienie produktów na tle innych dostępnych w obrocie, zapewnienie ich wytwórcom przewagi rynkowej. Nie dziwi zatem fakt, iż producenci chętnie komunikują na etykietach walor zmniejszonego oddziaływania na środowisko udostępnianych przez siebie kosmetyków. Wyróżnianie takich produktów stało się jednym z kluczowych instrumentów obecnego marketingu.

Należy jednak zadać sobie pytanie, czy przeciętny konsument dobrze rozumie opisy marketingowe. W tym celu w dniach od 1 września 2021 r. do 27 września 2021 r. przeprowadzono ankietę w grupie 102 osób, dotyczącą świadomości konsumenta na temat naturalnościi ekologiczności produktów kosmetycznych. Narzędziem badawczym był kwestionariusz online zawierający 11 pytań z ustalonymi z góry wariantami odpowiedzi do wyboru. W ankiecie wzięło udział 91% kobiet i 9% mężczyzn niezwiązanych zawodowo z branżą kosmetyczną. Największy odsetek ankietowanych, tj. 53%, stanowiły osoby pomiędzy 27 a 40 rokiem życia. Punktem wyjścia do rozważań o naturalności jest zrozumienie samej definicji składnika naturalnego oraz składnika pochodzenia naturalnego. Bez wątpienia nie są to tożsame pojęcia. W 2016 roku została opublikowana norma ISO 16128-1:2016 Preview Guidelines on technical definitions and criteria for natural and organic cosmetic ingredients and products – Part 1: Definitions for ingredients. Norma ta zawiera wytyczne w zakresie definicji naturalnych i organicznych składników kosmetycznych oraz schemat oceny tego typu surowców.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 4/2021

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


przemysł kosmetycznykosmetykiekologianaturalność

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejSklep

"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 1/2022

Nowość!Dostęp online

25.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 3/2022

Nowość!Dostęp online

35.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 2/2022

Dostęp online

35.00 zł

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

Nowość!

95.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

Nowość!

78.00 zł

Bilety - XI Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej

Nowość!

479.70 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy rezygnacja z rosyjskiej ropy i gazu to dobre rozwiązanie?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie