2023-08-08
Agrochem Puławy, spółka będąca oficjalnym dystrybutorem nawozów Grupy Azoty, zdradziła swoją strategię na przyszłość.
Firma przyznaje, iż podstawowym filarem produktowym w jej strukturze sprzedażowej jest handel nawozami azotowymi i wieloskładnikowymi, których sprzedaż łączna stanowi ponad 90% przychodów. Dominującym asortymentem w obszarze sprzedaży tej grupy produktów są przede wszystkim nawozy azotowe, produkowane przez puławską, tarnowską i kędzierzyńską część Grupy Azoty, jak również nawozy fosforowe produkowane przez GZNF Fosfory i Grupę Azoty Police. Głównym celem jest docieranie z ofertą sprzedażową do ostatecznego klienta.
- Zwiększające się zadłużanie grup rolnych oraz podmiotów rynku rolnego wymuszają szukanie rozwiązań koncentrujących się na dotarciu ze sprzedażą do podmiotów dysponującymi środkami finansowymi. Niestabilna sytuacja rynkowa związana z niesprzyjającymi warunkami pogodowymi, ryzykiem dostępności nawozów importowanych, nadwyżką towaru na rynku, zmiennością cen płodów rolnych oraz środków do produkcji rolnej będą powodowały potrzebę sprzedaży terminowej. Strategią spółki jest maksymalizowanie poziomu bezpieczeństwa takich transakcji poprzez stosowanie dostępnych zabezpieczeń oraz dodatkowo podpisywania umów kontraktacyjnych na płody rolne. Obecność doradców agrotechnicznych w terenie jest niezbędna w realizowaniu sprzedaży oraz rozwoju sprzedaży produktów wysoko marżowych. Alternatywne kanały sprzedaży jak Dział Telesprzedaży, zwiększanie ilości partnerów B2B, otwarcie nowych baz wykorzystując istniejącą zewnętrzną infrastrukturę, rozwój sprzedaży e-commerce pozwolą na sprzedaż produktów na terenie niepokrytym przez spółkę przy zachowaniu niskich kosztów oraz ograniczonego ryzyka wejścia – przekonują władze Agrochem Puławy.
Dodatkowo spółka będzie nadal rozszerzać swoje portfolio w zakresie środków ochrony roślin, nawozów dolistnych (marki własnej ViTotal), biostymulatorów, materiału siewnego, skupu płodów rolnych.
- Strategia działania, w celu osiągnięcia zakładanego planu sprzedaży, opiera się na zakupie produktów w jak najkorzystniejszych cenach od wiodących dystrybutorów na polskim rynku oraz indywidualnych kontraktów z producentami, ale nie na zasadzie dystrybutora. Pozwala to na efektywniejsze negocjowanie cen zakupu, elastyczniejsze zakupy z uwzględnieniem aktualnego zapotrzebowania rynku oraz posiadanie w palecie wszystkich potrzebnych produktów od głównych producentów. Zadowalające efekty ze sprzedaży wprowadzonych marek własnych ViTotal Agro, Dobrocalc powodują, że spółka podejmuje kolejne działania zmierzające do rozwoju tych marek, jak również poszukiwania nowych rentownych obszarów w segmencie agro – brzmi stanowisko Agrochem Puławy.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 5/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...
Workshops&Networking PIPC „Cyfrowa i Bezpieczna Chemia” – podsumowanie II edycji
19-20 września 2024 r. w Hotelu Novotel City West w Krakowie odbyło się wydarzenie Polskiej Izby Przemysłu...
Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu
W Warszawie odbyła się konferencja „Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu – o...