2023-08-08
Agrochem Puławy, spółka będąca oficjalnym dystrybutorem nawozów Grupy Azoty, zdradziła swoją strategię na przyszłość.
Firma przyznaje, iż podstawowym filarem produktowym w jej strukturze sprzedażowej jest handel nawozami azotowymi i wieloskładnikowymi, których sprzedaż łączna stanowi ponad 90% przychodów. Dominującym asortymentem w obszarze sprzedaży tej grupy produktów są przede wszystkim nawozy azotowe, produkowane przez puławską, tarnowską i kędzierzyńską część Grupy Azoty, jak również nawozy fosforowe produkowane przez GZNF Fosfory i Grupę Azoty Police. Głównym celem jest docieranie z ofertą sprzedażową do ostatecznego klienta.
- Zwiększające się zadłużanie grup rolnych oraz podmiotów rynku rolnego wymuszają szukanie rozwiązań koncentrujących się na dotarciu ze sprzedażą do podmiotów dysponującymi środkami finansowymi. Niestabilna sytuacja rynkowa związana z niesprzyjającymi warunkami pogodowymi, ryzykiem dostępności nawozów importowanych, nadwyżką towaru na rynku, zmiennością cen płodów rolnych oraz środków do produkcji rolnej będą powodowały potrzebę sprzedaży terminowej. Strategią spółki jest maksymalizowanie poziomu bezpieczeństwa takich transakcji poprzez stosowanie dostępnych zabezpieczeń oraz dodatkowo podpisywania umów kontraktacyjnych na płody rolne. Obecność doradców agrotechnicznych w terenie jest niezbędna w realizowaniu sprzedaży oraz rozwoju sprzedaży produktów wysoko marżowych. Alternatywne kanały sprzedaży jak Dział Telesprzedaży, zwiększanie ilości partnerów B2B, otwarcie nowych baz wykorzystując istniejącą zewnętrzną infrastrukturę, rozwój sprzedaży e-commerce pozwolą na sprzedaż produktów na terenie niepokrytym przez spółkę przy zachowaniu niskich kosztów oraz ograniczonego ryzyka wejścia – przekonują władze Agrochem Puławy.
Dodatkowo spółka będzie nadal rozszerzać swoje portfolio w zakresie środków ochrony roślin, nawozów dolistnych (marki własnej ViTotal), biostymulatorów, materiału siewnego, skupu płodów rolnych.
- Strategia działania, w celu osiągnięcia zakładanego planu sprzedaży, opiera się na zakupie produktów w jak najkorzystniejszych cenach od wiodących dystrybutorów na polskim rynku oraz indywidualnych kontraktów z producentami, ale nie na zasadzie dystrybutora. Pozwala to na efektywniejsze negocjowanie cen zakupu, elastyczniejsze zakupy z uwzględnieniem aktualnego zapotrzebowania rynku oraz posiadanie w palecie wszystkich potrzebnych produktów od głównych producentów. Zadowalające efekty ze sprzedaży wprowadzonych marek własnych ViTotal Agro, Dobrocalc powodują, że spółka podejmuje kolejne działania zmierzające do rozwoju tych marek, jak również poszukiwania nowych rentownych obszarów w segmencie agro – brzmi stanowisko Agrochem Puławy.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 2/2025
20.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego
639.60 zł
Bilety - I Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Kosmetycznego
639.60 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi in-cosmetics Global areną kosmetycznych nowości
Targi in-cosmetics Global 2025, które odbyły się w dniach 8–10 kwietnia w Amsterdamie,...
Targi Labs Expo spełniły oczekiwania
W dniach 19-20 marca 2025 odbyła się 3. edycja Targów Wyposażenia i Technologii Laboratoryjnych LABS...
Kosmetyczne targi w Bolonii przyciągnęły tysiące gości
Targi Cosmoprof w Bolonii to jedno z najważniejszych wydarzeń w branży kosmetycznej na świecie, przyciągające...
World of Build Expo zgromadziły branżę budowlaną
Targi World of BUILD Expo zgromadziły w Nadarzynie czołowych ekspertów i innowatorów w branży...