Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Jak dobór odpowiednich opakowań wpływa na redukcję kosztów w biznesie?

2021-10-21  / Autor: Anna Pawlak, Specjalista ds. marketingu/e-commerce, RBECO

Analizując obecnie trwającą sytuację na rynku, zauważa się, że spora część różnego rodzaju biznesów przekształciła swoją koncepcję działalności ze stacjonarnej na działalność online. Głównym czynnikiem, jaki miał wpływ na taki obrót sytuacji była pandemia.

Zaistniała sytuacja sprawiła, że nawet najwięksi zwolennicy sprzedaży stacjonarnej przenieśli swoją sprzedaż do internetu. Z pomocą małym przedsiębiorcom przyszły popularne marketplace, oferując korzystne warunki funkcjonowania i reklamy w przestrzeni online. Większe sklepy zdecydowały się na budowę własnych domen sklepowych. I tak handel online rozkwitł na dobre. Według raportu ,,Handel internetowy w Polsce 2020. Analiza i prognoza rynku e-commerce na lata 2020-2025”, przygotowanego przez PMR Market Expert, tendencja wzrostowa będzie utrzymywać się przez najbliższe trzy lata. Niezależnie od tego na jakie rozwiązanie w zakresie sprzedaży online zdecydowali się przedsiębiorcy, w każdym wariancie występuje proces pakowania produktów do wysyłki. To właśnie w tym obszarze dostrzega się realne szanse na zmniejszenie kosztów ponoszonych przez firmę.

Jaka jest rola opakowań w e-commerce?

Wybierając odpowiednie opakowania, należy zdać sobie sprawę z tego, jak istotny jest to element całej wysyłkowej układanki. Warto więc przyjrzeć się, jak ważną rolę pełni opakowanie w tym procesie. Pierwszą funkcją, jaka przychodzi na myśl, gdy słyszy się słowo „opakowanie” jest ochrona zawartości przed uszkodzeniem mechanicznym. I rzeczywiście jest to niezwykle istotna funkcja, zwłaszcza jeżeli chodzi o produkty kosmetyczne, które najczęściej występują w szklanych słoikach, czy butelkach. Do kluczowych funkcji opakowań zalicza się również udzielanie informacji na temat samego produktu oraz jego funkcjonalność. Jak pokazują badania dotyczące funkcjonalności opakowań przeprowadzone przez firmę WestRock, aż 60% badanych określiło, że najbardziej poszukiwanymi cechami w opakowaniach jest nieskomplikowane otwieranie, łatwość przechowywania oraz możliwość łatwej manipulacji (magazynowanie oraz transport). Mając na uwadze fakt, że klient kupuje  oczami, często spełnienie podstawowych funkcji nie wystarcza. O ile odpowiednie zaprojektowanie visual merchendising w sklepach stacjonarnych, ze względu na duże możliwości, jest rzeczą dość intuicyjną, o tyle w sprzedaży online może stać się nie lada wyzwaniem. Na decyzję klienta, czy zrobi zakupy w danym sklepie internetowym może mieć wpływ m.in. jakość i sposób pakowania zamówień.

Jakie opakowanie wybrać do swojego biznesu?

Klienci często warunkują swoje decyzje zakupowe tym, jak wysyłane i pakowane są ich zamówienia, dlatego warto poświęcić komponentom do pakowania trochę więcej uwagi. Zatem jakie aspekty przyciągają klienta i sprawiają, że ma ochotę kupić u nas ponownie? Przede wszystkim ekologiczność opakowań, estetyka pakowania, a nawet kolorystyka. Za ekologicznością opakowań stoi możliwość recyklingu i spełnienia zasady „zero waste”, czyli ponownego wykorzystania danej rzeczy. Temat związany z opakowaniami ze względu na aspekt ekologiczności budzi wiele kontrowersji. Jednak chcąc wysyłać produkty do klientów, sprzedający muszą stawić mu czoła. Nieumiejętne podejście do doboru opakowań może przyczynić się do generowania niepotrzebnych kosztów w biznesach.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 3/2021

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


opakowaniarynek opakowaniowyprzemysł kosmetycznychemia gospodarcza

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy ceny energii mają wpływ na działalność Twojej firmy?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie