Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Innowacyjne rozwiązania w zakresie ochrony produktów w szklanych opakowaniach

2021-12-30  / Autor: Anna Pawlak, specjalista ds. marketingu/e-commerce, RBECO

Procesy pakowania i dystrybucji produktów są składową całego procesu logistycznego, który według P. Blaika w ujęciu przedmiotowo-strukturalnym stanowi zintegrowany proces przepływu towarów oraz informacji, obejmujący również szereg działań związanych z organizacją i realizacją tych przepływów. O ile dystrybucja jest jednym z głównych ogniw łańcucha logistycznego, o tyle pakowanie jest jedną z czynności występujących w kolejnym głównym ogniwie łańcucha logistycznego, jakim jest magazynowanie. Przejdźmy zatem do pakowania, ponieważ to właśnie ten proces jest niezwykle istotny, rozpatrując obie formy zakupów: stacjonarne i online. Ponadto znacząco wpływa na zadowolenie klientów dokonujących zakupu w danym sklepie.

W ostatnim czasie zakupy online stały się bardzo popularne, a powodów ku temu jest wiele. Wygoda, szybkość oraz bezpieczeństwo to tylko trzy podstawowe zalety. Taka forma zakupów daje możliwość kupowania z każdego miejsca na świecie – wystarczy, że będziemy mieć w zasięgu ręki urządzenie mające dostęp do internetu. Kolejną zaletą jest oszczędność czasu. Sklepy online posiadają wiele opcji filtrowania produktów, dlatego też bardzo szybko można znaleźć to, czego aktualnie się szuka, bez konieczności przeglądania każdego regału, czy wieszaka w sklepie stacjonarnym w poszukiwaniu jednej rzeczy. A wszystko to, co wybierzemy dostarczone zostanie tam, gdzie chcemy, bez wychodzenia z domu. Patrząc przez pryzmat ostatniego roku (w dobie trwającej pandemii), dokonywanie zakupów online daje większe poczucie bezpieczeństwa, ponieważ kontakt z drugim człowiekiem, a tym samym migracja bakterii i wirusów zostają ograniczone.

Produkty oferowane klientom mogą być podawane w różnych opakowaniach, jednak coraz częściej można zauważyć, że wzrasta liczba tych w szklanych opakowaniach. Statystyki mówią same za siebie: w raporcie przygotowanym przez UML można przeczytać, że sprzedaż szkła w 2020 r. w porównaniu z 2019 r. wzrosła do 5606 ton z poziomu 2787 ton. Prognozy podają, że w 2021 trend wzrostowy nadal się utrzyma.

Krem w szklanym słoiczku – ekotrend, czy wyzwanie?

Produkty w szklanych opakowaniach to już nierzadki widok na sklepowych półkach. Zmiany, jakie wprowadzają przedsiębiorcy w swoich produktach dotyczą nie tylko samych opakowań, ale także składów. Są podyktowane zarówno przez stale rosnący trend ekologicznego stylu życia, jak i przez rozporządzenia w zakresie gospodarki opakowaniowej.

Szklane słoiczki z kremem, czy fiolki z serum wyglądają elegancko, mogą być ozdobą wnętrza, dają poczucie estetyki i tego, że produkt jest bardziej luksusowy. Opakowanie szklane posiada szereg korzyści, nie tylko tych odnoszących się do ekologii. Główną właściwością samego surowca, jakim jest szkło, jest brak wpływu na produkt. Szkło nie przepuszcza substancji z otoczenia do produktu oraz nie wchodzi w reakcje z otoczeniem ani samym produktem. Należy podkreślić fakt dobrego recyklingu szkła; nadaje się ono do ponownego odzysku. Do produktów pochodzących ze szkła recyklingowego należą opakowania, masy ceramiczne, grys lub szkło stosowane do izolacji.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 4/2021

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


rynek opakowaniowyopakowaniaszklane opakowania

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy system kaucyjny obejmujący opakowania z tworzyw sztucznych to dobry pomysł?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie