2023-04-18
W Barcelonie odbyły się kosmetyczne targi in-cosmetics Global. To jedna z najważniejszych europejskich wystaw dla przemysłu kosmetycznego, gromadząca w jednym miejscu wszystkie najważniejsze podmioty w tej branży.
W targach uczestniczyło ponad 900 wystawców z całego świata.
- Cieszymy się, że in-cosmetics Global powróciło do tak szerokiego, międzynarodowego kształtu, po raz kolejny pokazując, dlaczego są to wiodące na świecie targi składników do pielęgnacji ciała. Innowacje można było znaleźć w pełnej obfitości w halach Fira Barcelona Gran Via, podczas gdy obecna międzynarodowa publiczność, w liczbie o 33% większej niż podczas ostatniej edycji, pokazała nie tylko znaczenie nawiązywania kontaktów i pozyskiwania podczas targów, ale także gotowość do inwestowania w przyszłość branży kosmetycznej i higieny osobistej – komentuje Roziani Zulkifli, dyrektor wydarzenia.
Co więcej, podkreślając międzynarodowy zasięg targów wskazuje ona, że 72% uczestników dołączyło do wydarzenia z zagranicy – w porównaniu z 57% w 2022 r. Wywodzili się oni ze 118 krajów. Wzrosła szczególnie mocno publiczność z Azji. Rok temu było to 6% wszystkich gości, teraz 12%.
Targi to jednak naturalnie głównie nowości. Wywodząca się z Indii firma KSM-66 Ashwagandha, zaprezentowała swój markowy ekstrakt z ashwagandhy o pełnym spektrum działania. Wyprodukowany został on przy użyciu unikalnego, zastrzeżonego procesu ekstrakcji opartego na zasadach „zielonej chemii”. Eksperci firmy pokazywali, w jaki sposób holistycznie wydobywać całą esencję korzenia, zachowując jednocześnie jego naturalną moc uzdrawiania. Prezentowany adaptogen jest znany ze swoich właściwości uspokajających i odstresowujących, co czyni go popularnym składnikiem preparatów do pielęgnacji skóry.
Producent naturalnych składników aktywnych w kosmetykach, firma NORMACTIVE, wprowadziła natomiast na rynek swój naturalny, przetworzony i biodegradowalny składnik aktywny TRI-MEA, który naprawia i chroni trzon włosa, uzupełniając pielęgnację włosów i poprawiając ich jakość.
Firma Sensient Beauty, twórca wysokiej czystości kolorów i środków do pielęgnacji powierzchni, ujawniła Aloe Surface Treatment. Jest to rozwiązanie wyekstrahowanei poddane upcyklingowi z odrzuconych liści aloesu i nasycone olejem kokosowym. Jest w 100% naturalne, hydrofobowe, łatwe do zdyspergowania, ma wysoką zawartość pigmentu i doskonałą rozprowadzalność.
Kolejna ciekawa nowość to zasługa Ichimaru Pharcos. Przedsiębiorstwo wprowadziło na rynek swój naturalny składnik kosmetyczny, HyaluGuard, który hamuje degradację kwasu hialuronowego (HA) w fibroblastach, aby zmniejszyć wiotczenie skóry i zmarszczki.
Oryginalną ekspozycją przyciągał Ashland. Ożywiając swoje najnowsze produkty w formie wciągającego pokazu mody, firma zabrała uczestników w podróż od krokusów do orzechów kokosowych i palisandru do malin. Nowatorskie podejście przekształciło stoisko w wybieg mody, na którym modelki prezentowały najważniejsze, naturalne składniki oferowane przez firmę. Obejmowało to biofunkcjonalny produkt Liftyl, który wykorzystuje przetworzone wióry z palisandru; Szafran, biofunkcjonalny produkt upcyklingowy z kwiatów krokusa; Phyteq, który bazuje na ketonie malinowym i wzmacniaczu substancji konserwujących; oraz odżywkę Softhance, która wykorzystuje moc soi i gliceryny do zatrzymywania wilgoci.
Wśród atrakcji tegorocznych targów wyróżnić można Pawilon Indonezyjskich Składników Naturalnych. Zgromadził on siedmiu indonezyjskich dostawców olejków eterycznych, aromatów i ekstraktów roślinnych. Pawilon umożliwił uczestnikom łatwy kontakt z niszowymi dostawcami z określonych regionów.
Oprócz hal wystawowych targi były także miejscem konferencji i pokazów laboratoryjnych, dając okazję do praktycznego zapoznania się z najnowszymi technikami formułowania, uzyskania dostępu do najnowszych informacji rynkowych i znalezienia inspiracji dla innowacji produktowych.
W trakcie jednej z konferencji mówiono o innowacjach zapachowych. Ujawniono, że rynek perfum odnotowuje dwucyfrowy wzrost w całej Europie, przy czym Hiszpania osiąga najwyższy poziom wzrostu: plus 22%. Kolejne miejsca zajmują Włochy (20%), Niemcy (17%), Francja (12%) i Wielka Brytania (13%).
Konferencyjni eksperci wskazywali też trendy przyszłości. W ich ocenie, nastąpi „głębokie technologiczne tsunami”. Jego podstawą będą sztuczna inteligencja (AI), blockchain i przemysł 5.0 (obejmujący automatyzację, duże zbiory danych i bezpieczeństwo cybernetyczne). Wszystko to ma poprawić i spersonalizować obsługę klienta, możliwości biznesowe i wydajność produkcji oraz wesprzeć ekspansję na nowe rynki.
W 2024 r. targi in – cosmetics Global odbędą się w Paryżu.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...