2023-12-29 / Autor: Diana Khazaka, Christiane Uhl, Courage + Khazaka electronic GmbH
Już od dawna wiadomo, że skóra ma indywidualne potrzeby i wymagania – tak, jak każdy z nas. W związku z tym producenci kosmetyków oferują linie produktów dostosowanych do potrzeb różnych rodzajów skóry: skóry młodej, dojrzałej, tłustej, przesuszonej, wrażliwej, mieszanej.
Szczególnie w miejscach, gdzie dostępna jest szeroka gama kosmetyków różnych marek i linii produktów, klienci mogą czuć się zdezorientowani, próbując znaleźć produkt/linię produktów odpowiednich dla swojego rodzaju skóry i specyficznych potrzeb. Zdarza się na przykład, że zdaniem klientów ich skóra jest nadmiernie przetłuszczona, ale nie zdają sobie sprawy, że jednocześnie brakuje jej odpowiedniego nawilżenia.
Już od wielu lat zaawansowane systemy oceny skóry pomagają klientom w zrozumieniu specyfiki ich skóry, ułatwiając poruszanie się w gąszczu dostępnych na rynku produktów i analizę twierdzeń marketingowych. Szczegółowe zdjęcia, a także proste pomiary elastyczności skóry, kolorytu oraz poziomu nawilżenia i natłuszczenia, nie tylko podkreślają kompetencje punktu sprzedaży, ale także obiektywnie wskazują klientom, jakie produkty są optymalnie dostosowane do ich typu skóry.
Gdy klienci otrzymują kompleksowe informacje są bardziej skłonni, aby wypróbować pełen zestaw, a nie tylko jeden produkt. Zyskują bowiem pewność, że wszystkie kosmetyki będą dla nich odpowiednie. To z kolei prowadzi do wzrostu sprzedaży zestawów produktów.
Trend „kosmetyki dla mnie”
Opisany powyżej proces doboru produktu/serii kosmetycznej ze sklepowej półki do konkretnych potrzeb danego konsumenta określany jest jako „ogólna personalizacja”. Współczesne trendy idą jednak jeszcze dalej. Żyjemy w czasach, w których można zamówić farbę do malowania ścian w odcieniu idealnie dobranym do osobistych preferencji, komponować własne musli z różnych składników, a nawet kupić buty sportowe dopasowane do kształtu stóp i ulubionej estetyki. W tym kontekście zakup produktów kosmetycznych opracowywanych specjalnie pod kątem konkretnego użytkownika nie wydaje się już odległą rzeczywistością. Kosmetyki dopiero wkraczają na ten rynek. Trendowi sprzyjają jednak nowe technologie wytwarzania produktów i metody analizy, m.in. profilowanie farmakogenomiczne, sztuczna inteligencja, duże zbiory danych oraz coraz większa skłonność konsumentów do samodzielnego analizowania swojego stanu zdrowia na podstawie rejestrowanych parametrów (w takich obszarach, jak fitness, zdrowie, żywienie). Fundamentem personalizacji kosmetyków jest jednak zawsze obiektywna analiza skóry, która pozwoli ustalić jej bieżące potrzeby. Istotne znaczenie mają także informacje o pochodzeniu etnicznym, przyzwyczajeniach kosmetycznych, subiektywnych preferencjach, ogólnym stanie zdrowia i czynnikach zewnętrznych. Zwłaszcza te ostatnie mają ogromny wpływ na to, czego skóra potrzebuje w danym momencie.
"Kosmetyki i Detergenty" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 5/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...
Workshops&Networking PIPC „Cyfrowa i Bezpieczna Chemia” – podsumowanie II edycji
19-20 września 2024 r. w Hotelu Novotel City West w Krakowie odbyło się wydarzenie Polskiej Izby Przemysłu...
Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu
W Warszawie odbyła się konferencja „Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu – o...