Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Idealna formulacja kosmetyczna – jak ją stworzyć?

2023-06-19  / Autor: Grupa PCC   /   Artykuł sponsorowany

Zapotrzebowanie konsumentów na różnego rodzaju kosmetyki sprawia, że producenci poszukują nowych, alternatywnych surowców do produkcji, a także pomysłów na ich wykorzystanie. Nie łatwo stworzyć idealny produkt, który zaspokoi potrzeby coraz bardziej wymagających klientów.  Chcąc być konkurencyjnym na rynku, trzeba do tego ideału dążyć. Jak zatem stworzyć kosmetyk idealny? Pierwszym krokiem jest poznanie potrzeb, preferencji i trendów, którymi kierują się odbiorcy podejmując codzienne decyzje zakupowe. Dopiero w kolejnych etapach projektowania wyrobu kosmetycznego należy szukać dobrego pomysłu na recepturę i zastanowić się nad doborem odpowiednich surowców.

Rozważmy zatem, jakie wyzwania stawia producentom każdy z tych etapów i gdzie szukać sprawdzonych rozwiązań.

Potrzeby rynku kosmetycznego

Oferta produktów kosmetycznych, w tym również środków do higieny osobistej, rozwija się bardzo dynamicznie. Producenci prześcigają się w propozycjach, które mają spełniać ciągle zmieniające się preferencje konsumentów. Nowoczesne trendy kształtują kierunki rozwoju branży kosmetycznej, ale też oferty surowców i dodatków do produkcji. W związku z tym,  producenci powinni zwracać uwagę już nie tylko na skuteczność i bezpieczeństwo działania swoich produktów, ale również na przystosowanie ich do wymagań różnych grup społecznych.

Na co zwracają uwagę współcześni konsumenci?

Jednym z głównychaspektów są kwestie środowiskowe. Nowoczesne produkty powinny być oparte na składnikach naturalnych, przyjaznych środowisku oraz wykazywać wysoką podatność na biodegradację.  Ważne jest, aby były wolne od szkodliwych związków, które mogą stwarzać zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi.

Kolejną kwestią jest styl życia i kultura. Współcześni konsumenci bardzo cenią sobie produkty, dostosowane do preferencji społecznych i kulturowych. Na sklepowych półkach coraz częściej znajdziemy asortyment oznaczony jako wegański, halal friendly czy też kosher.

Oczywiście, to tylko niektóre z aspektów na jakie zwracają uwagę kupujący. Jednak są one bardzo istotne i kształtują obecne zapotrzebowanie na rynku kosmetycznym.

Strefa Formulacji Grupy PCC

Internet stanowi kopalnię wiedzy, pomysłów i inspiracji dla producentów kosmetyków. Jednak nie każde źródło dysponuje rzetelnymi informacjami, co może skutkować różnego rodzaju problemami. Gdzie zatem szukać sprawdzonych propozycji receptur kosmetycznych?

Jedną z możliwości jest multimedialna Strefa Formulacji, którą stworzyła Grupa PCC. Można ją znaleźć na Portalu Produktowym tej firmy.  Jest to nowoczesna, wirtualna przestrzeń w której znajduje się już ponad 100 gotowych formulacji, bazujących na surowcach i dodatkach kosmetycznych, produkowanych na instalacjach spółek Grupy PCC.

Przykłady receptur, które znajdziemy w Strefie Formulacji, zawierają m.in. wysokiej jakości środki powierzchniowo – czynne,  w tym również surowce pochodzenia naturalnego, które cechuje możliwość zastosowania w produktach wegańskich. Są one wolne od alergenów i GMO czy też wykazują wysoką biodegradowalność. Dostępne formulacje zostały podzielone wg. Zastosowań, na produkty do pielęgnacji ciała, pielęgnacji twarzy, pielęgnacji włosów oraz produkty dedykowane dzieciom.

Z całą pewnością Strefa Formulacji Grupy PCC, to miejsce w którym pomysłów mogą szukać zarówno producenci kosmetyków, którzy dopiero rozpoczynają swoją działalność oraz Ci którzy od lat działają na rynku kosmetycznym i poszukują kolejnych inspiracji.

Kosmetyki, to dopiero początek…

Dział poświęcony kosmetykom i produktom do higieny osobistej, to dopiero początek rozwoju Strefy Formulacji Grupy PCC. Już wkrótce dostępne będą propozycje receptur dla   kolejne branż i setki pomysłów na nowe formulacje dedykowane różnym zastosowaniom.  Już teraz możemy je znaleźć na Portalu Produktowym w formie multimedialnych showroom’ów (przemysł kosmetyczny i autocare) oraz w postaci branżowych katalogów. Grupa PCC to producent z wieloletnimi tradycjami, który cieszy się zaufaniem na rynku chemicznym i renomą sprawdzonego dostawcy wysokiej jakości surowców oraz dodatków chemicznych. Pełną ofertę produktową firmy znajdziemy na www.products.pcc.eu.



przemysł kosmetycznyzrównoważony rozwójPCC Rokitaśrodki powierzchniowo czynne

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Średnia ocen 5/5 na podstawie 1 głosów.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 1/2025

Nowość!Dostęp online

20.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 6/2024

Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania

108.00 zł

Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego

Nowość!

639.60 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie