Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Henkel zapowiada wzrost nakładów na inwestycje

2016-12-16

Koncern Henkel zwiększy nakłady inwestycyjne z ok. 2 mld euro w latach 2013−2016 do kwoty 3 mld euro w latach 2017−2020.

- Jednym z kluczowych celów strategicznych firmy Henkel będzie rozwój działalności na rynkach rozwiniętych i wschodzących. Spółka chce wdrażać projekty, które zwiększą zainteresowanie klientów i konsumentów, wzmocnią wiodące marki i technologie, zaoferują atrakcyjne innowacje i usługi oraz pozwolą pozyskać nowe źródła wzrostu. Zaangażowanie konsumentów pozwoli zdynamizować wzrost obrotów z kluczowymi klientami, dzięki czemu firma będzie rozwijać się szybciej niż rynek i to we wszystkich trzech sektorach biznesowych, w jakich działa, czyli Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu), Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) oraz Beauty Care (kosmetyki) – poinformowała firma w swoim stanowisku.

Jednocześnie zapowiedziała, iż do 2020 r. zakładane jest podniesienie udziału przychodów ze sprzedaży generowanych przez 10 najważniejszych marek w łącznych przychodach ze sprzedaży do 75%.

Rozwój działalności będzie wspierany również przez doskonalenie umiejętności tworzenia innowacyjnych rozwiązań. Do 2020 r. firma uruchomi nowe ośrodki innowacji dla sektora Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) w Düsseldorfie i Szanghaju. Ponadto utworzy fundusz venture capital dysponujący środkami do 150 mln euro, który będzie inwestować w start-upy posiadające określone kompetencje informatyczne i technologiczne.

W 2015 r. Henkel odnotował przychody ze sprzedaży na poziomie 18,1 mld oraz skorygowany zysk operacyjny na poziomie 2,9 mld euro. Wartość przychodów wygenerowanych przez trzy najważniejsze marki: Persil (środki piorące), Schwarzkopf (kosmetyki do włosów) i Loctite (kleje) przekroczyła 6 mld euro. Henkel zatrudnia na całym świecie ok. 50 tys. osób.


Henkel

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie