2016-12-16
Koncern Henkel zwiększy nakłady inwestycyjne z ok. 2 mld euro w latach 2013−2016 do kwoty 3 mld euro w latach 2017−2020.
- Jednym z kluczowych celów strategicznych firmy Henkel będzie rozwój działalności na rynkach rozwiniętych i wschodzących. Spółka chce wdrażać projekty, które zwiększą zainteresowanie klientów i konsumentów, wzmocnią wiodące marki i technologie, zaoferują atrakcyjne innowacje i usługi oraz pozwolą pozyskać nowe źródła wzrostu. Zaangażowanie konsumentów pozwoli zdynamizować wzrost obrotów z kluczowymi klientami, dzięki czemu firma będzie rozwijać się szybciej niż rynek i to we wszystkich trzech sektorach biznesowych, w jakich działa, czyli Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu), Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) oraz Beauty Care (kosmetyki) – poinformowała firma w swoim stanowisku.
Jednocześnie zapowiedziała, iż do 2020 r. zakładane jest podniesienie udziału przychodów ze sprzedaży generowanych przez 10 najważniejszych marek w łącznych przychodach ze sprzedaży do 75%.
Rozwój działalności będzie wspierany również przez doskonalenie umiejętności tworzenia innowacyjnych rozwiązań. Do 2020 r. firma uruchomi nowe ośrodki innowacji dla sektora Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) w Düsseldorfie i Szanghaju. Ponadto utworzy fundusz venture capital dysponujący środkami do 150 mln euro, który będzie inwestować w start-upy posiadające określone kompetencje informatyczne i technologiczne.
W 2015 r. Henkel odnotował przychody ze sprzedaży na poziomie 18,1 mld oraz skorygowany zysk operacyjny na poziomie 2,9 mld euro. Wartość przychodów wygenerowanych przez trzy najważniejsze marki: Persil (środki piorące), Schwarzkopf (kosmetyki do włosów) i Loctite (kleje) przekroczyła 6 mld euro. Henkel zatrudnia na całym świecie ok. 50 tys. osób.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...