2019-06-19
Firma Henkel podjęła kolejne kroki w ramach współpracy z przedsiębiorstwem społecznym Plastic Bank. Dział Laundry & Home Care (środków piorących i czystości) oraz Beauty Care (kosmetyków) wprowadzi na rynek opakowania wykonane w 100% z tworzywa pochodzącego z recyclingu. Nawet 50% ich składu będzie stanowił tzw. Social Plastic, czyli surowiec pochodzący ze społecznej zbiórki.
W 2017 r. firma Henkel zjednoczyła siły z przedsiębiorstwem społecznym Plastic Bank. Celem współpracy jest zbiórka odpadów tworzyw sztucznych zanim trafią one do oceanów, zwłaszcza w miejscach, gdzie brak jest infrastruktury potrzebnej do ich utylizacji. W ramach tej inicjatywy mieszkańcy Haiti, jednego z najbardziej zanieczyszczonych regionów na świecie, mogą wymieniać zebrane przez siebie odpady tworzyw na pieniądze, produkty lub usługi. Tak społecznie pozyskany surowiec tzw. Social Plastic, Henkel stosuje następnie przy produkcji wybranych opakowań produktów własnych, wspierając tym samym gospodarkę o obiegu zamkniętym.
Po sukcesie projektów pilotażowych, dotyczących wykorzystania w swoich opakowaniach odpadów tworzywowych pochodzących ze społecznej zbiórki, Henkel idzie teraz o krok dalej i wprowadza je do regularnej oferty na rynku niemieckim. Od lipca 2019 r. w butelki wykonane w całości z tworzywa pochodzącego z recyclingu, w tym w 25% z tzw. Social Plastic, będą pakowane produkty czyszczące z serii Pro Nature oraz płyn do płukania Vernel Fresh Control. Ponadto od czerwca 2019 r. wybrane szampony i żele pod prysznic marek Nature Box i Fa będą oferowane w butelkach z tworzywa pochodzącego w recyclingu, w tym w 50% z tzw. Social Plastic.
- Zależy nam na konsekwentnym realizowaniu idei zrównoważonego rozwoju z wykorzystaniem opakowań przyjaznych środowisku, dlatego też będziemy obserwować ten projekt, z myślą również o rynku polskim - podkreśla Dorota Strosznajder, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej oraz pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej w Henkel Polska.
- W 2019 roku około 200 ton odpadów pochodzących ze społecznej zbiórki zostanie poddanych recyklingowi na zlecenie firmy Henkel. Wprowadzając tzw. Social Plastic do naszych opakowań, chcemy podkreślić nasze zaangażowanie w budowanie gospodarki o obiegu zamkniętym i jednocześnie zaoferować mieszkańcom Haiti perspektywę poprawy standardu ich życia - podkreśla Thomas Muller-Kirschbaum, współprzewodniczący henklowskiej Rady ds. Zrównoważonego Rozwoju i szef badań i rozwoju w dziale Laundry & Home Care.
Wprowadzenie opakowań z odpadów pochodzących ze społecznej zbiórki to kolejny przykład działania Henkla na rzecz opakowań bardziej przyjaznych środowisku. Firma chce, aby do 2025 r. tworzywowe opakowania jej produktów, oferowanych na rynku europejskim, były wytwarzane, aż w 35% z odpadów z tworzyw sztucznych. Co więcej, do 2025 roku 100% opakowań produktów firmy ma być w pełni zdatnych do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...