2013-03-11
Dobre wyniki spółki Henkel Polska w 2012 r. Zrealizowała ona sprzedaż na poziomie 1,82 mld zł, co oznacza wzrost o 4,5% w porównaniu z 2011 r.
- W ostatnich latach przyszło nam działać w trudnych warunkach ekonomicznych. Polska gospodarka ponownie zwolniła, co widać było po Euro 2012. Mimo to osiągnęliśmy satysfakcjonujące wyniki sprzedaży we wszystkich działach biznesowych, poprawiając zyskowność i umacniając pozycję w kluczowych kategoriach produktów. Dzięki dobrym wynikom Polska przyczyniła się do realizacji globalnych czteroletnich celów biznesowych firmy do 2012 r. - powiedział Janusz Gołębiowski, prezes zarządu Henkel Polska.
Koncern prowadzi prowadzi działalność w trzech głównych obszarach biznesowych.
Pierwszy z nich, czyli dział Laundry and Home Care (środków piorących i czystości) utrzymał w minionym roku pozycję rynkową, notując wzrost sprzedaży. Henkel pozostał tym samym producentem numer jeden w szeroko rozumianej kategorii detergentów w naszym kraju. Do nowości produktowych w tej dziedzinie należy zaliczyć silnie skoncentrowany środek piorący w postaci dwukomorowych kapsułek Persil Duo-Caps, który firma wprowadziła na nasz rynek w drugiej połowie ubiegłego roku. Jest to kolejna – po skoncentrowanym proszku Persil Expert - prośrodowiskowa innowacja Henkla w kategorii środków do prania. Największym hitem sprzedażowym minionego roku okazały się jednak zawieszki toaletowe Bref Power Aktiv, których udział rynkowy wzrósł o 10%, co zagwarantowało firmie powrót na pozycję lidera w tej kategorii produktów na rodzimym rynku.
Dział Beauty Care (kosmetyków), który oferuje produkty do pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów oraz pielęgnacji ciała, także zakończył 2012 r. wzrostem sprzedaży. Co więcej wzrost ten przekraczał średni wzrost rynku kosmetycznego w Polsce. W efekcie raz pierwszy w swojej polskiej historii Henkel zajął pozycję lidera w całym segmencie kosmetyków do włosów, obejmującym podsegmenty pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji. Wzrosty sprzedaży były związane z wprowadzeniem wielu innowacji, m.in. kosmetyków do koloryzacji Palette Salon Colors, innowacyjnej linii kosmetyków Syoss Silicone Free, Syoss Oleo Intense czy Gliss Kur Ultimate Volume.
Ostatni z działów koncernu, czyli Adhesive Technologies, w którego skład wchodzą kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu, odnotował w 2012 r. jednocyfrowy wzrost sprzedaży i to pomimo niesprzyjającej koniunktury na rynku budowlanym oraz wyraźnego spowolnienia w kluczowych dla Henkla gałęziach przemysłu. W ramach oferty chemii budowlanej Henkla największy wzrost sprzedaży – dwucyfrowy - zanotowały produkty z kluczowej dla firmy kategorii ociepleń, oferowane pod marką Ceresit. Ważnym czynnikiem rozwoju okazała się także realizowana od lat strategia instalowania u dystrybutorów stacji barwienia tynków, których na koniec 2012 r. było już 418 w całej Polsce. Pozostałe kategorie produktowe, notujące dwucyfrowe wzrosty sprzedaży to uszczelniacze, kleje montażowe, kleje kontaktowe oraz kleje do drobnych napraw. Warto dodać, że główna marka klejów konsumenckich i budowlanych – Ceresit - jest jednocześnie największą nad Wisłą marką firmy Henkel.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...