Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Henkel rozwija procesy cyfrowej transformacji

2019-02-25

Henkel jest kolejnym globalnym przedsiębiorstwem chemicznym, które podzieliło się wiadomościami na temat wdrażanych przez siebie procesów cyfryzacyjnych i związanych z tym efektów.

Henkel podkreślił, że w minionym roku proces cyfrowej transformacji osiągnął w firmie znaczny poziom zaawansowania. Sprzedaż on-line rosła w ujęciu organicznym w tempie dwucyfrowym, napędzana przez organiczny wzrost o ponad 30% w sektorze dóbr konsumpcyjnych. Henkel kontynuował inwestycje w swoje zakłady produkcyjne w celu wykorzystania potencjału Industry 4.0, co umożliwiło lepszą kontrolę nad procesami produkcyjnymi, a także przełożyło się na wyższą jakość, lepszą wydajność i dalsze postępy w realizacji celów zrównoważonego rozwoju.

Powołano Radę ds. Cyfryzacji, w skład której weszli eksperci branżowi, a której zadaniem jest doradzanie zarządowi w związku z procesem cyfrowej transformacji przedsiębiorstwa.

Uruchomiono także narzędzie Henkel X, jako wewnętrzną i zewnętrzną platformę, służącą przyspieszeniu procesów cyfryzacji. Aby zapewnić wsparcie i możliwość konsultacji swoim pracownikom zaangażowanym w projekty cyfryzacji, Henkel zapewnił też dostęp do sieci mentorów, obejmującej około 150 osób spoza firmy, w tym założycieli firm, wizjonerów i ekspertów z zakresu technologii cyfrowych. Uzupełnieniem tych inicjatyw był szeroki wachlarz działań wewnętrznych i zewnętrznych, mających na celu dalszy rozwój kompetencji cyfrowych i podnoszenia kwalifikacji całej organizacji.

Władze Henkla tłumaczą, że transformacja cyfrowa jest ściśle związana ze strategicznym priorytetem, jakim jest zwiększenie zdolności dynamicznego reagowania całej organizacji na zmieniające się warunki rynkowe. W 2018 r. Henkel kontynuował działania mające na celu wspieranie ducha przedsiębiorczości wśród pracowników i zespołów, zachęcanie do otwartości na zmiany, optymalizację organizacji pracy, wspieranie bardziej przejrzystej komunikacji oraz dalsze rozszerzanie pola do indywidualnego podejmowaniu decyzji.

W ramach strategicznego priorytetu, jakim jest finansowanie wzrostu, Henkel nadal koncentrował się na dyscyplinie kosztowej i efektywności. W tym kontekście firma realizuje cztery działania. W 2018 r. Henkel z powodzeniem wdrożył projekty ONE!ViEW oraz Net Revenue Management w całej organizacji. Jednocześnie do poprawy efektywności nadal przyczyniała się zintegrowana globalna organizacja łańcucha dostaw (ONE!GSC) oraz trwająca optymalizacja działań w zakresie usług wspólnych. Oczekuje się, że do 2020 r. opisane projekty przyniosą roczne oszczędności w wysokości ponad 500 mln euro. W 2018 r. Henkel osiągnął już ponad 50% zakładanych całkowitych oszczędności.
 


Henkelcyfryzacja

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy korzystasz ze wsparcia publicznego (dofinansowywanie projektów) w działalności biznesowej?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie