Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Henkel: Przychody ze sprzedaży wyższe w III kw. o 6,6%

2012-11-21

- Chociaż sytuacja na rynku w trzecim kwartale 2012 r. stała się trudniejsza, Henkel w dalszym ciągu notuje doskonałe wyniki, a podstawowe dane finansowe osiągają rekordowe poziomy. Wypracowaliśmy rentowny wzrost we wszystkich sektorach biznesowych, notując po raz kolejny istotną poprawę marży EBIT, która osiągnęła najwyższy poziom w całej historii firmy. Doskonałe rezultaty są wynikiem pełnego zaangażowania w realizację strategicznych priorytetów firmy. Jesteśmy na najlepszej drodze i mocno zmotywowani, aby osiągnąć nasze cele założone na 2012 r. - stwierdził Kasper Rorsted, prezes zarządu Henkel.

- Przewidujemy, że na rynkach, na których prowadzimy działalność, utrzyma się duża zmienność i niepewność. Biorąc pod uwagę niesprzyjające okoliczności, zamierzamy odpowiednio modyfikować i konsekwentnie usprawniać procesy i struktury organizacyjne - dodał.
- W świetle bardzo dobrych wyników za pierwsze trzy kwartały, jesteśmy przekonani, że w pełni zrealizujemy cele założone na cały 2012 r. Oczekujemy, że wzrost przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym ukształtuje się w przedziale 3–5%, a skorygowana marża EBIT wzrośnie do 14%. Nie zmieniliśmy także prognozy wzrostu skorygowanego zysku na akcję uprzywilejowaną, zakładanego na poziomie około 15% - powiedział prezes Rorsted.
W trzecim kwartale 2012 r. Henkel odnotował przychody ze sprzedaży na poziomie 4,294 mld euro, co stanowi wzrost o 6,6% wobec analogicznego okresu poprzedniego roku. W ujęciu organicznym, tj. bez uwzględnienia wpływu różnic kursowych oraz efektów transakcji przejęć i zbycia aktywów, wzrost ten wyniósł 2,5%.
Do tak dobrych wyników przyczyniły się wszystkie trzy sektory biznesowe. Dział Laundry & Home Care (środków piorących i czystości) odnotował znaczny wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 4,6%. Również Dział Beauty Care (kosmetyków) osiągnął wyraźny wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym, wynoszący 3,3%. Wreszcie Dział Adhesive Technologies, obejmujący m.in. chemię budowlaną oraz kleje i technologie dla przemysłu wygenerował wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym w wysokości 1,0%.
Skorygowany zysk operacyjny (z wyłączeniem kosztów i zysków o charakterze jednorazowym oraz kosztów restrukturyzacji) wzrósł z 541 mln euro do 631 mln euro (16,7%), przy czym na wzrost ten wpływ miały wyniki osiągnięte w ramach wszystkich trzech sektorach biznesu. Wykazany zysk operacyjny (EBIT) wzrósł z 451 mln euro do 586 mln euro.
Skorygowana rentowność sprzedaży (marża EBIT) wzrosła znacząco o 1,3 punktu procentowego, z 13,4% do 14,7%. Wykazany poziom rentowności sprzedaży wyniósł 13,6%, wobec 11,2% w tym samym okresie poprzedniego roku.
Firma Henkel odnotowała ujemny wynik na działalności finansowej w wysokości
-42 mln euro, wobec ujemnego wyniku na działalności finansowej w wysokości
-37 mln euro w tym samym okresie ubiegłego roku. Do zmiany przyczyniły się przede wszystkim koszty hedgingu walutowego. Efektywna stopa opodatkowania wyniosła 24,8%, co oznacza niewielki wzrost w porównaniu z trzecim kwartałem 2011 r. (24,2%).
Zysk netto w ujęciu kwartalnym wzrósł o 30,3%, z 314 mln euro do 409 mln euro. Po wyłączeniu udziałów niekontrolujących w kwocie 12 mln euro, zysk netto w ujęciu kwartalnym wyniósł 397 mln euro (wobec 307 mln euro w trzecim kwartale 2011 r.). Skorygowany zysk netto w ujęciu kwartalnym, po wyłączeniu udziałów niekontrolujących, wyniósł 429 mln euro (wobec 366 mln euro w trzecim kwartale 2011 r.). Zysk na akcję uprzywilejowaną (EPS) wzrósł z 0,71 euro do 0,92 euro. Skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną wyniósł 0,99 euro, wobec 0,85 euro w analogicznym kwartale poprzedniego roku.
Po raz kolejny odnotowano znaczną poprawę wyniku w zakresie zarządzania kapitałem obrotowym netto. W stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku stosunek kapitału obrotowego netto do przychodów ze sprzedaży uległ poprawie o 1,4 punktu procentowego, osiągając poziom 6,6%. Także zadłużenie netto znacznie się obniżyło, z 1,570 mld euro na 30 września 2011 r. do 612 mln euro na 30 września 2012 r
Henkel nadal przewiduje, że wzrost przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym w całym roku obrotowym 2012 wyniesie między 3 a 5%. Firma jest przekonana, że utrzyma tendencję wzrostową w sektorze dóbr konsumpcyjnych, przy czym spodziewany jest niski, jednocyfrowy wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym. Ponadto Henkel przewiduje, że Dział Adhesive Technologies, obejmujący m.in. chemię budowlaną oraz kleje i technologie dla przemysłu, odnotuje średni, jednocyfrowy wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym. Zgodnie z wcześniejszymi prognozami przewiduje się, że skorygowana rentowność sprzedaży (EBIT) wyniesie 14% (wobec 13% w 2011 r.). W raporcie za II kwartał przedstawiono nowe prognozy dotyczące wartości skorygowanego zysku na akcję uprzywilejowaną (2011 r.: 3,14 euro), przewidując jego wzrost o ok. 15% (według wcześniejszych prognoz szacowano, że wzrost wyniesie co najmniej 10%).


Henkelwyniki finansowe

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie