2015-04-28
Henkel Polska dołączył do grona sygnatariuszy Deklaracji Polskiego Biznesu na rzecz Zrównoważonego Rozwoju, zobowiązując się tym samym do podążania drogą zrównoważonego rozwoju, odpowiedzialności i etyki w biznesie w zgodzie z 10 postulatami deklaracji.
Podpisanie dokumentu odbyło się 24 kwietnia 2015 r. w siedzibie Ministerstwa Gospodarki podczas inauguracji IV etapu projektu Wizja Zrównoważonego Rozwoju dla Polskiego Biznesu 2050. W imieniu Henkel Polska dokument podpisał Janusz Gołębiowski, prezes firmy.
Projekt Wizja 2050, realizowany w 2015 r. przez Ministerstwo Gospodarki, Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz firmę doradczą Deloitte, nawiązuje do inicjatywy podjętej przez światową Radę Biznesu na rzecz Zrównoważonego. Celem projektu jest integracja biznesu w Polsce wokół idei zrównoważonego rozwoju, wskazanie wyzwań w tym obszarze oraz wzmocnienie dialogu administracji i biznesu na rzecz wypracowania konkretnych rozwiązań dla wspierania realizacji celów rozwojowych Polski.
Deklaracja zobowiązuje sygnatariuszy do prowadzenia działalności w oparciu o zaufanie i dialog oraz w zgodzie w wymogami etyki, podejmowania działań na rzecz zmniejszania śladu środowiskowego, do współpracy z ośrodkami akademickimi i szkołami w zakresie edukacji przyszłych pracowników. Podpisując dokument Deklaracji firma Henkel Polska dołączy do grona kilkudziesięciu innych firm, działających w Polsce, które są już jej sygnatariuszami.
Długofalowa strategia zrównoważonego rozwoju Henkla do 2030 r., ogłoszona w 2012 r., zakłada – w myśl hasła „więcej za mniej” - potrojenie efektywności działania firmy w kontekście relacji pomiędzy wartością wytwarzaną w efekcie działania firmy a ilością wykorzystywanych zasobów naturalnych. Dla firmy Henkel zrównoważony rozwój jest nie tylko kwestią korporacyjnej odpowiedzialności, ale także szansą wzmocnienia swojej rynkowej konkurencyjności.
Henkel oferuje na całym świecie wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: Laundry & Home Care (środków piorących i czystości), Beauty Care (kosmetyków) oraz Adhesive Technologies (klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych). Zatrudnia prawie 50 tys. pracowników. W 2014 r. wartość sprzedaży Henkla wyniosła 16,4 mld euro, a skorygowany zysk operacyjny 2,6 mld euro.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...