Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Henkel pobił poziom 20 mld euro przychodów

2018-03-20

W 2017 r. po raz pierwszy w swojej historii niemiecka firma chemiczna Henkel osiągnęła przychody przekraczające 20 mld euro.

Miniony rok Henkel skończył sprzedażą na poziomie 20,029 mld euro, co było wynikiem o 7% lepszym niż w roku wcześniejszym. Transakcje przejęć i zbycia aktywów odpowiadały za 5,9% wzrostu przychodów. Sprzedaż w ujęciu organicznym, tj. bez uwzględnienia wpływu różnic kursowych oraz transakcji przejęć i zbycia aktywów, również znacznie wzrosła − o 3,1%. Wynik finansowy ukształtował się na poziomie -51 mln euro, w porównaniu z -33 mln euro za rok obrotowy 2016 r. Skorygowany zysk netto za rok obrotowy po odliczeniu udziałów niekontrolujących wzrósł o 9,1%, do 2,534 mld euro.

- Pomimo trudnych i zmiennych warunków rynkowych, po raz kolejny odnotowaliśmy rekordowy poziom sprzedaży i zysku oraz zrealizowaliśmy cele finansowe wyznaczone na dany rok. Koncentrowaliśmy się na realizacji priorytetów strategicznych i osiągnęliśmy istotny postęp w ramach wielu kluczowych przedsięwzięć. W ciągu roku dokonaliśmy również kilku atrakcyjnych przejęć, które przyczynią się do wzbogacenia i dalszego wzmocnienia naszej oferty - powiedział Hans Van Bylen, prezes zarządu spółki Henkel.

W 2018 r. firma przewiduje organiczny wzrost sprzedaży na poziomie 2-4%, z uwzględnieniem wszystkich sektorów biznesowych. Spodziewana jest poprawa skorygowanej rentowności sprzedaży (marży EBIT) do poziomu powyżej 17,5%, przy udziale wszystkich trzech sektorów biznesowych.

Sektor Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) odnotował organiczny wzrost sprzedaży na poziomie 5%. Nominalnie sprzedaż wzrosła o 4,8%, do 9,387 mld euro. Sektor Beauty Care (kosmetyki) wykazał wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 0,5%. Nominalnie wartość sprzedaży wzrosła o 0,8%, do kwoty 3,868 mld euro. W sektorze Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym wyniósł 2%. Nominalnie wartość sprzedaży wzrosła o 14,8%, do poziomu 6,651 mld euro.

Po raz kolejny to rynki wschodzące ponadprzeciętnie przyczyniły się do wzrostu wyników Henkla w ujęciu organicznym, wykazując zwyżkę rzędu 5,3%. Na rynkach rozwiniętych dynamika przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym sięgnęła 1,5%.

W Europie Zachodniej dynamika sprzedaży w ujęciu organicznym była minimalnie dodatnia. W Europie Wschodniej wzrosła o 6%. Region Afryki i Bliskiego Wschodu odnotował wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 1,7%. W Ameryce Północnej było to 3%, w Ameryce Łacińskiej 4,4%, a w regionie Azji i Pacyfiku 5,9%.


Henkelwyniki finansowe

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy warunki pogodowe wpływają na działalność Twojej firmy?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie