2017-11-16
Koncern Henkel zanotował dobre wyniki za trzeci kwartał roku. Ponadto z powodzeniem sfinalizował trzy przejęcia, które znacząco wzmocnią jego przyszłą działalność.
- Pomimo coraz trudniejszego otoczenia rynkowego uzyskaliśmy dalszy wzrost przychodów ze sprzedaży i zysków. Do pozytywnych wyników przyczyniły się wszystkie trzy sektory biznesowe. Osiągnęliśmy znaczny wzrost organiczny sprzedaży na poziomie 3%, podczas gdy w ujęciu nominalnym sprzedaż wzrosła o ok. 5% – powiedział Hans Van Bylen, prezes Henkla.
W trzecim kwartale 2017 r. przychody Henkla wyniosły 4,981 mld euro.
W Europie Zachodniej przychody ze sprzedaży w ujęciu organicznym ukształtowały się poziomie analogicznego kwartału ubiegłego roku. Natomiast we wszystkich pozostałych regionach odnotowano wzrost sprzedaży: w Europie Wschodniej o 4,8%, w regionie Afryki i Bliskiego Wschodu o 3,2%, w Ameryce Północnej o 3,2%, w Ameryce Łacińskiej o 2,8%, a w regionie Azji i Pacyfiku o 6,4%.
W trzecim kwartale sektor biznesowy Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) osiągnął wzrost sprzedaży o 4,5% do 2,373 mld euro. Rentowność wyniosła 19,1%. Sektor biznesowy Beauty Care (kosmetyki) osiągnął niewielki spadek sprzedaży, tak iż wyniosła ona 941 mln euro. Rentowność sprzedaży zwiększyła się do poziomu 18,1%. Sektor biznesowy Laundry & Home Care (środków piorących i czystości) odnotował wzrost sprzedaży o 10,6% do kwoty 1,636 mld euro. Rentowność wyniosła 17,9%.
Po raz pierwszy w historii firmy Henkel przychody ze sprzedaży za dziewięć miesięcy roku przekroczyły poziom 15 mld euro, zwiększając się o 9,3%, do 15,143 mld euro.
W tym roku Henkel sfinalizował trzy akwizycje. Nabył spółki Darex Packaging Technologies, Grupę Sonderhoff oraz Nattura Laboratorios.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...